Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SkorpSmulan : Håller med Happy, hon har en ljuvlig fuxfärg.

Fy vad trist jag tycker det är..:(! Loppan tom nu med efter tredje inseminering..
Dom hittar inget knas på henne men hingsten har inte fungerat riktigt bra i år.
Skulle ju kunna bara kasta in handduken och lägga ner men iom att jag ändå är igång så gör jag ett försök igen på ev. två brunster ( förhoppningsvis bara en ) med hingstbyte.

Imorgon ska jag träna för min gammla tränare, var evigheter sen men det ska bli roligt! På "hemmaplan", lyxigt..

Provade också att köra henne smalt idag vilket gick super 4 km grusväg till vi svängde av höger ut på asfaltsvägen. Då tog hon spjärn/lade sig mot mellanväggen och galopperade mot den andra sidan..

O-bra:crazy:, man måste ju kunna svänga åt båda håll..ja, ja. Jag var glad en liten stund iallafall;)..
 
@Gaia Snygg tjur! Vad gör man med den i WE? Roligt att du och @SkorpSmulan tränar samma. :)

@Novali01 Duktig du är som vågar dig på terrängen :) Hur är det egentligen med knät? Kan de inte göra någonting?

@polly p Vad tråkigt :( När åker hon nästa gång?

KL

Idag har jag bokat en dressyrträning. Ska bli så himla gott att få sig en genomkörare ;)
 
@polly p Trist när det inte tar sig. Du har väl ytterligare en månad på dig att försöka innan de slutar skicka. Kolla nu om du byter hingst hur länge de håller på att skicka för det är olika från hingst till hingst.
@Tessalonica Kul att du skall träna dressyr. Är det någon uppe hos dig du skall träna för?

Insåg igår att det snart är dags för tävling så jag får börja träna lite nu.:o Har varit i Åre över helgen på bröllop. Sverige är ett långt land att åka bil i. Tog en dag upp och en dag hem, men bröllopet var fint och vädret strålande.

@Novali01 Kul att du kom ut i terrängen. Hoppas knät håller så du kan fortsätta.
 
@Gaia Snygg tjur! Vad gör man med den i WE? Roligt att du och @SkorpSmulan tränar samma. :)

Först plockar man upp en lans ur en tunna. Sedan rider man mot tjuren framifrån och försöker pricka ringen. Efteråt sätts lansen ner i en tunna igen. I tekniktestet där ritten ska vara så "prydlig" som möjligt och varje hinder bedöms med poäng 1-10 ska hästen fortsätta stadigt och oberörd och inte skygga för tjuren, reagera på att lansen är bredvid ögat eller att ringen glider på lansen osv. Det viktigaste är inte att faktiskt ta ringen, utan att verkligen se ut som att man siktar. I speeden däremot dras det av 10 sek på sluttiden om man tar ringen.

Vid 2,32 tar ryttaren ringen.
 
Först plockar man upp en lans ur en tunna. Sedan rider man mot tjuren framifrån och försöker pricka ringen. Efteråt sätts lansen ner i en tunna igen. I tekniktestet där ritten ska vara så "prydlig" som möjligt och varje hinder bedöms med poäng 1-10 ska hästen fortsätta stadigt och oberörd och inte skygga för tjuren, reagera på att lansen är bredvid ögat eller att ringen glider på lansen osv. Det viktigaste är inte att faktiskt ta ringen, utan att verkligen se ut som att man siktar. I speeden däremot dras det av 10 sek på sluttiden om man tar ringen.

Vid 2,32 tar ryttaren ringen.
Shit vilken kontroll!! Och allt på enhandsfattning.... Jag är impad :bow:
 
Ser himla kul ut med WE!

Tessa: min kirurg fick aldrig tag i röntgenläkaren innan hon gick på semester så han fick aldrig chansen att tala om att han sa till mig att man kan både spruta om knäet o göra en sklerosbehandling så blodkärlen som vuxit in i senan inte får ngn blodtillförsel. Kirurgen skrev till mig att hon inte kunde göra mer, vilket gjorde mig vansinnig så jag skrev tillbaka o krävde att bli återremitterad till röntgen men då hade hon gått på semester...så jag väntar på att hon ska komma tillbaka o läsa mitt brev. Suck. Men under tiden tänker jag göra allt som känns bra, röntgengubben sa att jag fick rida men inte gå långpromenad eller springa så då rider jag det jag känner går bra!
Kul m dressyr, film?
 
@Gaia Tack för infon. Jag är helt impad :) Ronaldo hade skitit ner sig.

@Maui Är i varberg och tränar :)

@Novali01 Vilka amatörer! Å så ska du behöva gå och ha ont i skiten hela sommaren för det. Har vi inte självremittering i hela Sverige. I Hallands Län kan man skicka remiss själv, tar ca 3v men man får garanterat en tid och kollat sig.

Ja om man bortser från att det ösregnade och var utomhus så var det både kul och behövligt. Dessvärre ingen film :/
 
Som jag såg.det var det ingen idé att skicka självremiss eftersom alla har semester o jag vill ge kirurgen en chans att tala med röntgen killen. Men händer inget så är självremiss nästa steg.

Trist m regn på träningen, vi är några mil längre söderut o här har det inte regnat alls.
 
@happyrider: Nej, man ska inte behöva inseminera flertalet gånger. Nu har det väl visat sig att just den hingsten inte fungerat 100 i år..
Jag kommer väl att prova om igen och har gjort ett hingstbyte. Men jag tror inte det blir nå´t dräktigt i år..
Fast det känns som jag ändå lagt så mycket så vi har beslutat att köra på dom sista chanserna som finns..

@novali: Tråkigt med ditt knä:(..sjukvården suger.

Var iallafall kul att rida för min tränare, var läänge sedan:)
 
Idag har vi varit på vår första WE-tävling. VARMT men roligt! Blev lite missar här och där (och en domare som inte hade riktig koll...) så vi har ju så klart en massa att förbättra, men överlag är jag nöjd med vårat första försök. Summan av kardemumman blev en tredjeplats och en hel del erfarenheter rikare. Bianca var helt slut när jag satt av och ledde henne på framridningen efter speeden, framförallt i huvudet. Stannade till och pratade med en bekant och hon ställde sig och vilade hoven, sänkte huvudet och blundade. TRÖTT men nöjd häst.

1017519_614094265376398_4460596566882588970_n.jpg


10527887_614094222043069_1164500058510349556_n.jpg


10509732_614094205376404_8103074699934077722_n.jpg


10481411_614094195376405_1869724620377615850_n.jpg


10371382_614094228709735_978291504083699354_n.jpg



Film från speedmomentet. Trodde att hon skulle vara helt slut efter framridning, dressyrmoment och teknikmoment i nästan 30-gradig värme. Men hon var med mig och gjorde sitt allra bästa trots att vi bara tränat speeden två-tre gånger. :love: Bara piloten som ska styra och planera vägen lite bättre nästa gång...

 
@Gaia vad duktiga ni är!!
Roligt att kunna komma ut och tävla. En tredjeplats är jättebra!

Jag är fortfarande på semester men imorgon blir det hemfärd.
Saknar mina hästar nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 211
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 648
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 135
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp