Bukefalos 28 år!

Nu är det inge roligt längre

Sv: Nu är det inge roligt längre

Håller tummarna för att du får lillan i famnen snart nu! :) Om det är det du vill nu förstås.. ;) Du kanske vill vänta nån månad till. :p
Lycka till, väntar med spänning på att få höra hur det gått! :banana::bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Du kanske vill vänta nån månad till. :p
Lycka till, väntar med spänning på att få höra hur det gått! :banana::bump:

Ja absolut! Lyckas jag gå över tiden till´andra veckan i mars så skulle jag vara nöjd :rofl: NOT!

En bekant till mig skulle ha barn i april.
- Vad roligt sa vi, då blir det kanske på X:s födelsedag i slutet på april.
- Nej det hoppas jag verkligen inte för h*n ska komma 2 april.

Gissa vem som gick över 3 veckor och fick barn när vi önskade att han skulle födad :rofl:

Jag är glad att de verkar sätta igång tidigare nu (? eller ?)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Dom gör ondare än vanligt. Men samtidigt gör dom ju inte jätteont. :confused:
Jag har pratat med BM. Så nu har jag tagit alvedon, ska ta en varm dusch och sen lägga mig ner och försöka sova.
Jag och sambon har ätit lite rester från middagen ifall att vi skulle behöva åka in inatt men jag hoppas inte på nåt. Jag tror att det bara är falsk alarm. Men det skadar ju inte att vara förberedd. :)

Hur går det? Är så nyfiken och tycker det är spännande! Håller tummarna för att du snart har en liten bebis i famnen. :)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Däremot tror jag nog att jag ska spärra farthållaren på bilen på väg till bb, annars är jag rädd att han kommer att vara allt för tung på foten. :o

Det behöver du nog inte göra eller så ångrar du det, efter halva vägen för oss in till BB satt jag "Kör om - kör om - kör om" sen när värken gick över "nu kan du köra lugnt igen" :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ingen bebis än.
Men kroppen har lekt förlossning hela natten så jag har inte kunnat sova. Förvärkarna gör ont, jag har groteskt ont i ryggen. Men dom kommer inte tätare eller mer regelbundet.
Bara nog ofta för att man inte ska kunna sova mellan.

Jag är jättetrött och på jättedåligt humör. :o För att inte tala om HUNGRIG! Min mage känns som ett stort hål som inte går att fylla.

Åhhh.. Jag hoppas att jag inte ska behöva gå såhär i flera veckor. :cry:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Kämpa på! Fyll på förråden i kroppen och drick mycket vätska. Ät så mycket du bara orkar och kan, så ofta du behöver. Och framför allt, vila så mycket du bara kan, även om det är svårt. Du behöver krafterna till förlossningen. Vad du än gör så gör inget dumt som att springa upp och ner för trappor, för att sätta igång nåt. Då tömmer du dig på energi och orkar kanske inte med när det är dags. Vila, ät, drick och tänk positivt! Fortare än du anar har du världens bästa belöning för all din möda i dina armar! :love:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ikväll ska vi åka och storhandla, för helt plötsligt har jag fått såna groteska cravings. :eek:
Jag skulle kunna mörda för juice med fruktkött i. Och grapefrukt. Och passionsfrukt.
För att inte tala om hemmagjord mjukglass med turkisk peppar i. :d
Eller ramlösa med frysta bär i.

Jag gjorde storkok broccolisoppa igår som brukar räcka i några dagar. Använde typ 1,5 kg broccoli, 4 potatisar size bakpotatis och 6 morötter. Så det blev väl en 3-4 liter soppa. Jag har ätit upp allt nu. :o

Och ändå kan jag inte tänka på nåt annat än vad jag ska äta. :o
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

är det bara jag som tycker att det låter som att kroppen laddar för att att orka med förlossningen?
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Har följt dina inlägg och trådar ett bra tag nu och väntar med stor förväntan på bebiskort!
Ta och kläm ut den där nu :D,
peppdansar för fulla muggar! :banana:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Men det verkar gå åt fel håll för det känns som att det avtar. Nu har det mest övergått till en konstant molande värk i rygg och mage.
Funderar på om jag inte skulle lägga mig och sova fram till middagen eftersom att det inte blev mycket sömn inatt.

Min hundvakt är dessutom i Boden till imorgon så bebis får inte komma nu. :eek:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Håller tummarna för dig att bebis vill komma snart, eller ja i morgon då så att hundvakten hinner hem:)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Hehe jag var likadan som du, satt hemma och trodde inte det var på riktigt. Jag skickade ett sms till mamma under dagen "uppe och går på fältet med sammandragningar fast det blir lite bättre om jag sjunger." Två sekunder senare fick jag tillbaka "åk till sjukhuset unge!!!" "äh, det är väl många barn som blivit födda på ett fält" skrev jag tillbaka. Lite visste jag att det bara var timmar kvar tills jag skulle krysta ut en unge!

Jag använde den där värk-mätaren på nätet, enkelt när man ändå sitter här.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Den där bebben kommer när som helst det hör ju jag... Min rygg molade fruktansvärt, sen kom värkarna... (igångsatt men sak samma liksom) Allt satt i ryggen, visst magen blev hård osv

Sambon påstår att jag skrek "Jag bryter hellre ryggen på riktigt för man får ju morfin då i alla fall" :angel:

Men du ta det lugnt med broccolin, du kanske fiser barnmorskan i ansiktet :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Oj oj oj! Nu är jag spänd av förvänta! Och lite avis om du fuskar hela två veckor i förväg! =D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det låter som en uppladdning nu ja! :bump: Du kommer nog före mig i kön ska du se. ;) Fast nu har jag börjat känna molvärk också, ganska jobbigt till att börja med, men nu har det lugnat sig. En början iaf! Så tråkigt när det inte händer nåt alls..
Är också väldigt hungrig och när jag hade ätit middagen idag så ville jag ha en middag till nästan direkt..!:d
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Inget mer än. Värken avtar emellanåt men är mer eller mindre konstant med starkare toppar.
Vaknade i em och hade sjukt ont. Men efter en alvedon och 35 minuter i duschen så lugnade det sig.
Nu känns det ganska lugnt. Det spänner lite och trycker neråt men gör inte direkt ont just nu.

Sambon går runt och är likblek och säger "Jag vet att jag borde vara överlycklig nu, men det är jag inte. Kan inte bebis komma nästa helg istället? Jag är inte redo för det här." :rofl:
Fast nu under kvällen har han lugnat sig lite och nu är han väl mer inne på att kommer bebis så kommer bebis och när bebis väl är här kommer man bara att vara lycklig.

Men jag tror inte att det är dags riktigt än. Däremot är jag väl mer och mer inne på att det kanske bara är några dagar kvar.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

*hi hi*

Jag ska säga att här är det lugnt! Det känns som att bebis kommer att stanna en månad till. Minst.

Sambon här börjar också varva upp lite. När han är på jobbet så ringer han hem 4 ggr per dag och frågar hur det är. Jag måste bara komma ihåg att bära med mig telefonen hela tiden så att jag slipper stiga upp hela tiden ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp