Bukefalos 28 år!

Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

  • Jag vet inte

    Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

    Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

    Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

    Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

    Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

    Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

    Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

    Röster: 38 11,3%
  • F!

    Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

    Röster: 26 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    335
Tack @tanten fick precis svar fr V och mejlet vidarebefodrades även till landstingsgruppledaren. Det låter som "rätt person"?

Har fått mejl-adress till kvinnan i kommunen som ansvarar över kost, ska kolla hur läget är i min kommun. Behöver grunna på vad jag ska skriva först :)
 
Nej ingen tidning i kommunen mer än ett informtaionsblad från kommunen som utkommer 1 ggr/månad. Där har jag inte hittat det jag söker. Valstugor existerar inte här som jag sett (iofs inte haft tid att titta i helgen).
Vad politikerna tycker på riksnivå spelar inte någon roll eftersom de saker jag anser viktigast i kommunalvalet (framförallt upprustning av VA- system och vägar) är mycket lokala frågor.

Du är inte ensam, och jag förstår frustrationen.
Jag som jobbar som tjänsteman i kommun följer ju politikerna hela tiden, inte bara när det är valår, och för mig är det därför mycket enklare att navigera bland partierna. Det är väldigt mycket att ta in på bara några veckor inför ett val.

Jag rekommenderar ändå lokal-/regionaltidning. Där dyker lokala politiker upp mest hela tiden, om inte annat så efter varje gång nämnderna och kommunstyrelsen har sammanträden, till exempel. Det tas spadtag och invigs grejer och läggs fram olika förslag i tid och otid :)
 
Undersökte lite korrelationen mellan SD och varsel lite närmare om någon är intresserad:
SD medelvärde i promille/varsel perioden Januari 2014 till Juli 2014.

2ywbl01.jpg
 
Jag också, särskilt skönt eftersom jag var helt övertygad om att det var nästa söndag (tredje söndagen i september) :laugh: vilken ångest om jag insett imorgon att jag skulle röstat idag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp