Bukefalos 28 år!

B

Bambe

Jag har ett par ridskor i vaxat läder, s.k. nubuck (eller vad det nu heter). Är det någon som vet om man bör vaxa eller smörja dom emellanåt. Jag tycker lädret börjar se ganska torrt ut. Vad är bäst att ha på dom i så fall?
 
Jag har också ett par skor i nubuck, och smörjer in dom ibland med en olja som är till för just nubuck. Finns bla. på hööks. Kostar väl ca 30 :-
 
Vax ger ett bra skydd och gör dem vattentäta. Jag använder vax till mina nubuckskor (vandringskängor).

Jag brukar fetta in dem först och ha på vax dygnet efter.
 
För att slippa missfärgningar etc i nubuck, och ett hållbart skydd använd minkolja. Lite dyrt ca 65 kr för en liten burk, men väldigt drygt och skorna håller länge.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har en väska i nubuck och kalvskinn som jag behöver göra rent. Väskan är av ljust läder men har blivit missfärgat då jag lät ett par...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: BernT
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 527
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 656
Senast: Lobelia
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp