Bukefalos 28 år!

Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

  • Jag vet inte

    Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

    Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

    Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

    Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

    Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

    Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

    Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

    Röster: 38 11,3%
  • F!

    Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

    Röster: 26 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    335
@sjoberga gissar att @Mammadutt blev förvånad över att SDs reklam finns på bukefalos?

Jag gissar att det är vanlig Google-reklam som ligger i det fältet och då styr inte Bukefalos vilka annonser som är giltiga. Och vi debatterar SD ganska kraftfullt och ofta här, så tyckte nog roboten att här passar en annons in. Ni kan ju alltid klicka på den så får SD betala ett par spänn till Google.....
 
Jag anser helt enkelt att det finns vissa åsikter som är inkompatibla med att "sköta sitt jobb" i vissa verksamheter. I de flesta fall är det lite teoretiserande, för det lär vara få personer som vill jobba på tvärs mot det man driver som officiell kandidat för ett parti. Men i de fall det förekommer, är det otäckt. Och kan mycket väl vara skäl till att verksamhetschefen väljer att omplacera, ändra arbetsuppgifter eller i sista hand avskeda om det verkligen inte fungerar på någon post.
Du anser, visst det förstått jag. Men så länge en överläkare sköter sitt jobb så..
Men drar vi ut din linje så får ju heller inte en troende Muslim arbeta inom vården, då vården kan innebära icke önskad kroppskontakt.
Fast min åsikt står även idet fallet fast, så länge han eller hon klarar av sitt jobb, så!
 
Jag gissar att det är vanlig Google-reklam som ligger i det fältet och då styr inte Bukefalos vilka annonser som är giltiga. Och vi debatterar SD ganska kraftfullt och ofta här, så tyckte nog roboten att här passar en annons in. Ni kan ju alltid klicka på den så får SD betala ett par spänn till Google.....
Bara fjortisar använder ie. firefox med adblock gör att vi vuxna slipper reklamen.
Vilken kategori tillhör du?
 
Vad tycker du om psykologen som på dagarna ska hjälpa krigsfångar från Syrien och på kvällarna sitter och gör allt i sin makt för att skicka hem dem och stoppa dem vid gränsen? Är det Ok? Jag tycker inte det.


Det beror givetvis delvis på anledningen till viljan/åsikten "att stoppa dem vid gränsen".

Sedan kan flera av oss konsten vara professionella i vårt arbete där man, med mer eller mindre disciplin och ansträngning, kan hålla isär person och situation.
I en del yrken är det mer eller mindre ett krav eftersom det i arbetsuppgifterna ingår att möta och hantera situationer och personer som representerar allt man själv tar avstånd från.
 
:)
Intressant, Har SD en partiledning i varje län, varje kommun.
Hur många partiledare har de då?
Jag har för mig att de har en Führer och 1 partiledning, men jag kan ju ha fel. ;)

En tredjedel av de officiella kandidaterna gillar eller sprider nazistiskt och rasistiskt material, trots att det finns en nolltolerans mot rasism och nazism.

Det kallar jag - "Nolltolerans på låtsas".

Sen har jag full förståelse att det är så. Att köra nolltolerans mot ett av partiets absolut kraftfullaste samlande kärnvärden blir ju svårt. Men då är det också fånigt att anta en nolltolerans.
 
Om man irriterar sig på reklamen på Buke kan det ju vara idé att göra något åt den?
Så man slipper den t.ex.
Att säga att fjortisar har ie är bara tramsigt och lågt. Hur du nu än vill försöka få det att låta som att du skrivit ett vettigt inlägg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp