Bukefalos 28 år!

Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Men vad gör man, det kan väl knappast va OMÖJLIGT att ha ett släp som man kan lasta 7 halvblod i och ha en bil som lagligt får dra ekipaget.

7 halvblod a 550 kg = 3,85 ton, jo jag tror faktiskt att det är omöjligt :D
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Tror nästan UME har blivit mitt favoritsläp :love:
Var med när vi körde häst för en veckan sedan i sprillans nytt släp, tror modellen var B60. Var jätte smidigt med dörren i fram från hästarna då du kunde gå direkt in i sadelkammaren därifrån. Sadelkammar-delen var stor och rymlig. Släpet var extremt ljust och fräscht! Och det var jätte smidigt för detta släp hade dörrar bak i stället för bommar, och låset var som typ vanliga boxlås. Det verkade gå väldigt lätt och smidigt efter bilen också.
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Bilen som drar Umesläpet på bilden som jag visade är en Mercedes E320 4matic med största motorn och alla coola tillbehör... :love:


...en aning dyr bara :angel:
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Det där ekipaget känner jag igen :angel: det är inte en viss läkarfamilj som du rider åt/för?
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Jag har också en Boj Bravo som jag är jättenöjd med!

Den mesta infon hittar du nog på hemsidan. Jag kikade runt lite och där står bla om lastvikt (vissa släp har väldigt hög lastvikt). Ang prislista så finns den tex om du går in på återförsäljare och Gotland så vet jag att det står på hans hemsida (men om den är uppdaterad har jag ingen aning om).

Dörrar bak tycker jag är kanonbra. Vill man köra utan mellanvägg går det bra ändå, för då fäller man över en tvärslå så blir dörrarna stadiga. Men det finns bommar också, jag fick med bakbommar när jag köpte min transport. Detta ifall jag skulle ångra mig, men hittills ligger de bara och skräpar på loftet... Jag kan tillägga att bakbommarna ser dock inte ut att vara riktigt lika smidiga som tex startrailers snabbommar.

Öppningsbara fönster finns som tillval. På mitt släp finns det öglor på utsidan av släpet som man kan fästa linorna i om man önskar.


Jag har också dörrar bak istället för bommar. Enda nackdelen jag tycker är att om man har en häst som behöver åka breddat och inte har mellanväggen "på plats" och har en häst som kastar sig ut kan de tycka upp dörrarna bak.
Den lilla "plåtbiten" som man stänger dörrarna är lite klen då. Fick det testat på min transport nyligen nämligen.
Annars är jag väldigt nöjd med min Boj Bravo 220E
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Jag har också dörrar bak istället för bommar. Enda nackdelen jag tycker är att om man har en häst som behöver åka breddat och inte har mellanväggen "på plats" och har en häst som kastar sig ut kan de tycka upp dörrarna bak.
Den lilla "plåtbiten" som man stänger dörrarna är lite klen då. Fick det testat på min transport nyligen nämligen.
Annars är jag väldigt nöjd med min Boj Bravo 220E


Jahaa? Jag upplever tvärslån som ganska robust och att dörrarna blir stadiga när man fäller över den. Men, som du säger, har man en häst som inte "ger sig" när det tar emot bakom den kan den säkert spränga den (tydligen kanske jag ska skriva eftersom du varit med om det). En sådan häst kan säkert spränga en hel del anordningar med sin kraft...

Min häst blev förresten lugnare när man öppnar lemmen nu när han har dessa innerdörrar bakom sig. Det är som att han upplevde det som att han inte hade något bakom sig när man körde med bom. Då försökte han hela tiden backa ut (fast det tog ju stopp men ändå fortsatte han att försöka varje gång man körde).
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Jahaa? Jag upplever tvärslån som ganska robust och att dörrarna blir stadiga när man fäller över den. Men, som du säger, har man en häst som inte "ger sig" när det tar emot bakom den kan den säkert spränga den (tydligen kanske jag ska skriva eftersom du varit med om det). En sådan häst kan säkert spränga en hel del anordningar med sin kraft...

Min häst blev förresten lugnare när man öppnar lemmen nu när han har dessa innerdörrar bakom sig. Det är som att han upplevde det som att han inte hade något bakom sig när man körde med bom. Då försökte han hela tiden backa ut (fast det tog ju stopp men ändå fortsatte han att försöka varje gång man körde).

Hästen i fråga är lite galen när hon ska ut från transporten.
En grisanälla i rumpan på henne:devil:
Skämt å sidor. Jag ska börja träna henne och se om det går att få bort. Har inte haft henne så länge.
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Nää det tror jag inte, om det är dom jag tror så rider jag för samma tränare som deras dotter :)
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

jag :love: henra, men det är ju import. men det är otroligt fina, prisvärda släp, med bra storlek, sadelkammare, m.m. finns i olika modeller, jag har inte riktigt koll på vikter och sånt;)
 
Sv: Nu är det jag som behöver transporthjälp!

Oj jag menar förstås 2 halvblod.... :D
 

Liknande trådar

Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: fio
·
Utrustning Kära Bukefalos! Nu har jag och mor snubblat runt i transportträsket ett tag och gråten är nära. Som alltid när man känner att man...
2
Svar
31
· Visningar
5 097
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hej! Jag ska köpa min första hästtransport. Jag har BE-körkort. Söker en boggietransport som ska vara säker, stabil och minst 800 kg...
2
Svar
21
· Visningar
4 795
Senast: MissPopcorn
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp