Bukefalos 28 år!

Ny får jakt i E-län

Sv: Ny får jakt i E-län

Lamm får tacka bagge! :D

Tror för övrigt inte att man får jaga varesig älg eller varg i skyddsområden.
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Nej men till älgjakten befinner sig ngr tusen jägare i skogen med rätt vapen o rätt motivation för att jaga...älg
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Nej men till älgjakten befinner sig ngr tusen jägare i skogen med rätt vapen o rätt motivation för att jaga...älg

Det är sådana här kommentarer som får folk att dra alla jägare över en och samma kam. Inte ett särskilt intelligent uttalande - undvik gärna att uttala dig å alla jägares vägnar eftersom att de flesta, till skillnad från dig, har en vettig syn på varg.

/AraSlei, jägare som är för vargjakt, men i måttlig och framförallt laglig form.
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Ja, visst finns det älgjägare och sen finns det de som dödar för rent nöje, inga av dem får dock jaga varesig älg eller varg i skyddsområden.
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Ja, visst finns det älgjägare och sen finns det de som dödar för rent nöje, inga av dem får dock jaga varesig älg eller varg i skyddsområden.

Nu kom vi fram till en intressant vinkel.
Det finns älgjägare och så finns det de som dödar för sitt nöjjes skull?.?

Jag har jagat i stora delar av sverige, delar av europa men inte träffat en enda jägare som inte finner tillfredställeseoch nöjje i sin hobby.

En enkel ödmjuk fråga, var hittar du de älgjägare som inte jagar älg för att det är roligt?
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Kanske börjar bli dags att fundera på om man verkligen ska bo i naturen istället för stan när man inte kan tolerera just natur.
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Kanske börjar bli dags att fundera på om man verkligen ska bo i naturen istället för stan när man inte kan tolerera just natur.

Ja det kan man ju börja fundera över.
Jag får kritik för jag inte vill ha vissa djurarter i mitt närområde.
Jag anses tyken och tvär av folk som samtidigt som de öppet deklarerar alla djurs rätt till liv gladeligt avmaskar sina hundar, sätter ut råttfällor och tar död på andra av dem oönskade djurarter med inlevelse och intensitet.
Logiskt?
Njea.
Men förståeligt?
O ja
jag avmaskar min hund, tar död på råttor och annan ohyra när tillfälle bjuds..
Enda skillnaden är väl att jag inte hycklar med det hela som vissa andra.;)

Jag anser att en häst ska behandlas som en häst, inte som någon typ av terapileksak.
Samma sak när det gällerhundar o katter.
Man ska visa djuren respekt för vad de är, inte för vad vissa snedvridna verklighetsuppfattningar vill ha dem till.
Tofsar i pälsen, kläder och andra atiraljer är i mina ögon förödmjukande för djuren.
Jag håller inte en sjuk individ(djur) vid liv bara för att jag har svårt att skillja mig från djuret. Mina djurs väl och ve går före mina känslomässiga separationsproblem.

För sanningen är ju den att vi håller djur för vårt nöjjes skull.
För att tillfredställa våra behov. Undantag ngt fåtal producenter o handikappade.
Då kan man i alla fall behandla dem med respekt så som de djur de är.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny får jakt i E-län

Nu kan jag iofs inte direkt se likheten mellan typ råttor som gärna gnager på elkablar och vargar som passar på att ta ett lätt byte när man exempelvis skjutit alfan och har dåligt stängsel till sina fårskallar (eller lösa för den delen. Som man bäddar får man ligga). Speciellt när skillnaden är att ena arten är utrotningshotad och den andra är galet långt ifrån just utrotning.
 
Sv: Ny får jakt i E-län

Nu kan jag iofs inte direkt se likheten mellan typ råttor som gärna gnager på elkablar och vargar som passar på att ta ett lätt byte när man exempelvis skjutit alfan och har dåligt stängsel till sina fårskallar (eller lösa för den delen. Som man bäddar får man ligga). Speciellt när skillnaden är att ena arten är utrotningshotad och den andra är galet långt ifrån just utrotning.

iofs så är likheten rätt stor. i princip alltså.
Du vill inte att dina hus ska brinna ner pga råttors gnag på elledningar.
Jag vill inte att viltstammarna ska beskattas av till miniminivå av andra predatorer alltså vill vi detsamma...att bli av med det som vi inte vill ha.

Som det nu ser ut behöver man ju inte arrangera vargatraherande hägn i skogen. Det är ju bara att ta kontakt med drabbade fårägare och erbjuda sig att vakta gratis = exlusiv vargjakt.
För om vargen knallar in i fårhagen igen så .....:cool:
ps den art du snackar om som utrotningshotad, vilken är det?
Småbonden?
För vargen är ju de fakto INTE utrotningshotad Varken i Sverige, Finland eller baltikum.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 394
Senast: Manji
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
532
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp