Bukefalos 28 år!

Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något har hänt med mig, jag nördar i stamtavlor som aldrig förr. Så fort jag ser en BC måste jag gräva i stamtavlan och även veckor senare kan jag komma på något och gå tillbaka till samma hund för att gräva ännu mer. Jag kan bara inte sluta. Jag är helt manisk!

Jag tror att det beror på att jag redan planerar nästa valp :nailbiting:. Med 40 tackor vintertid kommer jag ju behöva minst två. :angel: Och så är Husse villig att prova på vallning med Z när han blivit större (hämtar om en vecka! :bump:). Eftersom Husse dessutom självmant, med jämna mellanrum, tar upp en jätteduktig vallhund som han blev väldigt imponerad av för några år sedan och själv är lite orolig för att "fastna" för vallningen så ... Vi behöver ju varsin, eller hur? Minst. :D
Minst. Och sen måste man föryngra typ varannat-var tredje år! ;) Vallreg är ett fantastiskt verktyg, om än lite trögjobbat eftersom det är så gammalt. Vad är det för hund ni såg som satte sig så i minnet? :D
 
Finns den kvar om en månad så.... Just nu finns inte ekonomin till två hundköp (valpen från Lilla S uppfödare får vi ju som ersättning). Jag kommer resa till Thailand om en månad för att reda ut pappas dödsbo så tyvärr har jag en del utgifter framför mig. Men om vi lyckas reda ut den soppan finns det lite medel till en extra vovve.
Frågan är bara var vi ska ha den? Max 5 hundar här hemma!!!

Äsch, ni bygger en extra hundgård bara.
 
Finns den kvar om en månad så.... Just nu finns inte ekonomin till två hundköp (valpen från Lilla S uppfödare får vi ju som ersättning). Jag kommer resa till Thailand om en månad för att reda ut pappas dödsbo så tyvärr har jag en del utgifter framför mig. Men om vi lyckas reda ut den soppan finns det lite medel till en extra vovve.
Frågan är bara var vi ska ha den? Max 5 hundar här hemma!!!

Men skriv då för tusan! De kanske håller den en månad åt er, eller? :angel:
 
Finns den kvar om en månad så.... Just nu finns inte ekonomin till två hundköp (valpen från Lilla S uppfödare får vi ju som ersättning). Jag kommer resa till Thailand om en månad för att reda ut pappas dödsbo så tyvärr har jag en del utgifter framför mig. Men om vi lyckas reda ut den soppan finns det lite medel till en extra vovve.
Frågan är bara var vi ska ha den? Max 5 hundar här hemma!!!

Jag kan ta den. ;)
 
Jobbade ett par timmar på morgonen då vi har två träningsläger inbokade på jobbet i helgen och många deltagare anlände på morgonen. Tog med Calibra som fick ligga i bilen med öppen lucka och miljöträna på alla hundar och folk som checkade in. Inte ett ljud sa hon om alla som passerade förbi bilen :up:
Sen tog vi en promenad runt området och lekte lite med boll och kampskinn innan vi åkte hem.
Nu är resten rastade och de ligger på gräsmattan och tuggar ben.
 
Jag fattar inte. Det är 10 grader ute och det känns så. galet. kallt! Det blåser is ungefär :(
Meeen jag och dårarna var ute på en milslång cykeltur i alla fall. Precis som förra gången ville Aysu hem hela tiden och var därför seg i början och pepp på slutet, Ebrah var tvärt om pepp i början och tröttare på slutet... Hoppas att de någon gång kan vara lite bättre synkade.

Jag lyckades dessutom filma lite mot slutet av turen :p
https://www.instagram.com/p/BSDyTAABFxg/
 
Beslutsångest! Kollade precis vad det finns för LC-tävlingar i Norge i år. Jag vill så gärna att Aysu tävlar där och kanske får ett till championat... Det finns en tävling i slutet av april. Det skulle i så fall innebära att under hela april och maj blir det LC varannan helg. Jag förstår inte hur sjutton jag ska ha råd med det :arghh: De har visserligen en tävling i höst också, men med största sannolikhet så löper Ebrah då :banghead:

Kanske ska kolla om jag hittar någon att samåka med till Norge, om jag kan bo gratis hos släktingarna där eller liknande för att få ner kostnaderna...
 
Idag har vi utmanat oss själva galenpannan och jag :up:
På jakt efter en reflexväst har vi varit på Arken, Granngården och Hööks. Nu vet jag inte vem av oss som är tröttast, det var en mental utmaning på hög nivå. Med hjälp av extra gott godis och superhjälpsam personal gick det bra på Granngården och Hööks. Arken gick vi snabbt ut ifrån, alldeles för mycket godis på golvet och folk som vill klappa den snygga hunden... Nu ligger galenpannan och sover i solen på altanen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 058
Senast: Migo
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
679
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 803
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp