Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vad roligt att du haft en träning när du känner dig nöjd! Det gör så mycket för slitet man har att man känner sig lite nöjd ibland.

kl

Idag har jag ridit DRESSYYYYYR!:D För första gången på 3 månader har jag äntligen suttit i dressyrsadel igen o trimmat på min Lilla Svarta. Var så vansinnigt roligt men traven är inte att leka med med mitt dumma knä o kassa fotled. Men galoppen....herregud vad bra hon går i galoppen nu! Jag ska falla på knä o tillbe min hoppkompis nästa gång jag träffar henne för herrejösses vad stark Harriet blivit i galoppen.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tror att vi kommer hem med en C-ponny istället.

Men han är så rar den där ponnyn. En bild så ni inte glömmer hur han ser ut:


Så rätt jag fick :o. Visst var han C-ponny.... Blev mätt till 140 cm.
Nu när dottern och jag smält att vi inte har någon D så är vi faktiskt nöjda med resultatet. Han kommer göra sig mycket bättre bland de andra C. :)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det är väl bara att säga grattis då!! Är ju inte jättekul att ha en D-ponny på 141, särskilt om den ska säljas senare.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det var ju perfekt! Dottern växer ju inte ur honom fortare för att han är C än om han vore en ngt liten D. Nu ökade ju värdet dessutom och det är ju aldrig fel!:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Håller med de andra. En stor c-ponny är ju mkt bättre än en liten d-ponny.:D
Det är ju samma ponny ni har med er hem.:)

Tänk om vår lilla skrutt går att mäta in till d-ponny :d och inte hamnar på 156. Vilken skillnad i pris... Hon växer just ingenting:crazy:

Äntligen dressyrträning igår och kors i taket Rivica var inte spänd.:p Så mkt lättare allt går då. Har tagit på sporrarna och kastat spöt. Kanske det är spöt som gjort henne spänd sista tiden. Har tidigare också lagt bort det men började igen i höstas för att kunna peta på henne lite mer.

Idag kommer dottern hem efter en månad på semester. Äntligen slipper jag hålla igång tre hästar i regnet. Så skönt.;)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Skönt att hon spänt av o att du får hjälp med hästarna igen. Tycker du är fantastiskt duktig som orkar hålla igång 3 st och jobba. Jobbar du heltid dagtid?
Själv bävar jag för att rida två igen...har träningsvärken från helvetet idag efter 15 min krumelurande igår...det går väl snart över såklart men det är ett himla meck att hinna med två hästar med heltidsjobb och 2 barn.

Skogsridning står på schemat idag!:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag har faktiskt gått ner i arbetstid;) Slutar kl 1 två dagar i veckan. Det gör väldigt stor skillnad att slippa treva omkring i mörkret två vardagar.
Nu har det ju varit många helgdagar vilket hjälpt till men visst har det varit kämpigt.:crazy:
Tur att jag gav bort min gamla häst. Henne hade jag aldrig hunnit med.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Skönt med dotera hemma! Tycker också du är jätteduktig och ambitiös:)!
Jag jobbar 85% och det ger många korta dagar men sen har jag ju tjejerna som ska iväg osv och tycker det är svårt att få ihop tiden ändå. Nu jobbar jag helg och det är riktiga shitty pass:meh:. Fast döttrarna får ta en lång skogstur endera dagen..

Idag red jag igenom henne i padocken och jag är så dålig på att se framsteg men det är faktisk en jädra skillnad nu och hon är inte alls lika "stickig" i gången. Måste dock hitta nån typ av kavalettiblock..vet inte om man ska köpa men dom är lite smådyra sockerbitarna:crazy:..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL

Idag var det premiärtur att rida på fältet som hör till nya stallet. Det var lite småhalt så Bianca blev lite osäker på underlaget så bogarna spretade lite hit och dit emellanåt, men det gick ganska bra ändå :)

1497583_505686756217150_1966472002_n.jpg


1535519_505687856217040_1437252922_n.jpg


1535519_505687852883707_1994922680_n.jpg


1497583_505686762883816_495004931_n.jpg


1535519_505687862883706_79426880_n.jpg


1546411_505688956216930_1616154108_n.jpg


1521623_505687236217102_1730856152_n.jpg


1546066_505688586216967_171764882_n.jpg
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Du lägger alltid upp så fina bilder på dig och Bianca:)! Tjusigt!
Kanske att hon såg lite spänd ut på filmen eller om det var kvalitén på den alternativt underlaget?
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vackra, vackra Bianca :love::love:

Kl
Jag har köpt mig en häst!! Bara vetbesiktning kvar sen är han verkligen min. Tror knappt det är sant...
Han är född 2011 efter Warsteiner- Amiral (Indus, Piaff). Blev kastrerad i okt/nov. Ca 155 cm hög i dagsläget. Knallröd fux och lite vitt här och där...
Egentligen inget alls gjord med förutom det dagliga med ut och in...

Jag är alldeles bubblig i magen och faktiskt lite förälskad...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Grattis:D
Så roligt att du hittat en häst som du kan börja om med.
155 hög, hur hög tror de han blir? Vår lilla 2011 är ju precis lika gammal och hög. Funderar på hur hög hon kan bli.
Du kan ju köpa henne om han inte går igenom:p (hoppas så klart att allt är bra) Kan väl inte vara mkt som går fel på en så unghäst. Besiktningen av Rivica i den åldern var väldigt enkel.

Grattis igen.:D Bilder kommer väl.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL

C-r hoppning på klubben för Rivica. Få starter så det blev en snabb framridning o in på banan i 110. Felfritt:D
Hon o den andra vi hade med oss var som tokiga efter varandra o gnäggade o skrek som om de aldrig mer skulle ses.:mad:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Grattis o grattis o grattis igen!!:D Jättekul att du slog till, blir säkert en riktigt fin liten dressyrloppa när han blir klar!

Och grattis Maui men var det du eller dotera som red?
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Du lägger alltid upp så fina bilder på dig och Bianca:)! Tjusigt!
Kanske att hon såg lite spänd ut på filmen eller om det var kvalitén på den alternativt underlaget?

Tack så mycket :)

Jo, lite spänd var hon väl emellanåt. Hon gillar inte när det är slirigt under fötterna. Men det är betydligt bättre nu än för ett par-tre år sedan. Då började hon studsa bara det blev lite mjukt under fötterna (typ gräsklädd skogsstig). Var det lerigt var det alla skolorna ovan mark och terre-a-terre hela vägen hem genom skogen :crazy: Halkar hon till, som ett par gånger i filmen (0,22 och 2,01 t.ex.), brukar hon bli förbannad och bocka, så att hon bara fortsätter framåt här är ett framsteg ;) Ser dessutom att filmkvalitén har blivit sämre/ryckigare efter uppladdningen :meh: Den där svävande gången som halvblod har kommer hon aldrig att få, rasen har ju oftast inte riktigt det rörelsemönstret (undantag finns givetvis).
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det var allt dottern:D Inte vågar jag hoppa en bana på
110 :crazy: Avvaktar lite att hoppa Rivica. Får träna mer på
Irländare först :)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack för era grattis, jag känner mig såå glad!

Maui: ang höjden så har vi inte pratat jättemycket om den men uppfödaren nämnde att eftersom han är ganska sent kastrerad så trodde hon han skulle sätta igång att växa. Det är tydligen ganska vanligt, men jag vet inte?
Några centimeter till tror jag absolut det blir och landar han på 160 (vilket jag knappt tror) blir jag mer än nöjd... :)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det tror jag allt dom gör... min mörkgrå kastrerades som 4 åring, när uppfödarna var och lämnade min nya mörka grå så fick dom en chock över att han blivit så stor. Han är född 04 och dom har nog typ sett honom IRL 2 ggr på 4 år. Min nya mörka grå -10 blev kastrerad för en månad sedan. Han var 162 på 3 års testet, ett par cm till hoppas jag han växer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 709
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 139
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp