Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så lyxigt. Vill också ha ridhus nu när regnet kommer. Funderar på att lösa manegekort men undrar hur ofta jag kommer att åka :mad:
Rider ju lektion 2 ggr per vecka så jag kanske klarar mig..,
 
Så lyxigt. Vill också ha ridhus nu när regnet kommer. Funderar på att lösa manegekort men undrar hur ofta jag kommer att åka :mad:
Rider ju lektion 2 ggr per vecka så jag kanske klarar mig..,
 
Jamen ååååååå vad jag också skulle vilja ha ett sånt ridhus på gården!!! Nu måste jag verkligen få till det o komma o hälsa på nästa vecka, vilken dag passar dig? Kan alla utom måndag.
 
Gött... Iof så är jag oxå alltid ensam i ridhuset men vill ändå ha ett eget där bara jag är.  Det kostar ju bara nån miljon och det är jag värd haha
Det tycker jag absolut!!:up:

@Novali01 Det hade varit himla kul!
Nästa vecka har jag kvällsmöte på jobbet tisdag och torsdag:mad:.
Onsdag däremot slutar jag 14 och hade tänkt tillbringa några timmar i stallet...
Funkar det?
Du behöver iof inte lämna något definitivt besked utan kan du så kom bara...
(Släng iväg ett sms så får du vägbeskrivning)
Är någon mer sugen på en utflykt så är ni välkomna på en kaffe i stallet!
:banana::bump:
 
Kommer onsdag, ska bli jättekul!

Igår stod hoppträning på schemat! Skräckblandad förtjusning som vanligt...:yuck: Men jag har bestämt mig o alla som känner mig vet att det är som att rubba ett mindre berg om jag verkligen bestämt mig!:D Vi var dessutom själva på träningen, fick hoppa fram lite över upphöjda bommar på böjt spår och sen ett par språng på några låga hinder o sen stod bana på schemat. Fy faan för att hoppa bana. Det kommer ju hinder hela tiden!!:banghead: Hoppade ett varv på ca 80 cm o fick faktiskt till det ganska bra trots att hon är rätt dryg nu när hon fäller o det blivit kallare, springer lite med huvudet rätt upp o fjantar sig när man kickar på framåt. Nästa varv låg på 90 cm o jag tänkte att nu banne mig ska rundan bli lika bra, o det blev den!:bump: Hon hoppar ju allt jag styr på o gör det i ett bra tempo så vi kommer sällan fel, möjligtvis kom vi lite nära på en linje men det händer ju överallt. Avslutade med att hoppa en linje oxer-räcke med 5 språng mellan och vände sen räcke-oxer och sista gången låg insprång på 100 cm o oxer på 110! Plätt lätt faktiskt!
 
Kommer onsdag, ska bli jättekul!

Igår stod hoppträning på schemat! Skräckblandad förtjusning som vanligt...:yuck: Men jag har bestämt mig o alla som känner mig vet att det är som att rubba ett mindre berg om jag verkligen bestämt mig!:D Vi var dessutom själva på träningen, fick hoppa fram lite över upphöjda bommar på böjt spår och sen ett par språng på några låga hinder o sen stod bana på schemat. Fy faan för att hoppa bana. Det kommer ju hinder hela tiden!!:banghead: Hoppade ett varv på ca 80 cm o fick faktiskt till det ganska bra trots att hon är rätt dryg nu när hon fäller o det blivit kallare, springer lite med huvudet rätt upp o fjantar sig när man kickar på framåt. Nästa varv låg på 90 cm o jag tänkte att nu banne mig ska rundan bli lika bra, o det blev den!:bump: Hon hoppar ju allt jag styr på o gör det i ett bra tempo så vi kommer sällan fel, möjligtvis kom vi lite nära på en linje men det händer ju överallt. Avslutade med att hoppa en linje oxer-räcke med 5 språng mellan och vände sen räcke-oxer och sista gången låg insprång på 100 cm o oxer på 110! Plätt lätt faktiskt!

Så roligt att höra @Novali01, du är allt en riktig fighter:bow:!!!
Ska hoppa lite imorgon igen :)! Roligt!

Behöver lite råd..har funderingar på den lilla hästen vi har hemma. Tyvärr är den ju liten men min dotter är jätteförtjust. Jag är väl egentligen också himla glad i den men..Hmm, dumt att köpa?
Ponera att man ser det som projekt..har ju fått igång tösen och hon är verkligen kär i honom..
En häst med de egenskaperna känns omöjlig att hitta till vettig peng, nu kostar iof den här inte alls mycket:(.
 
@Novali01 Så tuff du är. :D Vilka höga hinder.
Jag hoppade också igår. Har inte gjort det sen i somras ute på gräset. Var lite ringrostig o tyckte det var högt. Hade olika kombinationer med litet hinder in o ett galoppsprång o större ut. Första gången tog Rivica det på studs :eek: Kändes lite långt.
Måste erkänna att jag kikade på klockan o önskade att lektionen skulle ta slut. Är skräck blandad förtjusning att hoppa.

@polly p Köp nu inte en häst bara för att den är billig. Tänk efter nu. Tycker ni köper o säljer ofta. Det är ju inte lätt att sälja om det blir fel. Måste ni köpa? Kan ni inte bara låna vidare. Låter ju inte som om den skulle vara så lätt att få såld. Tänk om dotterns intresse svalnar :(
 
Jag vet inte om jag hoppat in här förut eller inte. Men hoppas det är ok att jag gör det nu iaf!

Jag har en valack som är 06:a som jag haft sen han var 4 år. Vi har inte hunnit med så mycket förut.
Men för ca ett år sen tog jag bort min andra som var gammal och bestämde att nu skulle jag ta tag i honom. Tyvärr trampade han in en pinne i foten och hade lite sviter av det. Men han sattes igång för hand är nu riden regelbundet sen i vintras/våras iaf. Då påbörjades väl hans egentliga skolning också. Innan var han mest bara inriden om ens det. :p

Han är en himla skoj liten häst som numer är riktigt stadig och hyfsat just.
Vi bodde hos våra tränare länge och jobbade. Så vi har haft jättefin hjälp nästan från start.

Nu bor vi "hemma" igen. Jag skulle eg åkt tillbaks till tränarna ett år till. Men jag är för dålig i min whiplash och blir kvar hemma.
Vi tränar dock dressyr för tränarna då de kommer till oss mellan 1-2 ggr/v.
Och så tricktränar vi lite när jag är bättre.

Hästen har fått påbörja sin hoppkarrär med. Men iom att hans matte är superkass på det så testade jag bara hur han reagerade innan en annan tjej fick hoppa. Hon ska antingen få göra det igen eller instruera mig.

Min prins och jag:
 
Vad kul tua, att du hittade hit! Din prins är jättesöt, vad är det för stam?

@polly p Jag håller med Maui, varför köpa nåt som kan vara jättesvårt att sälja? Låna den tills ägaren blir av med den istället. Barn vars intresse går upp o ned mår nog bättre av att längta lite mer efter nåt än att få det så fort de visar lite intresse så att mamma blir glad. ;)
Om du nu känner att du måste skaffa nåt mer så leta efter ett äldre halvblod som du själv kan rida isåfall om tösens intresse falnar igen.
 
Jag vet inte om jag hoppat in här förut eller inte. Men hoppas det är ok att jag gör det nu iaf!

Jag har en valack som är 06:a som jag haft sen han var 4 år. Vi har inte hunnit med så mycket förut.
Men för ca ett år sen tog jag bort min andra som var gammal och bestämde att nu skulle jag ta tag i honom. Tyvärr trampade han in en pinne i foten och hade lite sviter av det. Men han sattes igång för hand är nu riden regelbundet sen i vintras/våras iaf. Då påbörjades väl hans egentliga skolning också. Innan var han mest bara inriden om ens det. :p

Han är en himla skoj liten häst som numer är riktigt stadig och hyfsat just.
Vi bodde hos våra tränare länge och jobbade. Så vi har haft jättefin hjälp nästan från start.

Nu bor vi "hemma" igen. Jag skulle eg åkt tillbaks till tränarna ett år till. Men jag är för dålig i min whiplash och blir kvar hemma.
Vi tränar dock dressyr för tränarna då de kommer till oss mellan 1-2 ggr/v.
Och så tricktränar vi lite när jag är bättre.

Hästen har fått påbörja sin hoppkarrär med. Men iom att hans matte är superkass på det så testade jag bara hur han reagerade innan en annan tjej fick hoppa. Hon ska antingen få göra det igen eller instruera mig.

Min prins och jag:
Välkommen till tråden:)! Har ju sett lite inlägg från dig i andra trådar! @Maui , suck, jo, jag tänker så det knakar.. Gillar inte direkt att byta ponnisar:(. Men tycker synd om min 14åriga dotter. Ang.hoppträningarna, kan inte tränaren sänka kraven? Vi har en mycket "human" grupp och kör enkla linjer mm tack och lov! Ska bli så skoj idag:D!
 
Jag vet inte om jag hoppat in här förut eller inte. Men hoppas det är ok att jag gör det nu iaf!

Jag har en valack som är 06:a som jag haft sen han var 4 år. Vi har inte hunnit med så mycket förut.
Men för ca ett år sen tog jag bort min andra som var gammal och bestämde att nu skulle jag ta tag i honom. Tyvärr trampade han in en pinne i foten och hade lite sviter av det. Men han sattes igång för hand är nu riden regelbundet sen i vintras/våras iaf. Då påbörjades väl hans egentliga skolning också. Innan var han mest bara inriden om ens det. :p

Han är en himla skoj liten häst som numer är riktigt stadig och hyfsat just.
Vi bodde hos våra tränare länge och jobbade. Så vi har haft jättefin hjälp nästan från start.

Nu bor vi "hemma" igen. Jag skulle eg åkt tillbaks till tränarna ett år till. Men jag är för dålig i min whiplash och blir kvar hemma.
Vi tränar dock dressyr för tränarna då de kommer till oss mellan 1-2 ggr/v.
Och så tricktränar vi lite när jag är bättre.

Hästen har fått påbörja sin hoppkarrär med. Men iom att hans matte är superkass på det så testade jag bara hur han reagerade innan en annan tjej fick hoppa. Hon ska antingen få göra det igen eller instruera mig.

Min prins och jag:
Vilken sötnos!
Kul att du hittade hit! Bättre sent än aldrig....:)

@Novali01 Kul om vi ses på onsdag! Jag är på plats hela em så det är bara att höra av dig...
 
Välkommen till tråden:)! Har ju sett lite inlägg från dig i andra trådar! @Maui , suck, jo, jag tänker så det knakar.. Gillar inte direkt att byta ponnisar:(. Men tycker synd om min 14åriga dotter. Ang.hoppträningarna, kan inte tränaren sänka kraven? Vi har en mycket "human" grupp och kör enkla linjer mm tack och lov! Ska bli så skoj idag:D!
@polly p Inte kan tränaren sänka kraven :p Hon ställer inga krav på oss alls. Har världens bästa tränare och känner oss utan och innan. Är alldeles för snäll egentligen. Sara har tränat för henne i snart 15 år. :D Jag borde rida i gruppen före men hinner inte då det krockar med min dressyrlektion, så då är hon snäll och höjer och sänker hela tiden.
Får bli lite tuffare och våga lite till nästa gång. Bara att fortsätta. Ser så enkelt ut när de andra hoppar:(
 
@polly p Inte kan tränaren sänka kraven :p Hon ställer inga krav på oss alls. Har världens bästa tränare och känner oss utan och innan. Är alldeles för snäll egentligen. Sara har tränat för henne i snart 15 år. :D Jag borde rida i gruppen före men hinner inte då det krockar med min dressyrlektion, så då är hon snäll och höjer och sänker hela tiden.
Får bli lite tuffare och våga lite till nästa gång. Bara att fortsätta. Ser så enkelt ut när de andra hoppar:(

Tycker ni som hoppar är duktiga iaf! Jag har inte gjort det på många år och känner mig väldigt ringrostig i det. Jag har blivit höjdrädd också har jag märkt och vill bara ha mindre saker.

En stallkompis, hopptjej i grunden, som rider dressyr för min ena tränare hade nu bokat in hoppträning för hennes make. Jag rider dressyr för dem båda. När jag fick höra att han skulle komma och ha hopplektion för henne ringde jag och frågade om han hade tid för lektion med mig med.
"Jaha, du vill också börja hoppa nu?".
Tystnad...
"Eh... va.. eh.. näääeee... Jag menade innan eller efter.. dressyr eller för hand ngt sånt.. vanligt... eh.."
Vad tror karln? Att jag blivit helt från vettet? ;)
Nej, jag behöver en larvig och peppig kvinna tror jag i början. Eller iaf vänja mig vid tanken först.

Så jag fattar helt grejen med höjdrädsla!
På något vis sitter jag hellre på bockande, stegrande, skenande djur än hoppar hinder över ca 70-80. Diken och vatten tycker jag dock fortfarande är hur kul som helst, även större saker. Mkt märkligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 778
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 144
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp