Nu börjar vi med vårt stall...

Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

den eminente stallbyggaren har som sagt slutat logga in här...

för den som är intresserad så brukar hon uppdatera på sin hemsida lite dåoch då.

http://www.skrutten.nu

Så länge tråden finns kvar får man väl skriva ändå?
Jag skulle själv känna det uppskattat om så många är nyfikna på hur det gick :) Har kontaktat henne via hemsidan utan resultat dock. Gjorde det för ca en vecka sedan..
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Hola,

Som tidigare sagts så har jag inte haft möjlighet att logga på Buke i någon omfattning.
Innan vintern kom i alla fall taket på...

lada1.jpg


Vi har haft lite stilltje från bygget under vintermånaderna då det har varit mkt kallt och inte direkt inbjudit till att stå och snickra.

Närmast skall fönstren och porten i och vi har påbörjat isolering. De som vill kan hitta in på min hemsida och se uppdateringar.

mvh Eva
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Väldigt intressant tråd!
Tips om boxväggar:
Sätt U-profil i stål på stolparna (lodrätt) och lägg plankor (liggande) mellan dessa. Eventuellt med distanser för att bättra luftcirkulationen. Fäst gallret mellan stolparna ovanpå din boxvägg.
När den undre plankan tjänat ut (pga urin mm) tar du bort gallret och lyfter ur plankorna och byter den undre och trär dit allt ihop igen.

Har aldrig förstått varför det är stående plank i boxväggar? Då måste ju hela bytas när ändträet som är neråt ger sig.
Jag har satt tryckt virke längst ner o slipper byta ut den.

var nog först med att ha mellarum mellan bräderna :D o hade även en tanke att det skulle funka som fäste om hästarna lägger sig för nära, men det räckte ej o har nu tvärribbor för att ge fäste runt om hela boxarna. I synnerhet dörrarna behöver det för att spara på gångjärnen.

Håller med att den här tråden är väldigt trevlig o jag har inte kommit fram till när bygget är klart.:angel:

Grattis Eva!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 021
Senast: Pilot
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 952
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 661
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 067
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp