Bukefalos 28 år!

Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minst. Och sen måste man föryngra typ varannat-var tredje år! ;) Vallreg är ett fantastiskt verktyg, om än lite trögjobbat eftersom det är så gammalt. Vad är det för hund ni såg som satte sig så i minnet? :D
Ja men precis! Jag skickar Husse på studiebesök hos dig så han ser hur saker och ting ska gå till. Se till att inte avskräcka honom bara. :D

Det var Round Robin I'jak.
 
För tik, inte hane. Det hade varit bra om de satt en ålder för hane med.
Tråkigt, trodde det gällde för alla hundar, oavsett.
Jag ser absolut ingen anledning till att para hundar i en så ung ålder. De är inte ens vuxna. Tinja är 2 nu och hon mognar fortfarande mentalt och kroppsligt.
(Hon blir ju som tur är modigare och tuffare desto mer hon mognar, men det är ju definitivt inte fallet för alla.)

För att inte tala om alla sjukdomar som inte visar sig förrän när hunden är ett par år.
 
Tråkigt, trodde det gällde för alla hundar, oavsett.
Jag ser absolut ingen anledning till att para hundar i en så ung ålder. De är inte ens vuxna. Tinja är 2 nu och hon mognar fortfarande mentalt och kroppsligt.
(Hon blir ju som tur är modigare och tuffare desto mer hon mognar, men det är ju definitivt inte fallet för alla.)

För att inte tala om alla sjukdomar som inte visar sig förrän när hunden är ett par år.

Ja, Tonto blir två år i juni och han är fortfarande väldigt valpig. :crazy: Han ska inte behöva hålla på att para tikar innan han är vuxen, för vuxen är han verkligen inte.
 
Ja, Tonto blir två år i juni och han är fortfarande väldigt valpig. :crazy: Han ska inte behöva hålla på att para tikar innan han är vuxen, för vuxen är han verkligen inte.
Jag känner en med hund av liknande storlek som aussie som fick para en tik när han precis blivit 18 månader. Jag tyckte inte alls att det var en bra idé, och då gillar jag ändå den hunden. Tiken var också ung.
Liksom varför? Både hane och tik finns ju om något år med, varför inte para då istället? Eller är det för att ta en kull innan det uppdagas anledningar till att man inte ska göra det?
 
Åh. Jag vet knappt var jag ska börja nu :D Men alltså. I något år har jag haft en tydlig idé om hur mitt drömfoto på hundarna skulle vara. Det kräver väldigt speciell miljö som verkligen inte är lätt att hitta, i Sthlm är det helt kört. MEN nu pratade jag med en vän. Hon har sådan fotomiljö inte allt för långt ifrån där hon bor (hon har själv fotat en del där) och när jag åker hem från en LC-tävling om några veckor så kommer jag ha möjlighet att stanna hos henne ett litet tag och åka till den där platsen! :banana:

Sååå om några veckor blir det resa till LC-tävling, sedan åka till en underbar vän som jag inte träffat på något år, ge sig ut på fotopromenad och kanske äntligen få till den där absoluta drömbilden på hundarna.

Fy vad jag längtar nu! Jag hoppas verkligen att det inte dyker upp något som sätter stopp för de här små planerna nu.
 
Jag känner en med hund av liknande storlek som aussie som fick para en tik när han precis blivit 18 månader. Jag tyckte inte alls att det var en bra idé, och då gillar jag ändå den hunden. Tiken var också ung.
Liksom varför? Både hane och tik finns ju om något år med, varför inte para då istället? Eller är det för att ta en kull innan det uppdagas anledningar till att man inte ska göra det?
Enda anledningen jag kan se är om en av parterna är väldigt gammal och på 'sista chansen' och det är en blodskombo som inte går att göra igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 027
Senast: Migo
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
679
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 803
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp