Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@polly p Hehe, ibland är det svårt att hitta ;) Det är väl superbra att ni ställer upp i samma tävling. Då har du ju stöd hela tiden :)

KL

Tävling i Lilla Edet idag. Resultatmässigt var det skit i 1m, fick 15fel (!!!!) Vad ska jag säg, om man kräver en välriden häst hemma så har jag även nu fått det på tävling och då kan piloten inte förlita sig på hästen hela tiden utan det kräver även ridning borta :P Två stopp och tidsfel. Stoppen på samma hinder var bägge gångerna mitt fel, efter ett andetag blev resten av rundan trevlig :)
I 110 så var han jättejättefin, en rivning på hinder 2 då vi kom lite nära annars kändes det toppen :)

Bara att ta nya tag :)
 
Men du börjar med @ skriver du in det själv?

Vi red Msvc idag. Går inte bra
Hon blir tung o oeftergiven när jag kommer in. Idag var hon dessutom rädd på kortsidan för publik som gick omkring
Hade inga direkta missar men 57% är inte bra även om domaren var hård.
 
@polly p : lycka till imorgon!
Jag är funktionär men bara fram till 13 så jag hinner nog åka innan du kommer.
Jag startar runt halv sex så..:), d va synd, alltid kul å springa på dig! Min tränare startar vid åtta så hon hinner nog inte hjälpa mig, fast hon jag var på lite genomkörare hos idag kommer ev. Gubben min är med som caddy och han såg så här glad ut när jag sa att han får vara beredd med min kavaj innan starten samt ta av benskydd:banana:..( För man mååååste väl ha di vita skydden på framridningen i msv:c;)?) Jag tror jag hoppar att be honom torka mulen och ev brunstslem på benen på min vårkännslo donna..:angel:
 
Men du börjar med @ skriver du in det själv?

Vi red Msvc idag. Går inte bra
Hon blir tung o oeftergiven när jag kommer in. Idag var hon dessutom rädd på kortsidan för publik som gick omkring
Hade inga direkta missar men 57% är inte bra även om domaren var hård.


Ja om du skriver in snabel A och sedan ett användarnamn här på buke så får personen en avisering

Ex

@Maui @Novali01 @Gaia

Bara att testa
 
Men du börjar med @ skriver du in det själv?

Vi red Msvc idag. Går inte bra
Hon blir tung o oeftergiven när jag kommer in. Idag var hon dessutom rädd på kortsidan för publik som gick omkring
Hade inga direkta missar men 57% är inte bra även om domaren var hård.

Tro sjutton det.. hon har ju fått smak på att hoppa, då vill man väl inte ranta runt i en ring!! Rid lite terräng nu oxå ;)
 
Fyyy, red så dåligt så dåligt:cry:..Hon var fin på värmningen, tränaren startade en timma innan mig (ändrad starttid ) och hjälpte mig lite. Men sen på banan tappade jag fokus helt. I första höger förvända blev det avbrott och jag kom av mig. Ja, det mesta sket sig. Sen att hon gapar och lägger ut tungan men faktiskt så känndes hon ok. på framridningen, vart jag som tappade bort mig pga nerver eller nå´t ;). 53% och jag förväntade mig inga stordåd men bättre kan vi..
 
Nu har jag bestämt mig för att lämna bort min unghäst för inridning.
Kändes verkligen som en lättnad när beslutet väl var taget...
Så med gott samvete åker jag på semester en vecka...
Hörs:cool::banana:
 
@happyrider , låter väl jätteklokt! Ångrar att jag inte gjorde det med min förra häst som var betydligt tuffare än jag. Ha en riktigt härlig resa:)!
*kl : Imorgon blir det premiär för dottern och ponnyn på tävling, hoppas dom åtmindstonde kommer runt och det blir en positiv upplevelse..
Själv taggar jag för start igen den 10:de, la:1 och la:4 denna gången.
Nu är det bäst å koja så jag kan vara ponnymorsa imå´n :D
 
Idag har vi varit på hoppträningen. Dottern hade bokat en tid för grästräningen o jag bestämde mig att följa med :D . Vi var lite ringrostiga. Ibland kändes hon "tom" när vi kom fram till hindret o blev lång o rev. Fick ihop henne bättre på slutet. Borde haft sporrar. Men så tokigt det var att få galoppera på gräset :bow:


Låter bra Happy att lämna bort. Hur länge blir det tror du? Vår är så himla snäll. Lastade o red ut själv igår :) synd att hon inte växer :banghead:
 
@Maui
skoj att ni också åkte med :) du är ju superduktig!!!!

Hörde med en vän om tillväxten och Irco Marco blid kan ge sen växt. Mätte Julia idag. 157 fram och 161 bak. Hon växer så det knakar :)

Kl

Hopptränat idag! Helt grymt bra gick det mera träningar är på G inför skyrup den 17:e maj ;-)
 
Senast ändrad:
Tävlingen för dottern gick la sådär..pet och sen stopp på femman, sexan och sjuan :), men han kom såpass långt iallafall..Förstå gången annat än clear round "hemma" för båda. Hmm, skulle behöva en pilot ett tag som kan lite mer som ger honom självförtroende.
Loppis var ganska gallig i vä bak igår..inte halt och kändes inte varm, jag tog ett pass i padocken med lite småskutt fast hon var himla het och ovillig att svänga i vänster varv ( efter hinder, då drog hon på bara) och i morse tyckte jag hon var stabbigare ändå..Men det är då skit när man inte vet om det är fodergalla, småsårs galla "mugg", eller nå´annat..
Jag menar att fodergallor eller lite småsvullnad av sår är ju bara gynnsamt av lite rörelse medan vrickning eller annat inte är det såklart. Så nu oroar jag mig att jag kanske missbedömde:(..
 
Blev lite mysridning ridhuset igår kväll.

1625516_569087593210399_8636132373103322354_n.jpg


10291080_569087613210397_4488475053824486293_n.jpg
 
Maui; Det är nog inte så mycket att hon blir "tom" som att din avståndsbedömning behöver övas lite? Är ju väldigt mycket svårare att rida ute på en stor gräsbana och inte ens ha markbommar som hjälp för var man ska hoppa av. När hinderhöjden sen kommer upp lite så backar ju Rivica av mera o du kommer automatiskt rätt= hon river inte. Öva att hoppa med galoppbommar framför o mellan till nästa hinder så du får känslan för rätt galopp även på mindre hinder.

happy: Jag lovar att du kommer vara jättenöjd med henne!

polly; brukar hon vara svår att svänga åt vänster eftersom du inte direkt reagerade på det?

Tessa: Vad synd att vi inte ska till Skyrup! Ska till de flesta andra hoppmeetingen men inte dit...

Igår debuterade min 4-åring på clear round! Han var superduktig o nollade bägge starterna men framförallt var han lugn och fin på framridningen trots alla andra galningar som for omkring och DET hade jag nog inte förväntat mig.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 227
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
409
· Visningar
51 696
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 574
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 171
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp