Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Imorgon em kommer han!!
Tar nog 4 timmar att köra hem så jag är lite nervös. :nailbiting:
Men det ska nog gå bra, han har åkt flera gånger förut till bete och så...

Bilder kommer, jag lovar!! Kommer bo i stallet i helgen :D.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Är så glad för din skull. Sitter här hemma nervös och spänd för din skull :D Kör lugnt och pussa mycket på nytillskottet :)

KL

I torsdags testade jag att träna för Bonden Pär-Ola. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka faktiskt. Avsatt tid för träningen var 1,5h, då var iof allt inräknat. Prat, framridning m.m. Fick väl något bra tips på hur jag ska jobba vidare med R men jag vet inte om jag kommer träna för honom igen. Har två inbokade dressyrpass innan januari är slut, ser fram emot det :)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Hahahaha herregud... har du läst hans blogg? Vilken dåre :D Sa han något då som du tyckte var bra och användbart?
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja jag har läst den ;) han är ju en stor bebis. Jodå något tips fick jag väl men inget nytt som jag inte visste innan..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack för din omtanke, Tessa! Det var jättejobbigt att köra, tog exakt 4 timmar. Men lille Walle var fantastiskt duktig! Han klev rakt på transporten och var hur lugn som helst. Han var inte ens varm på halsen när vi lastade ur :).

Jag känner mig trött men lycklig...
Har blivit ägare till "den fula ankungen", raggig, ranglig, lång man och de längsta örontufsar jag nånsin sett :D.
Det kliar i fingrarna på mig att få snygga till honom...

Tänkte att jag ska lugna mig en vecka och låta honom landa ordentligt och komma till ro. Tror att det är fullt tillräckligt att gå ut och in till hagen och träffa sina två nya kompisar...

Har tyvärr bara telefonbilder men tänkte fota lite när jag släpper ut honom imorgon..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Åh så roligt
Skönt att det gick bra att köra hem honom.

Tessa, du får komma o hoppa för vår tränare

KL
Sara hoppade c-r idag. Ja nån c-r blev det inte två ner i både 110 o 120. Sara var arg för att hon drog i tygeln o inte lyssnade. Bara älgade på. Får träna mer o testa annat bett. Red på vanligt tredelat idag.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Hon får sätta sig ner på rumpan så hästen sätter sig på rumpan..hon får inget tag om henne! Sara såg inget glad ut men rivica var ju desto gladare
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL

Idag hade vi löshoppning i stallet :). Har bara löshoppat Bianca en gång för fyra år sedan :o Hon tyckte det var skitkul när hon fattade grejen efter ett par gånger, först ville hon inte springa ifrån mig :rofl: Sedan var hon taggad och visade sin passage på väg tillbaka till startpunkten :D Höll oss bara på jättelåga höjder, ca 50 cm. Huvudsaken var att hon skulle förstå och tycka det var roligt och få lite variation. Sedan får vi höja allt eftersom på framtida hoppningar. Hon har ju inte direkt någon hoppstam att tala om ;)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Så kul Happy! Gott att allt funkat bra!

*kl
Hmm..Idag skulle det ju bli kallt:confused:..
Tänkte dressyra i padocken men det är så blött och jag vill inte använda dressyrsadeln i ösregn..Får nog bli en uterittsklätterrunda:)!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Hon är toppen. Man bokar inte upp sig för ex antal ggr utan man säjer bara till om man kommer eller inte nästa gång.
Ibland kan de bli lite många om några dyker upp utan att ha sagt till men det är väldigt sällan fler än fem. Ofta bara tre.
Det är bara att ringa o fråga om du kan vara med. Är på tisdagar. Lite lägre kl sex o lite högre kl sju, men hindren åker upp o ner hela tiden så det är inte jättenoga.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kl
Idag har varit en spännande dag!
Walle började dagen med att springa igenom staketet i hagen :crazy:.
Men det löste sig, tack och lov...

Jag är så nöjd med honom! Känner verkligen för den här lilla hästen...
Tror det blir en alldeles lagom bra allroundhäst åt mig.

Idag när han sprang i hagen visade han en riktigt trevlig trav!!

Tyvärr blev det inte några roliga bilder då det snöade nästan hela tiden...
Men här kommer några:









Och på 06an bara för att det är den tråden :o:



Han har bara benskydd på för vi släppt ihop dem, han går alltid utan annars!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Men gud så söt!!!:love: Ett litet tips, passa på o ta många bilder nu så du ser förändringen sen! Det är nåt jag inte gjorde med Harriet, vilket jag tycker är synd nu...:(

Helgen bjöd ju på blandat väder kan man säga....i lördags galopperade vi i full fart i skogen o igår var det snöstorm.:arghh: 4-åringen har tappat en sko så han fick inte komma ut alls men Lilla Svarta var på hoppträning igår o skötte sig jättebra! Hon skuttar verkligen över 120 cm hinder o har blivit så stampig nu även om hon fortfarande böjer huvudet mellan frambenen mellan hinder. Ryttaren är ju helt fantastiskt duktig som kan hantera detta o inte grejar i onödan med henne.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja han är så söt så...

Kl
Idag har jag tagit semester för att kunna vara med och släppa ut på morgonen och hålla koll. :)
Var i stallet mellan 7 och 11 och det gick jättebra. Tack och lov för äldre vänliga hästar som nästan på en gång accepterar en liten osäker unghäst.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

*KL*

Jag brukar mest bara läsa tråden. Vi gör ju inte så himla mycket förutom har roligt i skogen vi. Men kan bidra med en bild innan dagens snöbus.

Uppbetslingen är inte hästens fel, det är matte som har lite för ont för att kunna rida ordentligt. Men IDAG var jag väldigt glad åt pelhamet. Fnork, skutt, pip, brall, fnork, bock.. ;) Det är kul med snö ;P

1601591_551891058240205_873807727_n.jpg
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Gud så söt o vad fräckt matchad! Har väl ingen betydelse om man lufsar i skogen eller tävlar, tråden är ju för alla o jag tycker verkligen det är både kul o intressant att läsa om olika inriktningar.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Gud så söt o vad fräckt matchad! Har väl ingen betydelse om man lufsar i skogen eller tävlar, tråden är ju för alla o jag tycker verkligen det är både kul o intressant att läsa om olika inriktningar.

Jo, menade mer att vi inte har så mycket att skriva om. Det knallar på. Största händelsen annars är väl att han ÄNTLIGEN är kontant med unghingsten :heart

Ang matchningen, så matte är matchningsnörd. Och råkar man nu ha ponny, så FÅR man liksom spöka ut dem hur mycket som helst, med färg och bling och ;) Det är liksom ursäktat när det är ponny ;P
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Fast vill du verkligen att hon ska gå så mellan hindren? Fy satan vad obehagligt det är, vad har hon för plan för det? Jag hade hellre sett att dom inte stampade på framåt neråt så utan bar mer vikt bak istället. Hoppryttare har ju en tendens till att ligga framlänges mkt mer vad vi ft-ryttare gör och det gör ju inte saken bättre.. du är ju iallafall allergisk mot det vad jag vet iallafall? Det är ju skitsvårt eftersom man gärna hamnar därframme..

Jag har ju haft det precis så i flera år med mörkgrå.. inget kul alls och ett helvete, det har ju lite med kontakten med munnen att göra oxå och det har ju du problem med oxå precis som jag haft.

Dom är ju väldigt lika på såvis, fast min grå har mer energi och aktivitet här som 7 åring. Alltså det blir ju inte enklare heller när dom får mer styrka precis.

http://www.youtube.com/watch?v=Iq4yFS7a4xw



Jag skrittar på med min 06;a fy fan vad kallt det är nu.. och sitta och skritta utomhus uppemot 40 minuter är fasen ingen hit!! Typ en månad kvar med detta skrittandet.. suck!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vilken fantastiskt fin skimmelfärg jag anar under täcket....
Berätta gärna mer om din häst!

Fio: Varför bara skritt? Har den varit skadad?
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Yes... blödning i övre gaffelbandsfästet höger bak . Vilat sen i juli. Det är läkt sen längesedan men jag tar det långsamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 280
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
409
· Visningar
52 063
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 609
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 227
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp