Bukefalos 28 år!

Nu är det inge roligt längre

Aningsfull

Trådstartare
Hur mycket vätska kan man samla på sig egentligen? :eek: Inte nog med att benen svällt till dubbel storlek så att jag inte längre kommer i mina favoritstövlar och mina vader ser ut som timmerstockar. Ibland på kvällarna måste jag liksom leta för att hitta mina fotknölar. Nu har vattnet börjat sätta sig i ansiktet.

Jag har fått boxarnäsa! :eek: Jag ser ut som Paolo Roberto. :cry:

Dessutom dras jag med förvärkar och tillbringar hela nätterna med en värmekudde på magen och det är helt omöjligt att sova.

Kom nu bebis!!! Jag orkar inte längre!!!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Paolo Roberto är ju snygg! :d

Jag avundas dig omåttligt. Jag vill också snart ha bebis i famnen. :love:

Lycka till! :banana:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Stackars dej..jag vet hur det känns...

Gick upp MASSOR under graviditeten och mycket var vätska.
Kunde tex bara ha ett par skor i stl 39 (har i vanliga fall 37).

Såg helt enkelt inte klok ut och mådde för j****igt, de sista två veckorna var värst.

När jag hade gått över med 14 dagar åkte jag till MVC med min lilla väska och satte mig och grät och vägrade åka hem innan ungen var ute...
De satte då igång mej och ut kom hon ....tillslut.

De första 2 veckorna efter gick jag ned 18 kg, bara vätska...så det blir bättre, (resterande gick inte lika lätt, tyvärr).

Kanske inte så mkt tröstande ord, men du det är värt det, jag lovar...

Lycka till
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Drick massor av vatten, det kanske låter skumt men då får du med dig (en del av) vätskan ut när du kissar.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Usch vad jobbigt det låter. Men du får trösta dig med att det inte är länge kvar nu. ;)

Jag hade sådann tur att jag inte samlade på mig något vatten alls under gravidteten. :p
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Känner igen det där. När jag väntade dottern hade jag så mycket vätska i kroppen att jag var rädd det skulle börja sippra ut ur öronen.

Minns att jag skulle på studentfest och hade hittat rätt snygga kläder som jag fick på mig men sen kunde jag inte ha några andra skor än mina knallrosa tofflor. KUL:smirk:

Min räddning var stödstrumpor, men eftersom jag var höggravid på sommaren så var det alldels för varmt nästan jämt.

Kan glädja dig med att nästan all vätska i min kropp var borta redan dagen efter förlossningen:)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Men då kanske jag kissar ännu mer? För alla dom här sammandragningarna gör att jag redan nu springer på toa minst en gång i timmen. För finns det NÅT i kissblåsan så gör det rent ont när magen drar ihop sig och så måste jag rusa på toaletten. :o
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Åhh.. var glad! Jag trodde att jag skulle vara en sån för jag har klarat mig jättebra fram till nu.
Men så helt plötsligt en morgon så fanns boxarnäsan där. :cry:

Nåväl.. jag är ju i v 38 nu så det är inte så länge kvar. Igår packade jag BB-väskan. Då kändes det läskigt mycket "på riktigt".
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det är samma problem för mig. Dom enda skorna jag kommer i nu, med nöd och näppe, är mina gympadojjor och mina kängor.
Jag som älskar att gå i fina klänningar och känna mig fin. Nu känner jag mig som Paolo Roberto i klänning. Och stora vinterkängor passar inte till det heller.

Jag vill inte gå över tiden, då kommer jag att gråta.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Åhh.. de tär ju det. Tur att man snart har sin lilla bebis här. :love:
Nu ligger det ju verkligen inom en överskådlig framtid också.
Det känns så konstigt att tänka att om 2 veckor kan man vara mamma. :eek:

:love:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ja det lär du göra men då minskar förhoppsningsvis svullnaden, och du ska bara veta hur mkt man kissar efter förlossningen! Känns som man sitter är i 15 minuter å väntar på att de ska ta slut ;)

Rasmus kom i v.39+1 men jag svullnade inte så jag reagerade på det först på natten innan han kom.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Som du så samlade jag på mig vatten, såg ut och kändes som en vattenballong! Men det går över, och försvinner, faktiskt ganska snabbt när bebis äntligen är ute! Du kommer att kissa och svettas en hel del.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Nej! Din stackare! Så snabbt det verkar ha kommit!

Ja du ska dricka mer så att dina njurar avsöndrar mer om du samlar vätska, men du ska så klart inte dricka så att du mår dåligt av det. Jag kan heller inte komma på något milt vätskedrivande som man kan dricka som gravid heller *hmm* Lite kaffe kanske... Men det är ju inte så nyttigt det heller :crazy: Jag får också kramp och jätteont i kissblåsan om jag håller mig mer än 3 sekunder, jag har haft så halva graviditeten.

Men du! I morgon, då jäklar är det februari och då börjar vi den RIKTIGA nedräkningen för då ska bebisen UT!

Jag måste bara berätta hur jag ser ut då...

Först var jag ut och surrade med några gubbar.
En frågar om det blir nått och om hur länge.
- Två veckor svarar jag.
- Jaha ska hunden valpa om två veckor säger en annan gubbe.
- Nej snarare jag svarar jag tillbaka.

Sen var jag på apoteket.
- Något mot halsbränna, tack.
- Du är inte gravid va? frågar hon på Apoteket.
- Ehum jo... (I vecka 38)
- Ska du ha 120 tabletter?
- Nej (så länge tänkte jag inte ha kvar bebisen i magen, tänkte jag.)

Angående tråden om man verkligen klarar av att bära barn när man är kort, på mig verkar det inte ens synas vettja :p
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Nej grannarna som bor vägg i vägg som jag träffar varje dag frågade här för nån dag sen om vi skulle ha barn. Dom hade förstått det på barnvagnen som står parkerad utanför våran dörr. :rofl:

"Jo.. jag har bara lite mer än 2 veckor kvar." :D

Så att vara kort och gravid är inte nåt problem alls. :D
Om det nu inte vore för vaderna och näsan som svällt så förskräckligt bara över en natt. :cry:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

*ha ha ha* Jag här är det nog bara de som mött mig i tvättstugan som reagerat när jag tvättat bebiskläder ;)

Nu är det bara att lägga upp benen på soffbordet och vänta... Jag ska sätta mig vid TVn och klämma en semla tror jag bestämt ;) Jag kan inte äta på kvällarna så jag får passa på nu på dagen. Annars tänkte jag ha den efter middagen *slurp*
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jamen nu tycker jag snart det är dags för din bebis att titta ut ju! *väntar med peppdansen tills du startar din egen "bebis kom ut tråd"*
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Välkommen till livet :p
Sådär hade jag det från vecka 18..

Men du har ju inte sålångt kvar nu!! :D Heja heja!! Hoppas bebis ploppar ut snart!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag tycker också att det börjar vara dags för bebis att titta ut snart! Sambon hoppas att bebis vill komma i helgen. Fråga mig inte varför, snöstorm på väg in. :rofl:

Idag släppte slemproppen. Så det är ju ett steg närmare i alla fall. Dessvärre tycker jag nog inte att sammandragningarna blivit värre utan det är som förut. Så jag har frossat i kladdkaka och kolakakor med en polare hela kvällen och nu har jag ont i magen av den anledningen. :rofl:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Idag släppte slemproppen. Så det är ju ett steg närmare i alla fall. Dessvärre tycker jag nog inte att sammandragningarna blivit värre utan det är som förut. Så jag har frossat i kladdkaka och kolakakor med en polare hela kvällen och nu har jag ont i magen av den anledningen. :rofl:

Bra, du behöver ju all energi du kan få nu, det kan ju mycket väl vara på gång! Min slempropp släppte på nyårsafton, och min son är född 4 januari. Sammandragningar hade jag inga onda förrän jag var öppen 4 cm.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp