Bukefalos 28 år!

Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hon hoppar ju väldigt bussigt men du kan nog höja hindren lite nu så inte har raka framben när hon hoppar över.:D

Idag var hopphästen dressyrhäst igen. Red LA3 och fick 63%. Hon var spänd och jag hade henne inte ordentligt mellan hand o skänkel utan hon blev lite självbärig vilket domaren såg.:o Inga missar utan vi gjorde det vi skulle.

Ska testa Msvc 1 på cr i veckan. Spännande men vet att vi inte är klara för det än.

Gamla tanten på 20år spänstade upp sig o gjorde ett bra program o blev placerad i La3.;) Undra hur länge hon kommer att gå att tävla på?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

KL*

Igår startade vi säsongen! En 110 och vår första A:0/A:0! Vi kammade hem 12platsen, av 79startande

488004_500031206700668_1368309678_n.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Tackar =D

Ja, det är nog mest hans om gör bilden tror jag =D (Fast jag är sjukligt nöjd med mina knoppar!)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Fint!
Speciellt clearrounden flöt på riktigt bra...:love:
Tror som Maui skrev att ni är klara för lite högre höjder.

Maui: Bra gjort! Msv C låter riktigt spännande...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så läcker och grattis till fint resultat!

Nova: Fina Harriet:d! Håller med övriga att det kanske är ok att höja lite:)! Vart hon coolare för läktare och så nu?

Maui: Måste vara underbart att ha trogna gammlan oxå :)! Spännande med cr start i msv på Rivicca.

kl*
Deppar lite för att våren bröt nacken av sig:mad:, men det var väl optimistiskt att tro att det var dags riktigt än;).
Funderar på om jag vågar anmäla mig och rida lb3 och la3 den första Maj..?
Ska försöka komma iväg till ridhus imån..här är också hårt igen och vilka isvindar..burr..
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Är det Isaberg du funderar på?
Jag kollade också "proppen" och blev liite sugen på LB:3, har aldrig ridit den.
Kanske tom skulle våga mig på två klasser, för visst hade de LB:1 också?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Det är hennes stil Maui! Hon kommer nog att hoppa framåt med frambenen även på högre hinder!
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hade minus 12 i morse.:mad: Vatten utkastare frusit så det var att bära vatten från köket. Blir så mycket jobbigare med denna kyla. Paddocken är stenhård och skogen är rena isgatan. Det är bara att åka till manege för att rida ordentligt. Tar så mycket längre tid.:crazy:

Nooneyouknow; Himla snygg häst du har.:D
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ja visst är det kallt! Himla onödigt! Ska också traila till närbeläget ridhus idag för att komma inomhus! Smidigt med ett litet ridhus där knappt några rider och man bara lägger en 50-lapp i en burk!

Happy: Det är klart du ska:)! Antar att det blir ute då för dom har bara ett ridhus?
Då är det väl ingen snö och is iallafall..
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Kl
Idag blev det skritt, skritt och skritt.....

Måste också försöka ta mig till ridhuset, kanske till helgen, har helt fullt upp denna veckan :(.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Här åks det till ridhuset nästan varje dag pga is och skit ute! Vem kom på att det skulle bli -15 hela tiden?

Tosca är piggare än piggast just nu, tävling om en vecka känns katastrof för tillfället. Hon går visserligen fortfarande väldigt bra på träning men det tar ju hundra år innan hon är trött och kontaktbar under passen. Igår fick hon en sadeltvångsknäpp igen och det va med nöd o näppe jag klamrade mig kvar så:( nu har hon fått springa av sig lite innan passen för säkerhetsskull. Men oj va hon har mognat i ridningen, aknske börjar hon äntligen bli vuxen:love:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ser skitkul ut!!! :) Skoj att det flyter på så bra. Var hon 4 iår?

Maui, Gisses vad era hästar håll igång ;) Läser både din och Saras blogg/dagbok. My gosh, kommer jag någonsin få tid över ;) Vad gäller Natalie så tror jag att du kommer ha kul på henne länge, så länge hon får vara frisk och kry.

Nooneyouknow, Hehe knopparna var bland d första jag kikade på. På bilden ser de skitsnygga ut ;) Fin bild dessutom och GRATTIS till placeringen. Hade han aldrig varit ute och tävlat tidigare?

hastskotare, är det dressyr eller hopptävling? Kommer säkerligen gå jättebra :)

Gaia, OJOJ vad du fick mig att längta till sommaren :D Ni är så fina tillsammans. Får mig att sakna min Rosie så himla mycket då Gaia påminner så om henne :heart

KL

Var ju deppig sist jag skrev men nu verkar saker och ting ha vänt då jag tog saken i egna händer. Har lagt ner alldeles för mkt vet pengar nu och eftersom inget hjälper så kontaktade jag en tjej som håller på med Biolight och massage. JÌSSES, Bulan är som en ny häst. Älskar att se henne tillbaka som sitt gamla jag. Har fortfarande inte suttit upp ännu men det gör jag på torsdag :) Hoppas det ger samma lyckorus som det gjort från marken :)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag tror att du har hittat "vår" massör. För det är väl samma som ska vara hos dig och kolla sadla med värmekameran?
Vi tycker att hon är riktigt bra.:D Hon kommer till Saras häst varje månad och till Rivica kanske varannan.
Har även hjälpt oss att kolla på bene etc med värmekameran när det har varit något som spökar.

Hoppas allt blir bra med Bulan så du kommer igång igen.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Yes det är Viveca ;) Supergo tjej! B hade nog knappt inte en muskel som var ok så Biolight*n har gått varm här hemma. Imorgon kommer hon och ger B en god omgång :)
Ja jag hoppas också att det ska gå åt rätt håll nu. Annars sätter jag mig på Julia ;) hehe
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Spännande att du har Julia. Är hon en 2011? I så fall kommer vi att hålla på samtidigt med våra då vår lilla Maui är 2011.:D
Planerar att ta hem henne en tag i början av sommaren och greja med henne för att sedan sätta igång mer "riktigt" till hösten. Nu går hon på lösdrift med några andra unghästar.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ja det är jättekul :) Japp hon är född i maj 2011. Ja det blir som gamla goda tider ;)
Håller ju på med henne dagligen, rykt och allmän kontroll. Transporten åker hon jättebra i så det känns bra inför framtiden :) Hon växer mycket med, ca 158bak, lika hög som B men har 10cm(!) längre ben än henne så jag gissar på att hon blir större än så.'
Hur växer eran?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hon är så fin och vad kul det ser ut! Blir så sugen på att busa terräng:)!
Tessalonica: Åh, vad roligt att höra! Hoppas du är igång snart!!!
Har du ingen bild på din lilla:)?

*kl
Åsså säger dom att det ska bli snö..morr!!
Hade ett jättefint pass igår i ridhus för mig själv, det var härligt!
Har varit i Borås och provat ut min födelsedagspresent ( en ny dressyrkavaj då den andra köptes second hand för över tio år sedan:D)..Maken tkr jag är rätt nördig när jag sitter och memorerar dressyrprogram i androiden på vägen, hi, hi..
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
25
· Visningar
2 649
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
527
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 821
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp