Bukefalos 28 år!

Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack tack Maui och polly men vad hände med mitt foto?? Provade igen men icke sa nicke...


Maui: Förstår verkligen att du tappar sugen men Rivica mår inte dåligt av att få några extra vilodagar som du sa o i helgen kommer du hitta din sug igen (;)) när du hoppar med irländskan!

polly: Ja Harriet ska ju också tävla på söndag, hoppning då såklart men fy farao vad kallt det kommer att bli!:arghh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Igår stod lite markarbete på schemat o några små skutt i slutet med. Lyckades för en gång skulle få med henne på film från början, innan hon blir trött och även på ett kort över hinder! Har en himla förmåga att knäppa av före eller efter hoppet annars...:crazy: Sen att det blir suddigt, DET är en helt annan historia!

Trav
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152252153718313&l=9045305791514613253

Hon blir nog fin till slut.. men problemet syns ju ännu mer i traven, hon blir ju ganska statisk i överlinjen och gången och kommer inte genom kroppen alls, får du loss henne i överlinjen speciellt framför manken så hon börjar svinga i ryggen så kommer nog kontakten oxå och därmed även registret i gångarterna. Jag vet precis vad du tänker nu.. Hur fan ska man komma dit om man inte har kontakten... jo lägg ner henne framför manken mer då kommer det släppa mer i överlinjen och sen kommer saker och ting falla på plats.

Kul att se!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Japp, det kommer tids nog. Hon hade bara en takt o ett tempo från början som nu går att variera ngt men fortfarande fattas ju styrkan.

Här kommer bilden iaf!:)

1551721_10152252155373313_1475604667_n.jpg
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Inte blev det någon manege idag:mad:
Vår backe är snorhal o när de körde fast med bil utan släp så insåg jag att det var bättre att låta bli. Tror jag skippar seriedressyren:meh:
Får se om vi kommer ut med transport överhuvudtaget under helgen. Har en pålle som trampat av sig en sko o måste till hovslagaren.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kom iväg till hovslagaren o då gick det ju att köra till c-r också :D
Få starter så det blev väldigt stressigt. Smet in som sista ryttaren på 90 efter att ha hoppat en Oxer på framhoppningen. Lärde mig banan där inne. :) Tur att man har bussiga klubbkompisar på banan. Blev några stora språng men felfritt.
Fick stanna kvar o vara först på 100. Lite mer lagom språng o ny felfri runda. :p
Så kul att hoppa. Snart ska jag träna med Rivica.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ha, ha..ja du är härlig du:), kul att du är så biten och igång med hoppning! Skulle inte orka köra till hovslagaren först och sen på cr..

*kl
Red ut idag på ponnyn och tösen på Loppis! Rolig tur med lite tempo men imorgon får jag nog rida min röda själv å sen ev. köra barn och ponny till cr-hoppning.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag instämmer med Polly!
Du är så duktig och modig!!
Bra gjort! Nästa gång får du ta fina Rivica!! :)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Köra till hovslagaren gör vi ofta :D Vardagsmat för oss. Så mkt billigare att åka till honom.
Efter det var vi en vända i manegen så Sara fick rida honom (08) också.
Har anmält mig till tävling med irländaren:o Så roligt att hoppa henne. Hon är så bussig.
Strök mig från dressyren. Har ju inte ridit ordentligt sen i tisdags o rida Msvb kändes inte helt bra. Får bli en annan gång :meh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Full fart över det fotot :).
Syns att damen ifråga har mycket hoppning i sig....:love::love:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kl
Sitter och experimenterar för att kunna lägga upp foton...
Jag är inte någon teknisk människa :meh:, här kommer ett försök:

 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det funkade visst, men blev inte så snyggt :banghead:.

Här tränar vi iaf på att stå uppbundna. Det är första gången i hans liv :o.

Duktig pålle som är lugn och lyhörd!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Han ser väldigt söt ut Happy:love:!

*kl
Idag har jag ridit ut själv med Loppis då blev det lite småövningar på vägen fast egentligen med största syfte att få henne lite mer "rund" och framåt neråt i joggtrav:)! ( Jetelätt i krispigt väder och småblåst )
Sen vart d cr med ponnyn ( dom hoppar bebishöjder men gjorde två fina nollrundor:) ). Hann innan hoppningen titta på slutet av programridningen och hade så gärna velat vara med:mad:.. En bekant red msv:c och det såg inte så läskigt ut..Kanske ska prova den och la:3 vid nå´t tillfälle om det får vara min tur kontra barnets;)..

Kommer jag ut å tävlar på riktigt i vår är dock ambitionen försöka att höja vår lägsta nivå i lättklassprogrammen men det vore liiite kul att prova msv:c på cr..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Han är ju för söt!:love: Härligt projekt du har framför dig!

Harriet var ju på tävling igår, satte två klockrena nollor i 90 o 100, jag är såååå glad att hon inte betedde sig som många andra som var helt sjövilda på framridningen!:nailbiting: Jag var livrädd stundtals när man skulle stå där o höja hinder, hästar som var så överladdade och ryttare som helt klart borde träna på att tävla istället för att tävla...Undrar om det är så att många aldrig åker hemifrån utom när de ska tävla? Kan ju vara en anledning till hästarna blir så galna när de väl kommer ut.

Film på 90 finns o när jag fått snickra lite, hände en liten incident under filmandet av 100 klassen...:mad:, så kanske jag kan få ut 100 klassen med sen.

90 cm:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152258625248313&l=8202525384929398992
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Grattis Maui! Friskt vågat o allt vunnet!:D Du är skittuff tycker jag, som nu ska ge dig ut o tävla "på riktigt" dessutom.

polly: Klart du ska testa högre program på nån programridning! Det är ju bara att prova o se hur det känns.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Så fint det ser ut men blir väl enklare ju starkare hon blir och kommer upp lite mer:)! Tyckte hon såg himla cool ut! Å så är det en himla fin häst:)!!!

*kl
Shitty pass i ridhuset idag:mad:..Åkte till ett annat än det jag brukar vara i och då vart hon mer spänd och svårare att samarbeta med.. om hon bara inte blev så förgjordat stark och periskopar iväg när hon tittar på saker mm..

Fick ordning till slut men trist, trist när det blir så och det är bara mitt fel:o..
Ja, ja..alla har dåliga dagar men jag vet inte riktigt hur jag ska komma åt henne och lösgjöra snabbare när hon är sådan..funderar på om det kan hjälpa med hederlig longering?

Lite vinterbilder också:D:

 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Fina, fina Loppan. Hon har verkligen utstrålning lilla fröken!!

Novali: kan inte se filmen på "paddan" :(.

Kl
Idag har jag promenerat med lille Walle i ridhuset. Maken till cool häst :). Han klev över en bred planka på vägen in utan att titta och skrittade med raska nyfikna steg bredvid mig. Tror jag är lite kär :love:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Klart du är kär! Han är ju jättefin och det måste vara riktigt roligt att ha ett projekt som är alldeles ditt eget.

Tack polly, jag tycker ju också att hon är riktigt fin!:) Helt klart en underbar häst att rida och hoppa så jag är väldigt nöjd med henne.

Klart du ska testa att longera. Alla sätt är bra utom dom dåliga!;)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Fina bilder på Loppan :p
Speciellt bilden där hon och Bosse "leker".

Roligt Happy att det går bra. :)

Igår red jag dressyrlektion men valde Saras 08-a. Nyttigt att rida en annan häst då och då. Har känns väldigt stor jämfört med Rivica trots att han är lägre. Har en helt annan gång.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL

Jag fryser ihjäl.:crazy: Inte så att det är så jättekallt om man tittar på grader men jag fryser o fryser o fryser o hatar att rida när man fryser. Suck. Har jättesvårt att motivera mig till att komma iväg i mörker o kyla men men det går väl över nån gång i april iaf....:meh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Håller med, visst e´det bistert ute även om termometern inte visar så himla kallt..
Känner för å gå i ide´för det blir inget vidare flyt i ridningen heller:yuck:..

Till tränaren idag, hyfsat gick det väl men måste få mycket mer styrka i galoppen och det ju jättelätt att hitta på styrkeövningar i galopp hemma just nu:p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 596
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 298
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
417
· Visningar
53 720
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 674
Senast: cewe
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp