Jag tycker "Nya Bukefalos" generellt är snyggare, men stör mig också jättemycket på att kolumnen längst till höger inte sitter ihop med resten av sidan.
 
Testade 'Nya Bukefalos' från mobilen, och nej. Gillar främst inte pilarna som hänger med när man bläddrar, och egentligen inte heller att man måste klicka flera gånger för att komma till en viss forumdel. Min mobil är dock rätt seg, så det är mest för att det tar ett åratal innan fliken rullar ner så jag kan välja underforum. I övrigt tyckte jag layouten såg rätt spännande ut. Ska testa från datorn sedan.

Jag använder stilen 'bukefalos', och gillar den från mobilen. Speciellt att det blivit så enkelt att klicka fram längre citat. Innan behövde man klicka på en länk, och nu verkar det räcka med att bara klicka på citatet för att hela ska visas. Tumme upp!

Helt ok med den ljusa bakgrunden via mobilen. Kan dock tänka mig att det blir för ljust för mig om jag sitter vid datorn. Jag läser texter lättare om det är på en mörkare bakgrund, men merparten verkar inte fungera på det viset, så det är ok.

Jag tycker fortfarande det är för grått. Kan man inte göra citaten blåa, så inläggsdelen får ett lyft och inte bara är grått och vitt?

Och så undrar jag, huvuddelen i forumet är grönt, med grön rand/grön text på grå bakgrund. Ska det vara det? Jag vet inte om jag tycker färgerna passar ihop med blått. Kan det inte bli mer enhetligt?
 
Pilarna som kom upp när man skrollade är nu borttagna sedan någon timme tillbaka.

Detta med blått och grönt. Jag vill att det skall skilja mycket. Det som är blått idag skall sticka ut lite tycker jag, jag kommer inte göra även det grönt. Folk klagar ju redan på att det ser tråkigt ut.
Jag skulle kunna byta det blåa till rosa/rött/lila i stället, vore det bättre?

Blått i citat, men blått är inte bra, det är inte lätt att få till det. Jag skall fundera på om citaten kanske skall ha lite mer färg. Men jag kan tänka mig att det kan vara ett utslag av att de hade färg tidigare så man är van att de skall ha färg och då vill man att det skall se ut som förut. Citaten är ofta inte så viktiga så att de skall synas bättre tror jag egentligen är mindre bra.
 
@Gunnar - får man önska sig något? Jag saknar ofta ett hjärta bland smileysarna. När man vill visa kärlek och medlidande tycker jag att ett enkelt hjärta passar bra, :love: ser för lycklig ut på något sätt. Nu skriver jag :heart istället men ett helt hjärta skulle ju vara mycket finare :)
 
Pilarna som kom upp när man skrollade är nu borttagna sedan någon timme tillbaka.

Detta med blått och grönt. Jag vill att det skall skilja mycket. Det som är blått idag skall sticka ut lite tycker jag, jag kommer inte göra även det grönt. Folk klagar ju redan på att det ser tråkigt ut.
Jag skulle kunna byta det blåa till rosa/rött/lila i stället, vore det bättre?

Blått i citat, men blått är inte bra, det är inte lätt att få till det. Jag skall fundera på om citaten kanske skall ha lite mer färg. Men jag kan tänka mig att det kan vara ett utslag av att de hade färg tidigare så man är van att de skall ha färg och då vill man att det skall se ut som förut. Citaten är ofta inte så viktiga så att de skall synas bättre tror jag egentligen är mindre bra.
Jag skulle testa med lila eller använda två nyanser av grönt. Gult funkar också bra med grönt men kanske inte som en forumfärg, rosa är en favorit färg, men det lär bli en hel del åsikter där. Väljer du att testa rosa skulle jag hållt mig till en gammalrosa nyans.
 
Pilarna som kom upp när man skrollade är nu borttagna sedan någon timme tillbaka.

Detta med blått och grönt. Jag vill att det skall skilja mycket. Det som är blått idag skall sticka ut lite tycker jag, jag kommer inte göra även det grönt. Folk klagar ju redan på att det ser tråkigt ut.
Jag skulle kunna byta det blåa till rosa/rött/lila i stället, vore det bättre?

Blått i citat, men blått är inte bra, det är inte lätt att få till det. Jag skall fundera på om citaten kanske skall ha lite mer färg. Men jag kan tänka mig att det kan vara ett utslag av att de hade färg tidigare så man är van att de skall ha färg och då vill man att det skall se ut som förut. Citaten är ofta inte så viktiga så att de skall synas bättre tror jag egentligen är mindre bra.
Lila vill jag ha! :love:

Gillar hur citaten ser ut nu! Bra balans mellan att synas tydligt utan att ta över.
 
Helt ok med den ljusa bakgrunden via mobilen. Kan dock tänka mig att det blir för ljust för mig om jag sitter vid datorn. Jag läser texter lättare om det är på en mörkare bakgrund, men merparten verkar inte fungera på det viset, så det är ok.
Uppdaterar att jag tycker den ljusa bakgrunden fungerar från datorn också, åtminstone dagtid.

Detta med blått och grönt. Jag vill att det skall skilja mycket. Det som är blått idag skall sticka ut lite tycker jag, jag kommer inte göra även det grönt. Folk klagar ju redan på att det ser tråkigt ut.
Jag skulle kunna byta det blåa till rosa/rött/lila i stället, vore det bättre?
Jag menade om det gröna kunde bli blått, eller eftersom du vill att det ska vara olika färger - kan man göra det blåa i en mörkare ton? Jag tycker bara inte att färgerna matchar riktigt och det ser lustigt ut, som att det inte finns någon röd tråd. Gult passar ihop med grönt, men kanske inte så lämpligt i forumet (som någon sa). Personligen gillar jag rosa och kanske lila, men vet inte om jag tycker det går bättre ihop med grönt än vad den nuvarande blåa gör :p Hur skulle det vara att byta ut det gröna mot en färg som passar blå?

Blått i citat, men blått är inte bra, det är inte lätt att få till det. Jag skall fundera på om citaten kanske skall ha lite mer färg. Men jag kan tänka mig att det kan vara ett utslag av att de hade färg tidigare så man är van att de skall ha färg och då vill man att det skall se ut som förut. Citaten är ofta inte så viktiga så att de skall synas bättre tror jag egentligen är mindre bra.
Jag erkänner att jag föredrar grönt framför blått, framförallt för att det ger en varmare känsla. Men om nu blått ska stanna, så föredrar jag mer blått framför att det är så mycket vitt och grått. Jag gillar färger helt enkelt ;) Vad gäller citaten kan det nog vara så att man vant sig vid att de har färg. Jag kan gå back och tycker den gråa färgen som är just nu, är helt ok.
 
Och jag känner mig helt lost i Nya Bukefalos och hittar nada. :p Jag tycker dock det ser lite spännande ut, så ska utforska när jag har mer tid. Det enda jag känner att jag inte är helt fancy över, är som redan nämnts; att högerkolumnen följer med när jag bläddrar, istället för att vara fast. Men jag överlever.

Färgerna funkar överraskande bra.
 
Gillar "nya bukefalos" :up:
Skönt med större text. Tyckte dock att menyn var "jobbig" till en början, men vande mig fort :up:

Mycket bättre från telefonen så man slipper förstora och ha sig.
 
Eftersom många klagat, jag gillar att högerkolumnen åker med, om den inte gör det blir det ju mest tomt.

just nu är min enda anmärkning allt det gråa, men det kanske inte blir bättre med andra färger. Jag hade gillat att citatens bakgrund gått en aning åt den lila du har ( eller gammelrosa som tidigare) bara en liten aning och med bibehållen kontrast.
 
Gillar nya stilen, @Gunnar

Fräscht och annorlunda. Gillar den vanliga stilen också, men det är kul med omväxling :)

Surfade på mobilen idag, och det funkade riktigt bra trots långsam telefon. Klickade inte fel en enda gång!
 
Gillar nya stilen, @Gunnar

Fräscht och annorlunda. Gillar den vanliga stilen också, men det är kul med omväxling :)

Surfade på mobilen idag, och det funkade riktigt bra trots långsam telefon. Klickade inte fel en enda gång!
Tack, bra att höra att det fungerar bra från din telefon.

Andra får gärna testa och skriva hur det fungerar från mobil, och om det inte skulle fungera bra, fungerar det i så fall bättre från den gamla stilen?
 
Växlade över till nya stilen på datorn igår och jag ser det som ett väldigt gott betyg att jag knappt märkte att det även blev annorlunda på telefonen och surfplattan.

Jag gillar den nya stilen som tusan!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 888
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Unafraid
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: slant98
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 291
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp