Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:
Skulle aldrig sålt hästen och gjort mig av med katterna :meh: Tekniskt sett borde jag ju få fylla ut de kg djur jag gjort mig av med. Är det inte så att den vikten man tar med sig in i en relation är den man får ha :D

Borde skaffat mig en hundintresserad karl eller en med en väldigt tidskrävande hobby :angel: fasiken!

Min sambo är likadan så jag gav honom erbjudandet:

"Du får 20 000kr av mig för att lägga till din bilbuffert mot att jag får köpa mig själv en till hund". Sambon överväger fortfarande. :angel:
 
Min sambo är likadan så jag gav honom erbjudandet:

"Du får 20 000kr av mig för att lägga till din bilbuffert mot att jag får köpa mig själv en till hund". Sambon överväger fortfarande. :angel:

Haha behöver han verkligen överväga det? :rofl:
Min gubbe är antagligen kronisk nej-sägare i detta fall. Men då får det bara bli ett barn :devil:
 
Sitter på tåget med kompis + valp varpå mannen bredvid frågar oss om vi kan mycket om hundar och att han vill BARABAMP köpa en varghund (varghybrid). Rekomenderarade han att inte köpa det.
Konversationen fortsatte om att han ville ha tips på raser som såg ut som varghundar. Den självklara frågan blir ju då: vad ska du ha den till? "lära den saker, trick och grejer"
Ville säga "en grå pudel med bomullsfyllning" men sa en grå schäfer men de kräver väldigt mycket.

Varpå han lite senare hade googlat fram bilder på grå schäfrar men den var inte tillräckligt ljus. Sen visade han en bild på en vit herdehund (ja för de är ju lika varghybrider i färgen)

Min kompis gav tipsen att läsa på om olika raser på SKK och jag tyckte han skulle träffa folk som har erfarenhet av den rasen han var intresserad av. Hoppas han följer det rådet :angel:
 
Sitter på tåget med kompis + valp varpå mannen bredvid frågar oss om vi kan mycket om hundar och att han vill BARABAMP köpa en varghund (varghybrid). Rekomenderarade han att inte köpa det.
Konversationen fortsatte om att han ville ha tips på raser som såg ut som varghundar. Den självklara frågan blir ju då: vad ska du ha den till? "lära den saker, trick och grejer"
Ville säga "en grå pudel med bomullsfyllning" men sa en grå schäfer men de kräver väldigt mycket.

Varpå han lite senare hade googlat fram bilder på grå schäfrar men den var inte tillräckligt ljus. Sen visade han en bild på en vit herdehund (ja för de är ju lika varghybrider i färgen)

Min kompis gav tipsen att läsa på om olika raser på SKK och jag tyckte han skulle träffa folk som har erfarenhet av den rasen han var intresserad av. Hoppas han följer det rådet :angel:

Varenda jäklel som frågar mig det vill typ ha en schäfer eller en husky för att dom är "så fina". :yuck: Ja dom är jättefina! Men det är inga prydnadssaker....
 
Varenda jäklel som frågar mig det vill typ ha en schäfer eller en husky för att dom är "så fina". :yuck: Ja dom är jättefina! Men det är inga prydnadssaker....

Haha nä precis. Sa det också att köp en hund som passar det du ska ha den för inte hur den ser ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Nordthor
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 578
Senast: Migo
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
639
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 607
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp