Bukefalos 28 år!

Nu är det inge roligt längre

Sv: Nu är det inge roligt längre

Oh är det sant? Nu får jag ju prestationsångest vettja :p

Så kuuul! Jag hoppas att det innebär att det är på G för er :) Jag tycker synd om dig när du blev helt uppsvälld. Jag tar det som ett tecken att det är på G och nu kom ytterligare ett *spännande*
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag kan heller inte komma på något milt vätskedrivande som man kan dricka som gravid heller *hmm* p

Varför får man inte vätskedrivande när man är gravid?
Jag har hört att man kan förlora viktiga vitaminer och mineraler?
Är det så?

Känns ju som att då borde ju de som inte samlar vätska övht sakna dessa vitaminer och mineraler?

Varför samlar en del vätska och andra inte?

Blir det någon förändring övht om man ser till att helt utesluta vätskebindande tex salt, sötningsmedel?

//No1 som skulle avlida över att behöva se ut som och känna sig som en vattenballong.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag har ingen aning om man kan få vätskedrivande som gravid. Inget som jag iaf känner till eller skulle tordas exprimentera med helt utan vetskap :p

I övrigt har du ju massor av superintressanta frågor som jag också skulle vilja veta mer om :p Det finns ju så många "störningar" som orsakar vätskesamling. Kanske har det något med cirkulationen att göra?
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag tror det har en naturlig förklaring. Att man behöver vätskan dels vid förlossningen, som ju är en prestation utan dess like och kroppen "vet" ju inte att det är fullt av folk under förloppet, som håller handen och ger en att dricka om man behöver. Man svettas ju som en häst både under förlossningen och efteråt. Dels behövs det mycket vätska för att bilda bröstmjölk, och den bildas ju inte i någon större mängd förrän precis när det behövs. Nyförlösta mammor orkar väl inte leta vatten direkt efteråt och kan behöva ett visst vätskeöverskott för att inte torka ut etc etc. Det är vad jag tror i alla fall. :idea:

Ungefär som att så gott som alla gravida tömmer tarmen av sig själv något dygt eller timmarna före förlossningen. Det är ju vanligt att vara trög i magen under graviditeten, men precis innan det är dags blir de flesta lösa i magen och kroppen sköter om det där av sig själv.

Sen så är det väl så att inget system fungerar perfekt 100% av tiden. Somliga samlar mer vätska än andra och tvärtom. Jag gjorde inte det direkt, behövde varken kissa på nätterna eller fick svullna fötter, vader eller nåt sånt. Sambons brors flickvän väntade samtidigt som jag, de fick sin dotter ett par månader innan vi fick vår son och hon samlade mycket vätska i slutet. Å andra sidan goffade hon en massa chips och salt mat binder som alla vet vatten i kroppen. Men om det var just därför just hon fick så mycket vätska i kroppen har jag inga vetenskapliga belägg för. Men hon fick inte på sig några skor i alla fall, fick gå med stora fula öppna herrsandaler i slutet.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag ångrade nästan att jag sa det till sambon för han låg och vilade på sängen och jag höll på att göra mig iordning för att gå över till kompisen. Men sen tänkte jag att det är ju ändå lite häftigt att den släppt så jag väckte honom och sa det.
Han flög upp ur sängen och kollade runt omkring sig i panik och skrek ÄR DET DAGS!?! Åh herregud..

:rofl: Han är så söt. Men jag misstänker att jag kommer att ha världens nipprigaste karl med mig till förlossning. Jag kommer att få lugna honom. :rofl:

Idag är min näsa faktiskt mindre svälld. Fötterna däremot är detsamma. Blä. Men nu är det ju faktiskt inte länge kvar. Vi är inne i februari! Månaden jag aldrig trodde skulle komma.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ja jag har väntat sen juni på februari :) *puh*

Min sambo tror att det går jättefort! Han tror INTE att vi hinner köra iväg hunden innan utan att vi måste direkt till förlossningen när första värken kommer. Det kommer sluta med att jag själv kör iväg hunden och han åker till förlossningen ensam eller nått sånt...
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

:rofl: Vi har samma problem här.
Vårat problem är mest att ena hunden ska till ena sidan stan, den andra ska till andra sidan stan. Och sen har vi nästan en timmes bilresa till BB.
Men å andra sidan. För dom allra flesta tar det ju ett bra tag innan bebis kikar ut. :D Han hinner nog köra hundarna medan jag försöker att inte glömma sånt vi måste ha med.

Sambon har var så orolig här för någon dag sen hur vi skulle göra om han är på jobbet utan bil när värkarna startar. Så jag försökte säga att han hinner säkert ta bussen hem. Och skulle han inte göra det tror jag inte att hans arbetskompisar skulle vara nödbedda att köra honom hem.
Skulle man säga "Jag måste hem, vi måste in till BB, flickvännen föder." så tror jag inte att det finns en enda människa med bil på jobbet som inte gladeligen skulle hoppa in och köra. :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Precis! Men min sambo har tagit bilen till jobbet varje dag rätt så länge nu :angel: Efter att ha åkt helt kommunalt i 1½ år...

Min kompis tog med hunden i bilen. Sen rastade henne sambo hunden och körde hem henne till sist när det drog ut på tiden. Snacka om att ha is i magen. Han missade inget!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

:rofl: Jag skulle inte bli det minsta förvånad om det är jag som både rastar hundar, kör dom kors och tvärs genom stan och fixar det sista som ska med OCH kör till BB. Allt medan sambon sitter och biter på naglarna och är nära ett nervöst sammanbrott. :rofl:

Nej då. Fullt så illa ska det nog inte vara. Jag tror att när det väl är dags kommer han att vara jävligt nervös, men toppen. :bow: Jag hade aldrig velat gå igenom förlossningen utan honom. :love:

Däremot tror jag nog att jag ska spärra farthållaren på bilen på väg till bb, annars är jag rädd att han kommer att vara allt för tung på foten. :o
Och på vägen hem lär han inte köra snabbare än 50. :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag tycker också att det börjar vara dags för bebis att titta ut snart! Sambon hoppas att bebis vill komma i helgen. Fråga mig inte varför, snöstorm på väg in. :rofl:

Idag släppte slemproppen. Så det är ju ett steg närmare i alla fall. Dessvärre tycker jag nog inte att sammandragningarna blivit värre utan det är som förut. Så jag har frossat i kladdkaka och kolakakor med en polare hela kvällen och nu har jag ont i magen av den anledningen. :rofl:

Jaaaa men då är det snart nåt på g! *hoppas*

Kolakakor och kladdkaka borde ju ha samma effekt för Nutella (och det vet ni ju att det var det som satte igång mej ;))

Mina sammandragningar gjorde inte heller speciellt ont förrän jag var öppen 5 cm. Anledningen att jag åkte in var att de var regelbundna och kom närmre och närmre varann.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Min kompis man fick kör bil med handskar på för han höll på att bita sönder fingrarna :banana:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Där sa du nåt! Jag tror att jag ska åka och handla nutella. :angel:
Eller så väntar jag till imorgon, tänkte försöka lura med mig mamma på stan och handla det sista vi behöver inför bebis. :angel:
Har ju kommit på att vi varken har nappflaska, amningsinlägg eller nappar. Och säkert nåt mer vi glömt också. :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Choklad ska visst kunna sätta igång saker. Och om jag inte minns fel bestämde sig vindvisslas bebis att komma efter att hon ätit en burk nutella. :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Måste berätta hur det flöt på med hund, bil mm under min förlossning. Var beräknad till slutet av oktober men i slutet av september satte det igång. Vi skulle ha hunden hos mina föräldrar, 5 mil iväg. Lyckligtvis så åker vi till förlossningen samma dag som mamma är ledig och dessutom ska hon köra min morfar till samma sjukhus och lämna av han vid samma tid som vi kommer dit. Alltså, vi är på parkeringen 8.30 - mamma tar hunden ur vår bil en kvart senare och kör hem till sig.
Hur kan man lyckas pricka in det så? Varken vi eller mamma är i den staden annars men just denna dag vid samma tidpunkt är vi det!! Tyckte det var lite häftigt!

HÅller tummarna för er! Ska bli skoj att se bilder sen.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Choklad minsann.. :d Ja det skulle ju inte göra ont att försöka med kanske. Eller så är det precis ont det skulle göra..:D Får skicka iväg guben på snask-shopping sen då.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Själv har jag fått ringa till förlossningen nu under kvällen. :o
Jag vet ju inte alls hur det ska kännas eller när man ska fundera på att åka in. Men nu under kvällen har jag haft ganska kraftiga sammandragningar med jämna mellanrum.
Däremot lyckas jag inte alls med att klocka för jag mäter allt mellan 5 och 9 minuter mellan. :rofl:

Nåväl.. barnmorskan var upptagen så hon skulle ringa upp mig så får vi se vad dom säger. :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Oj, spännande! :banana: Gör sammandragningarna ont/ondare än vanligt tycker du? Jag har också haft mkt idag, kraftigare än de brukar vara. Det stramar i ryggen o magen.. Men jag kan inte säga att de gör ont alls.
Kanske blir bebbe inom en snar framtid nu då!?! :bump::bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Dom gör ondare än vanligt. Men samtidigt gör dom ju inte jätteont. :confused:
Jag har pratat med BM. Så nu har jag tagit alvedon, ska ta en varm dusch och sen lägga mig ner och försöka sova.
Jag och sambon har ätit lite rester från middagen ifall att vi skulle behöva åka in inatt men jag hoppas inte på nåt. Jag tror att det bara är falsk alarm. Men det skadar ju inte att vara förberedd. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp