ny tråd för oss som spelar WoW

Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Känns inte alls som det passar in, pandorna var väl något slags easter ägg i warcraft 3 eller så.

Mjeee.

Kom nyligen en expansion också, men tydligt ska wow stängas ner om några år, så de skyndar väl på.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Mjo jag såg på Blizzcon livestream och vart besviken av att ryktena ang denna expansion stämde. Tycker inte alls att pandor passar in trots att de finns i lore sedan långt tillbaka. Är dock nyfiken på nya klassen :)

Men jäklar vad arenatournamentet var spännande, shiiit vad bra den där huntern var alltså :bow: Någon annan som tittade? :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

tyvärr inte, såg bara bara lite i början av streamen, 2 matcher eller nåt, sen var jag tvungen att gå.

Jag är dock alltid lika imponerad över dessa pvp-lag. Själv har man försökt med att pvpa lite, men det hade nog varit bättre om jag bara hade stått helt still, och hoppats på att motstånaderns spells/abilities skulle missa mig :p

koncentrerar mig på pve istället - möt roligare! ;) samt, slipper bli så förbannad jämnt med!
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Haha :D jag kör bara arena just nu samt daily bgs. Vill också bli bra i pvp. Känner mig så otroligt dålig bara för jag har ingen aning om vilka macros och grejer man behöver ha, får dock väldigt mycket hjälp av mina partners, kör 2s och 3s för tillfället. Måste lära mig att prata i Skype/vent... Har fått lite klagomål på det för jag försvårar så mycket för de andra i teamet, men jag är så jäkla feeg :o
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag har ochså varit jätteblyg att prata i vent/ts osv :p

Men sen började jag leda raidteamet och då vart jag liksom tvungen, så det släppte rätt mycket. :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

nya instancerna var faktiskt rätt roliga, och inte så förbaskat långa heller! Bättre gear är alltid kul (dock så dras jag fortfarande med min lvl 346 blåa helmet, argh! Resten är ju för sjutton lila (t.o.m min OS har jag fullt lila) men inte MS - så irriterande!

Körde en omgång i den nya Darkmoon Faire - lite dailies att göra och så får man darkmoon fair prize (eller nåt) för att byta ut mot nostalgisk gear, har inte kollat om man kan byta mot nåt annat än
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

hej jag har en level60 DK :). Jag kör på horde kör på Aggra.


vill ken kör ni på för server:confused:

Wow
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nu börjar nya dungeons bli riktigt tråkiga dock. Tycker det borde komma nya igen :D

Så vad pysslar alla med nu? Jag kör mest pvp men har börjat lite med pve nu det senaste, gått LFR åtminstone men inte vågat mig på riktiga Dragon Soul. Healar bara och känns som att man har sån press på sig i raider :o Och dps fattar jag inte alls haha.
Transmoggar inte heller längre utan kör på det nya gearet, alla ser ju likadana ut nuförtiden med gammalt gear så kändes lite tråkigt.
Funderar även på att byta server så småningom, Darksorrow är rätt trist, iaf på hordesidan. Alla byter ju till alliance... :mad:
BG köerna för tillfället är ju även skrattretande.

I feb får jag Darkmoon mount :banana:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

har faktikst bara spelat nån enstaka gång sen julas.. är för trött om kvällarna, och suget på spelet har helt försvunnit. Sen har jag ju också Skyrim (:love:) som tar sin tid istället :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag ägnar mig också åt skyrim när jag blir spelsugen! :D

Wow har blivit så barnsligt enkelt, dom anpassar det bara efter småungarna som spelar, inte efter dom som faktiskt vill ha en utmaning.
Rensar allt på så kort tid så det blir liksom inte roligt.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Åh, jag testade Skyrim men jag gillade det aldrig :o

Har nu gått med i en guild på en annan server där man inte får använda heirlooms och vi har leveling caps varje vecka så att folk ska hinna ikapp, kunna spela tillsammans och lära känna varandra. Riktigt kul idé faktiskt :) Kanske något för andra här som tröttnat på pugs och bara kör weekly caps numer?
Vi kommer raida vid 60, 70 och 80 osv, och vid levelcaps så kör vi wargames och annat kul tillsammans.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Puttar upp denna tråden litegranna :D

Jag spelade väldigt intensivt för några år sedan (4-6) med min human Rogue. Dock slutade jag och kommer nu inte ihåg varken lösen eller accountnamn...

Började spela igen för någon vecka sen på nytt account och blev lite chockad över alla förändringar... Mount vid 20? Levelar grymt snabbt? Lätt (i lägre level) att få bra gear? Alla "flygstationer" är redan med på kartan? Blåmarkerat på kartan där Questen "utspelar" sig?

Har på 14 speltimmar blivit lvl 26 med en Priest på Hordesidan (första gången, är annars inbiten Allie), det tog mig banne mig drygt 4 dagar playtime att nå det tidigare?!

Lite kul att nå högre lvl snabbt, men hela utmaningen och prestigen känns ju som bortblåst...
 
Senast ändrad:
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Det är väl mest naturligt att göra det lättare att lvl, annars blir det svårt för nya användare att nå högsta lvl. Det är inte lvl 60 som är målet längre direkt. Du kan trösta dig med att det blir betydligt trögare när du närmar dig topp lvl.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Det enda som gör WoW riktigt roligt för mig numera är de underbara personerna i Guildet som jag spelar med:love: behövde dock en Är faktiskt till viss del tråkigt att allt går så fort numer med leveling och allt iallafall om man som jag gillar Lore, inte så roligt att slitas mellan att levla snabbt till toppen och att bara lulla runt och njuta av världen. Fast när man är på "toppen" så är det allt klurigt att fixa med gearet så att allt är så ultimat det kan bli, eller så är det bara jag som har svårt för alla de detaljerna :p

Men ikväll ska det bli roligt, istället för 10man DS ska vi i guildet försöka oss på 25man och förhoppningsvis blir vi närapå all guild grupp :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Kan meddela att Mists of Pandaria är vrålsnyggt! Pandorna är grymt animerade faktiskt. *beta-testar*
Tycker även de lyckats få med pandorna i resten av Warcraft-loren. Och Hellscream är ett sånt praktarsel så jag hoppas han får pisk (Även om jag är Horde :o )
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Lite kul att nå högre lvl snabbt, men hela utmaningen och prestigen känns ju som bortblåst...
Jag tycker också det har blivit för lätt. De förenklar ju raids och allt också, för att småbarn ska få det lättare. Småbarn som förstör det roliga för oss som är lite med "advanced" så att säga :mad:
Barn borde få egen server :idea:

kl

Kan meddela att Mists of Pandaria är vrålsnyggt! Pandorna är grymt animerade faktiskt. *beta-testar*
Tycker även de lyckats få med pandorna i resten av Warcraft-loren. Och Hellscream är ett sånt praktarsel så jag hoppas han får pisk (Även om jag är Horde :o )
Nog är det snyggt men jag tycker inte det passar in :p
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

ooh, längtar till MoP!

kl
Jag tycker det är bra att det finns LFR och sånt, för oss som inte har bra nog gear för att göra bra ifrån sig på tex Spine HC.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nästintill omöjligt att få gear i LFR dock, alla som kan needa needar ju på allt de kan även om de inte behöver något :(
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Många spelar LFR tillsammans med någon som de delar tierpieces med så de kan needa åt varandra. Vi i guildet gör ofta så, samt needar på sånt man redan har för att ha något att göra byteshandel med om något annat man vill ha droppar senare. Inte helt sjysst kanske men "alla" gör det och som sagt är det nästan helt omöjligt annars. Hörde dock att need/greed systemet ska ändras för Raids och world bosses så att lootvinnare direkt lottas ut och får en drop till just sin class. Med andra ord så kommer man inte längre kunna göra så som jag precis beskrev ovan. Låter som en smart ide om de liksom Lyckas:laugh:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jo det vet jag att det är många som gör, men alltför ofta ser man folk som needar på något och sekunden efter "Selling xxx give offer".. usch på sånt folk.

Läste om det nya lootsystemet men jag vet inte alls om jag gillar det, till LFR och worldbosses skulle det vara bra, men jag skulle inte vilja ha det i våra guildruns i vanliga raider.

kl

Har också testat betan nu och jag gillar inte pandorna :p Och inte nya klassen heller för den delen. Men kanske ska ge det lite mer chans.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp