Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01: Jadå, bakt prov taget inför andra semineringen ua..Vet inte om hon är tom vid nästa kontroll om man ska fundera på ett andrahandsval..hmm...Känns lååångt till den 14:de.

Får väl presentera vårat eventuella projekt..Lilla Donna, är ju en 06-a iallafall ;). Dottern på 14 tycker hon är jättemysig men sedan, huruvida det går att få fason på en knappt riden åttaårig bruksnordis..Fast jag tycker hon är rätt söt..
10408092_776507312370790_7395915756114136876_n.jpg

10301595_776506915704163_6172984133657213154_n.jpg
Söt pålle

Himla meckande att få dem dräktiga. Tyckte jag inte gjorde annat än körde till station. Hoppas det går vägen nu. Har hingsten bra statistik? Annars får du kanske byta. Kostar det extra? Kommer inte ihåg vem du valde.
 
@SkorpSmulan Vad roligt :) Tänk att det kan vara så roligt att bralla runt :)

@polly p Jag är ju inte alls insatt i det här med avel men om hon inte tagit sig denna semineringen gör man ett nytt försök då? Blir inte den fölungen väldigt sen då? Eller ska du behålla den själv?
 
@Tessalonica
Än är det inte supersent. Inseminerar jag nästa brunst så får jag föl mitten juni, men jag har inte tänkt sälja och inte som föl i vilket fall så jag kör på men hade varit gott om det tagit sig å inte behöva fundera över ev. hingstbyte. Jo, hört lite att det varit segt på skicken på Loppans make, dom har två till på min station som inte tagit sig. Annars har han bra statistik från andra år.
 
Vilken glädje! Hon har ju jättekul lilla Stråla o hennes kompis!:love:

Idag undrar jag om jag är lite knäpp...upp kl 0515 och kl 0710 är bägge hästarna ridna o klara! Fick med mig en kompis så vi tog bägge ut i skogen o galopperade, härligt när man väl är där men när klockan ringer är det mindre härligt....:yuck:

Ja ok för att du är knäpp ;) men hur knäpp är inte din kompis haha :D Men ni hade säkert en härlig ridtur !
 
Idag är jag så glad och nöjd med min lille häst.

Fixade allt själv!!

Linade lite, satt upp och red...:banana: Både skritt, trav och galopp. Kändes helt okomplicerat.
Ska göra samma procedur imorgon och därefter betesvila.
Duktiga lilla skrutthäst!
 
Vad roligt happy!:bump: Det är i såna ögonblick man inser hur mycket det är värt att lägga lite pengar på utbildning.

Igår gjorde Harriet sin första FT-start äntligen! 49,9 straff i dressyren (66,8%) alltså och nolla i hoppningen, superfin! Hon låg precis utanför placering inför terrängen. Gick som en rutinerad häst, sa ryttaren, på alla hinder men när dom kom till vattnet fick hon ett litet dampanfall och drog därmed på sig 20 straff. Gick sen rakt igenom o hoppade resten felfritt. Är så himla nöjd med hästen och den tillfälliga ryttarinnan men hamnade därmed än en gång i "vilkenjävlatävlingsgrenskadennahästengå" träsket igen....suck.:confused:

Kanske får upp lite filmer senare.
 
Va? Har HH börjat rida fälttävlan? Hur fick du henne till det??? Jag vet en gren som ligger jävligt nära till hands just nu och det är dressyr.. jag flög av på hoppningen i fredags på lilla grå och slog i höften, hade vilodag i går för att jag skulle kunna träna terräng idag men idag är det fan värre än i går och det onda har förflyttat sig till röven så jag kan inte sitta ner ens :mad: Ska träna terräng på fredag fast med den vita i hermanstorp, dom har ju tränarutbildning och då får man rida gratis så det är perfekt! Då måste jag ju ha blivit bra!

Men du måste ju inte bestämma dig för gren just nu?
 
@Novali01 Vilken toppenhäst du verkar ha!!! :D

@fio Du kan ju inte trilla av. Det gör ju ont.:eek:

Har varit i Falsterbo idag. Vilket väder, vi blev brända allihop. Såg fina hästar hoppa. Tyvärr gick det sämre för alla vi kände.
Kul att komma dit. Hittade några täcken jag fyndade.:)
 
@fio läs vad jag skriver..;) Den TILLFÄLLIGA ryttaren tyckte....skrev jag. Den dag HH tävlar fälttävlan har inte kommit än o lär aldrig komma.:D
Tack Maui, ja hon är helt fantastisk faktiskt, jag har aldrig ägt en så fin allroundhäst nånsin. Här kommer lite filmer från helgen, bjuder på dampanfallet vid vattnet som vi tror publiken, dvs lite scenskräck, orsakade för sen går hon ju rakt genom vattnet som inget hänt.

Dressyr:

Hopp:

Terräng:

Har en terrängfilm till med den omtalade backen också, i år hade han ställt en pallissad när man precis kommit upp. "Alla" pratade om detta hinder o hur stort det var för klassen och den "dumma" placeringen direkt efter backen, så ryttarna red helt super på detta hinder och jag såg inte en enda som hade stopp på det! Ha ha haha så det kan bli!:D
 
@Maui ja det gjorde jävligt ont kan jag meddela...

@Novali01 vad det den enda pluttfilmen du tog i terrängen? Kunde du inte sprungit lite mer :devil:

Ok jag ser vem det är nu..norskan eller hur? Vad hände med hennes fina grå? Den åkte till JL oxh sen? Glömde fråga honom när jag var där och tränade terräng
 
Jo jag springer ju så himla bra med mitt knä så jag har massor med bra film men väljer att lägga ut den kortaste här.....NOT!
Har som sagt en till på backen, man skymtar även när hon hoppar trahkenern som 3:e hinder men det är ju hopplöst att filma på den banan, du vet ju hur det ser ut. Håller på o laddar upp backen nu.
 
Javisst är det ett I-landsproblem!:D Hade jag varit ok o olyckan aldrig hänt så hade hon gått fälttävlan men nu blev det ju som det blev och jag fick skaffa hjälp med hoppningen. Det innebär att hon har 1 ryttare i hoppning, mig hemma o på dressyrbanorna och ytterligare 1 som tävlar FT. Det är inte hållbart i längden och om hon ska gå lite högre i hoppningen så måste hon vara scoopig o inte börja hoppa flat så därför måste jag välja. Skjuter lite på det beslutet känner jag...:grin:

Igår debuterade min 4-åring 1 meter! Visserligen på pay and jump men som alla vet är det oftast svårare på såna än på lokal och så var fallet även här. Svängarna var inte att leka med men han seglade runt 90 och 100 utan bekymmer, fick ett nedslag i varje pga svår sväng men vill verkligen inte riva egentligen så det lovar gott.
 
Det beror väl lite på vad du tänkt själv? Visst kan hästen gå fälttävlan även om den ska hoppa höga klasser? Våra landslagshästar i ft tävlar ju alla 140 och går svår fälttävlan samtidigt så om du vill rida lite 100 klasser i ft tror jag inte det är ett hinder i sig för hoppningen. OM du ska behålla, ska du sälja i framtiden så hade jag låtit den gå enbart hoppning.

Dock om du ska behålla den ser jag ingen vits med att den ska gå med andra ryttare alls sen när du kommit igång själv, möjligtvis låtit den tävla i hoppningen med HH för det är alltid bra för själva terrängen.
 
Det är ju just det...HUR tänker jag själv??? Vet inte om jag nånsin i mitt liv känt mig så osäker på nåt...tänkte iaf hyra Hajjerna på fredag o hoppa en sväng, ska du med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 224
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
408
· Visningar
51 520
Senast: Esswe
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 168
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp