Bukefalos 28 år!

Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska jag äntligen hälsa på Dahlia och valaparna som är en vecka gamla då :heart
Har inte sett dom sedan valpningen så det ska bli kul och jag har saknat Dahlia så mycket.
Tyvärr fick tiken en infektion i båda sina ögon bara några dagar efter födseln så ögonveterinären fick öppna ögonen för att kunna tömma ut och spola ur allt äckel och nu behöver hon behandlas med droppar i sammanlagt en vecka. Hoppas allt går bra och hon inte får bestående men nu när ögonen öppnats minst en vecka för tidigt.
Hoppas det går bra med tikens ögon, håller tummarna för det.

Ett stort gilla på resten av ditt inlägg!
 
Har varit på allmänlydnad med Hund, som var sjukt övertänd! Jag har en teori om att hon inte gjort någonting alls under veckan, förutom promenaden igår med mig och Ammo (+förare). Tycker ändå det gick bra trots det! Hon är iaf bland det gladaste och mest positiva man kan hitta :love:
Hade dock inte hjärta att lämna tillbaka henne efter kursen så hon fick åka med hem. Nu är Hund trööött! Det är knappt så hon är intresserad av katten :D Hon går till katten och tuggar lite på henne, sen måste hon lägga sig några sekunder, och sen hälsa på katten igen. Och då har vi bara varit hemma i typ 20 min. Tror hon slocknar snart :love:
 
"Jag är inte trött. Jag ska bara vila ögonen lite."

853EDB50-7F4D-4168-A1A5-2BAF9AB2F43C_zpsklr2wdv7.jpg
 
OMG Tack @Monstermom för tips ang. fotgåendet i en annan tråd. Helt plötsligt så går det att göra inkallning till fotposition medens jag rör på mig! :laugh: Även om det är slafsigt och dant så är det skitkul att han fattar något! (Jag måste få pris för snyggaste outfiten. :rofl:)


Det är ju du som gör jobbet! :up:
Men jag är glad att det funkar så bra!
 
Nu är schäfern officiellt trött :D Jag var ju TVUNGEN att testa dragselen innan mörkret föll. Sagt och gjort! 10 minuter vara vi ute :angel: Men någon kilometer blev det nog (även om jag var tvungen att gå lite pga NOLL kondis). Hund verkade tycka det var lite märkligt att jag ropade SPRING, FRAM, DRA HEJA HEJA! Så fort hon inte drog. "Men jag får ju inte dra?" "NU FÅR DU!"

Efter att vi kom in kollade hon var katten var, drack en skvätt vatten och kollapsade i hallen. Inte ett schäfergnäll så långt örat kan nå.

A47977D5-F8A6-4E9D-A6AC-0BF10D5E4DE3_zpstvnfs7sz.jpg


Och en suddig actionbild!
F72612CA-F789-4473-9BD7-93AE601E96D4_zps1rvk7wio.jpg


Imorgon är det på't igen! Då ska vi upp för hela backen och vidare in i skogen :bump:
 
Nu är schäfern officiellt trött :D Jag var ju TVUNGEN att testa dragselen innan mörkret föll. Sagt och gjort! 10 minuter vara vi ute :angel: Men någon kilometer blev det nog (även om jag var tvungen att gå lite pga NOLL kondis). Hund verkade tycka det var lite märkligt att jag ropade SPRING, FRAM, DRA HEJA HEJA! Så fort hon inte drog. "Men jag får ju inte dra?" "NU FÅR DU!"

Efter att vi kom in kollade hon var katten var, drack en skvätt vatten och kollapsade i hallen. Inte ett schäfergnäll så långt örat kan nå.

A47977D5-F8A6-4E9D-A6AC-0BF10D5E4DE3_zpstvnfs7sz.jpg


Och en suddig actionbild!
F72612CA-F789-4473-9BD7-93AE601E96D4_zps1rvk7wio.jpg


Imorgon är det på't igen! Då ska vi upp för hela backen och vidare in i skogen :bump:
Alltså så kul Hund måste tycka det är att få jobba lite äntligen! Tycker du verkar göra ett fantastiskt jobb med henne :up:
 
Tog min vanliga runda med Vargarna idag, men krånglade till det lite och smet in skogen ibland istället för att följa ridvägen.. de var helnöjda :D Härligt att se att de äntligen börjat återhämta sig och få upp kondisen igen! Det bästa var att när jag skulle koppla dem för att gå på trottoaren sista 300m hem till dem igen, så gick de framför mig i nästan sträckta koppel:up: Det senaste har de varit lite trötta lagom till vi är hemma, men inte särskilt idag!
 
Alltså så kul Hund måste tycka det är att få jobba lite äntligen! Tycker du verkar göra ett fantastiskt jobb med henne :up:
Tack! :o Jag känner lite att jag inne på djupt vatten med en tjänstavlad schäfer som är vuxen, understimulerad och inte kan något.. jag som bara haft världens lättsammaste (aktiveringsmässigt) hund innan som var naturligt lydig! Men jag försöker och hoppas iaf att jag ska kunna ta oss så långt att vi båda är nöjda med livet :) sen om vi tar oss ut på tävlingsbanan är egentligen bara ett plus och en dröm.
 
Tack! :o Jag känner lite att jag inne på djupt vatten med en tjänstavlad schäfer som är vuxen, understimulerad och inte kan något.. jag som bara haft världens lättsammaste (aktiveringsmässigt) hund innan som var naturligt lydig! Men jag försöker och hoppas iaf att jag ska kunna ta oss så långt att vi båda är nöjda med livet :) sen om vi tar oss ut på tävlingsbanan är egentligen bara ett plus och en dröm.
Jag har ju bara haft låne-hundar själv, men jag tror verkligen att men den inställningen kommer du lösa de problem som kommer längs vägen :) Du verkar ödmjuk, tar till dig råd och går på kurser, en eloge helt enkelt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 027
Senast: Migo
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
679
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 803
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp