Bukefalos 28 år!

Jag tycker att nya layouten är lite tråkig men helt ok, allt känns väldigt stort men det är nog bara en vanesak, men det är lite störande att menyn till höger följer med när man scrollar.

Den gröna och blå färgen går inte alls ihop och gör att allt känns rätt splittrat, men det är kanske inte tanken att det ska se ut som det gör nu med färgerna. I övrigt tycker jag att det är för ljust, jag blir väldigt trött känner jag redan efter ett par minuter med ny layout och färger.
 
Inte längre tid än att uppdatera genom att gå via menyerna. Men det fungerar just bara om det är uppdatering jag är ute efter. @LenaH använder F5 som någon hemlig kod också ;)
I trådar kommer det ju upp en text om det kommit in fler inlägg så där behöver man ju egentligen inte uppdatera, annars kan jag förstå det.

Trodde du blivit knäpp och använde F5 för att komma till toppen av sidan och menyn. När det finns ett antal sätt att göra det på.
Det finns en pil upp i sidfoten.
Man kan trycka på Home-tangenten.
Numera dyker det upp en Meny om man skrollar upp så man behöver vanligen inte gå till sidtoppen.
Nytt är också två pilar som syns nere till höger på skärmen om man skrollar.
 
I trådar kommer det ju upp en text om det kommit in fler inlägg så där behöver man ju egentligen inte uppdatera, annars kan jag förstå det.

Trodde du blivit knäpp och använde F5 för att komma till toppen av sidan och menyn. När det finns ett antal sätt att göra det på.
Det finns en pil upp i sidfoten.
Man kan trycka på Home-tangenten.
Numera dyker det upp en Meny om man skrollar upp så man behöver vanligen inte gå till sidtoppen.
Nytt är också två pilar som syns nere till höger på skärmen om man skrollar.
Blivit knäpp? Det har jag varit länge :p, jag hänger ju här mitt i natten.

Jag har koll på många kombinationer för att ta mig dit jag vill, men är mest lat och använder musen ;)
 
I trådar kommer det ju upp en text om det kommit in fler inlägg så där behöver man ju egentligen inte uppdatera, annars kan jag förstå det.

Trodde du blivit knäpp och använde F5 för att komma till toppen av sidan och menyn. När det finns ett antal sätt att göra det på.
Det finns en pil upp i sidfoten.
Man kan trycka på Home-tangenten.
Numera dyker det upp en Meny om man skrollar upp så man behöver vanligen inte gå till sidtoppen.
Nytt är också två pilar som syns nere till höger på skärmen om man skrollar.

Tack vare det upptäckte jag pilarna :D
 
Något ni möjligen inte upptäckt ännu är att jag har en ny logga samt att många ikoner, ex.vis i inskrivningsrutan numera klarar zoomning, som ni pratat om, alldeles utmärkt utan att bli pixliga.

Loggan hade jag noterat att den såg annorlunda ut men tittade närmare nu. Tycker den är snygg. :)

Låter smart med zoomningen det är dock inget jag noterat.

Tillägg: Tycker också texten är lättare att läsa nu, känns som att det är mer kontraster i färgerna jämfört med när jag provade förut. :)
 
Oj! testade nya buke-stilen och kunde konstatera att nä, jag kommer nog fortsätta använda sans serif även i fortsättningen..
Blir galen på menyn som förföljer en när man scrollar :cautious: samt att det automatiskt poppar ner menyer (som dessutom inte försvinner förrän man klickar någon annanstans) när man för pekaren över rubrikerna överst
 
Nu har jag bara provat nya layouten några minuter på telefonen men vill redan strypa pilarna som följer med och skymmer en del av alla inlägg. Det betyder att jag har en "död" bit av skärmen som jag inte kan utnyttja pga pilarna utan får mindre läsyta och måste scrolla mer vilket går rätt ordentligt segt.
 
Vilka menyer är det som följer med när ni scrollar? Jag ser inget sånt i nya versionen, fast då på surfplatta. Färgerna är jag väl inte jätteimponerad av, annars känns det bra. Menyraden är ju ett klart lyft! :up:
 
Vilka menyer är det som följer med när ni scrollar? Jag ser inget sånt i nya versionen, fast då på surfplatta. Färgerna är jag väl inte jätteimponerad av, annars känns det bra. Menyraden är ju ett klart lyft! :up:

Det är "nya inlägg/bukenytt", blogginlägg och annonserna som följer med om man scrollar ner - om tråden är längre än den menyn (allt till höger om själva inläggen.).
 
Nu har jag ändrat lite med färgerna och lagt in undermenyerna i den klibbiga menyn och möjligen några saker till som jag glömt :)
 
Det är bättre med de nya färgerna så till vida att det blir mer enhetligt, blått och grönt är däremot sisådär tillsammans, vissa nyanser (läs skärmar) är direkt fula. Grönt i sidväljarfunktionen är mindre tydligt än den blåa, för mig duger det gott dock.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 006
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: slant98
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 373
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp