Bukefalos 28 år!

Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Har du lyckats få till någon bra sadel?

Såg att affären i Kba har sadelprovning nästa vecka och de brukar ha massor
både nya och begagnade att välja mellan.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Måste bli av med den andra först..
Hänger till försäljning på HF..Rider i hoppesadel, inte helt optimalt att dressyra i men hon rör sig ganska bra i den mot den andra..:)

*kl
Kom iväg en sväng och idag var det övrkursträning;), men det är väl bara min sviktande självkännsla som spökar. Får säga till lite på skarpen för att hon ska ta i och vinkla vänster bak tex..tkr det är lite jobbigt men får ju en himla skillnad i ridningen när jag lyckas aktivera henne mer. Mest lullridit i en lägre form hemma och då känns det som jag vill öka lite långsamt och succesivt istället..


Det blir bara mer och mer komplicerat att rida men faktiskt också bara roligare och roligare:)!
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

När jag köpte en ny av dem krävde jag att de tog min gamla i inbyte.:)

Imorgon är det hopptävling igen för Rivica. Oj så mycket hon får tävla nu. Nästa vecka är det dressyr igen men sen är det uppehåll.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Kl

Är det fel att rida på ett skarpare bett men som hästen trivs mycket bättre på? Hon är inte på nåt sätt stark eller hård i munnen. Men är ju alltid bra att kunna variera lite bett. Tanken är att hoppa på det emellanåt då hon gärna flänger med huvudet på det vanliga tredelade..
Men kommer det väcka irritation bara för jag "betslat upp" en häst som inte behöver det?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Maui: Om det bara var de enkla bytena o lite missförstånd i skolor så tycker jag du ska vara väldigt nöjd. De enkla bytena är ju faktiskt inte helt lätt att få till, man måste verkligen ha dom framme på hjälperna o lydiga för att inte ett eller annat travsteg ska falla in eller ännu hellre, en tvärnit slås på! Red du MSV C1 eller 2? Jag tycker det är rätt stor skillnad på de 2 progammen, iaf i den förvända galoppen.

Tessa: Fantastiskt bra jobbat med Bulan, är en helt annan häst i dagsläget!:bow:

Happy: Vilken mardröms resa! Hoppas hoppträningen gick bra iaf.

Susie: Förstår din besvikelse, du betalade väl för att han skulle ridas/utbildas under din graviditet?

KL

Är dödstrött idag. Sovmorgon är INTE bra för man blir ju helt lullig i hjärnan efter det....
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Kl
Två härliga skogsrundor i helgen.
Pållen har verkligen fått röra på sig.
Riktigt, riktigt mysigt.:)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ser jättebra ut och kul!
Men framförallt, underbart med ingen snö!
Här är fortfarande helt snötäckt, så på ridturen idag fick vi plumsa en del.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hittade lite roliga bilder på datorn (inspirerad av Tessa :))

Min häst 1 månad, 2006:
Aslanmaj5.jpg


Här har han blivit ett år:
DSC00024.jpg


Två år:
Aslan027.jpg


treårstestet, 2009:
trerstest-09023.jpg


Här är han fyra år:
aslanapril2010001.jpg


Och slutligen 6 år:
IMG_0530.jpg


Himmel vad länge han har bott hos mig... han flyttade in när han var 10 månader:love:.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Åhh så vacker!! Han är så snygg :D

Tänka sig ja, tiden går såååå fort..

KL

Här kommer bilder som utlovat på min Julia. Mätte henne idag, 150mkh och 158 bak. Aningens ojämn...

DSC_0191_zps85447e88.jpg


DSC_0213_zps43aec325.jpg


DSC_0216_zps5201bdea.jpg


DSC_0230_zpsd1e3cb9e.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vad söt hon är!
Ser välbyggd ut och himla fin.
Blir nog perfekt storlek på henne.
Är hon två iår?
Ras?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Tack snälla du! Ja hon blir två i maj :)
Hon är reggad som halvblod men tyvärr med gråa papper. Mormor är C-ponny, pappa Cohiba, morfar Svante :)
Ja hon verkar bli lagom stor
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Såå fin bildserie Happy:)! Vilken pampig herre han utvecklats till. Verkligen roligt att se!

Tessalonica: Hon var ju verkligen jättefin "lilla" Julia! Skojjigt med bebishästar!

Jordgubben från Skåne: Gah, vad det ser ljuvligt ut..Här är alldeles för mycket vinter:devil:..

*kl
Själv har jag fyllit år..Fick en fin ridkavaj och skjorta av mina svärföräldrar. Kul, då dom kanske inte jublar över mitt hästeri:D..( Hade såklart provat ut sj, men just att dom ville ge mig det och inte en dammsugare;)..)
Känns annars som jag borde ge Loppis lite halvpaus då vintern spökar och jag har lite mycket annat pyssel i veckan..
Men vill ju kunna ha nytta av kavajen också, hi, hi..
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Grattis!:banana:
Visst fyllde du jämt?
Jag tycker det var en perfekt present, själv fick jag nya ridstövlar sist jag fyllde jämt...

Jag har sett att du får användning av din present den 1 maj, skitkul, då ses vi...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jo visst var det jämt :)..
Fått presentkort också på hööks men funderar på blinghjälmen från lamicell..
Då glänser vi med något:D..

Verkligen kul att ses igen!!! Lagom stor och mysig klubb och NÄRA:banana:
Fast jag känner mig rätt osäker för vi är eg. inte är "klara"..

Rider ju den 14:de i Alingsås div II men som tur är som reserv..:)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vi red Msvc1:)

Rivica tävlade 110 igår. Hade en rivning så det får väl vara helt ok. Sara hade på jaktbettet men nu tyckte hon att det inte var helt super längre.:crazy:
Ska testa det gamla men med martingal.

Däremot ska jag använda jaktbettet emellanåt när jag rider ut just för att variera betten lite mer.:)

Roligt att få se bilder från föl till hur de ser ut nu. Han ser så fin ut Happy.;)

Polly Grattis i efterskott. Kul att få lite hästgrejer. Klart mycket bättre än en dammsugare.:D
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vad fin hon är!
Himla härlig galopp :love:.
Tycker att det är fantastiskt när hästarna går flera grenar. Ska du rida någon FT i vår? Eller Sara?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Har helt missat ditt inlägg :( Skönt att du hittat någon som fungerar. Tycker hon rider bra på filmen :) det är ju trots allt utomhus och en av d första gångerna.
Vill du uppdatera om vrf du inte hoppar honom? :)
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Miiikaela_
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
782
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp