Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att få hem honom o få jobba vidare. ;)
@Tessalonica Grattis, såg att du fick en placering idag.:p

Rivica skötte sig bra sista dagen oxå. Hoppade 115 o rev sista i omhoppningen. Låg på plac till näst sista ryttaren som puttade ut henne.
Åkte hem på lördag kväll då det kom ett skyfall o åska för tredje dagen. Sara ville inte rida på gräset med Marco på söndagen utan var nöjd.
 
@happyrider Vad ROLIGT!!! Ni passar ju perfekt ihop precis som jag föreställt mig. Ett litet tips bara, släpp honom inte direkt, rid hemma några dagar så det sista han gjorde var det så blir det helt naturligt att det blir det första han gör efter betet, ingen stor grej alltså.
 
@happyrider Vad ROLIGT!!! Ni passar ju perfekt ihop precis som jag föreställt mig. Ett litet tips bara, släpp honom inte direkt, rid hemma några dagar så det sista han gjorde var det så blir det helt naturligt att det blir det första han gör efter betet, ingen stor grej alltså.
Tack för tipset. Jag hade tänkt att släppa direkt men rider nog några dagar istället. Låter faktiskt klokt...:up:
 
@Maui Tack! Det jag lade dessvärre in en protest till överdomaren då de 4fel jag fick i omhoppningen kan diskuteras om det var en halt eller ej... Det är ingen runda som jag är stolt över men det var mot klocka och vi hade en inbördes tävling jag och två kompisar. Så det var surt men överdomaren hävdade att domaren dömt rätt men då hade jag inte sett filmen och kunde inte stå på mig.
Det känns löjligt att bråka om det MEN jag hade VUNNIT om det inte blivit fyra fel... :/ och eftersom blågula rosetter är sällsynta för min del så svider det lite ;)

Här kommer mina rundor OCH andra rundan är som sagt ingen att vara stolt över...

95cm 4fel

1m 0/4fel
 
ÖÖÖHH @Tessalonica vad fan säger du?? VAR skulle den där halten ha varit? När du krånglar dig igenom längst bort? Det var det dummaste jag hört. Du fortsatte ju hela tiden framåt. Vad är det med domare nuförtiden??? Läser överallt om konstiga beslut domare tar. Så jävla tröttsamt.
 
Gud vad tröttsamt med såna domslut...:mad:. Solklart att du inte ens stod still, suck.
Måste säga att jag tycker du är jätteduktig, din häst är verkligen inte lätt att rida. Han vill inte gå fort, han vill inte gå för långsamt, han ligger rätt men tittar ändå till o hoppar kanin över...osv osv. Well done!

Själv vågade jag mig på att hoppa banhoppning på träning igår.:bump: Var grön i ansiktet de första sprången men avslutade med en linje räcke-4 språng-oxer-4 språng-räcke varav efter första skulle man flyta på framåt och efter oxern ngt tillbaka. Svårt som f-n kan jag säga men sista gången så fick vi till en sån SUPERKÄNSLA att jag helt kallt och självsvådligt bestämde mig för att sluta för dagen!:D
 
@fio @happyrider @Novali01 TACK :) Då är det inte bara jag som är av den åsikten. Tänker maila länken på filmen till överdomaren. Jag vill verkligen inte ställa till med en scen av detta MEN jag tycker de ska veta när de gör fel.

Å Happy, ja denna tävlingen kändes det som om det var eld i baken ;)

Nova, det är inte för inte som folk inte vill rida ;) Haha, nä men skämt å sido. Stundtals är han som en klocka och andra gånger lite vildare ;)
 
Ja det tycker jag du ska göra.. det är då fan att man måste filma sina ritter idag för att få rätt, men tydligen..

Varför tryckte du inte upp filmen i näsan på ÖD på tävlingsplatsen?
 
Jag tänkte väl inte riktigt så långt. Men i efterhand så skulle jag verkligen gjort det.
Det är ju gamla "tanter" som är domare o ÖD inte lätt att få rätt. Du skulle nog kutat upp till domare direkt efter ritten o protesterat. Synd att det blev så.
Har du fler tävlingar snart?
 
Nu så har jag fått svar. Vad gäller min fråga till ÖD på tävlingsplatsen så hade hon missförstått mig vilket hon bad om ursäkt för. Hon bad mig kontakta domaren för att få en förklaring till varför 4fel gav men påpekade att domarens bedömning gäller.
Fick svar av domaren imorse där även hon bad om ursäkt för att jag blivit drabbad av den mänskliga faktorn. Även hon bekräftade att det på filmen syns tydligt att jag inte stannade men att hon och de övriga i tornet ej sett det i den vinkeln. Bedömningen står kvar men nästa gång ska jag bannemig stå på mig. Kostade mig en blågul rosett denna gången vilket är jätte jättetråkigt då det är dem man jagar.

Bara att bryta ihop och komma igen ;)

@Maui Nästa tävling blir laxhoppet i Lilla Edet. Kommer åka på CR på KRK nu på onsdagarna ist :)
 
Stråla har löshoppat idag, hon tyckte att det var skitkul och sprang självmant in i fållan gång på gång
dsc00683_53b47e45e087c317fffb2f1d.jpg

dsc00681_53b47e83ddf2b36fe27c14c9.jpg

dsc00680_53b47ec4e087c31f3a887a35.jpg

Det blev inte så många bra bilder från själva sprången dock.
 
Vilken glädje! Hon har ju jättekul lilla Stråla o hennes kompis!:love:

Idag undrar jag om jag är lite knäpp...upp kl 0515 och kl 0710 är bägge hästarna ridna o klara! Fick med mig en kompis så vi tog bägge ut i skogen o galopperade, härligt när man väl är där men när klockan ringer är det mindre härligt....:yuck:
 
Hurtbulle;)! Fast det är väldigt skönt!
Kl
Loppan får vila. Tror att hingstens droppar inte gillar att flytta..:(, fast det behöver ju inte så vara.. Får se om hon nu inte tagit sig den 14 när det är ul om det blir hingstbyte..men jag får väl hålla tummarna.
Ridsugen, men lyckas ju bli fetare och fetare:cry:..Ska nog börja skola in nordisen vi har på bete, lilla Donna:D..
 
Har de tagit baktprover på Loppan? Ibland får man ju även skölja vid seminering, dvs skölja livmodern flera ggr och finns det några som helst bakterier så ska man ju penicillinbehandla.
 
@Novali01: Jadå, bakt prov taget inför andra semineringen ua..Vet inte om hon är tom vid nästa kontroll om man ska fundera på ett andrahandsval..hmm...Känns lååångt till den 14:de.

Får väl presentera vårat eventuella projekt..Lilla Donna, är ju en 06-a iallafall ;). Dottern på 14 tycker hon är jättemysig men sedan, huruvida det går att få fason på en knappt riden åttaårig bruksnordis..Fast jag tycker hon är rätt söt..
10408092_776507312370790_7395915756114136876_n.jpg

10301595_776506915704163_6172984133657213154_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 224
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
407
· Visningar
51 405
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 167
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp