ny tråd för oss som spelar WoW

Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

varför kommer man alltid på bra kommentarer *efter* det har hänt? :crazy:

var inne i en pug idag, 3 var från samma guild, jag som boomkin, och en dps warrior.
de från samma guild betedde sig som de hade en tickande bomb bakom sig - vi var inte klara med trash innan tanken chargade in på bossarna. Deras dps (shaman) var tvungen att fråga efter en innervate från mig. (med tanke de bara får 10% av deras mana, så hjälper det inte mycket).

Under 3:e bossen, började de påpeka om warriorns dps, som var lite under det 'normala' för att göra en hc, men min dps kompenserade för det. (låg på 13k, de andra runt 7-8, warriorns runt 5-6).

Efter den bossen var död så försökte de kicka honom, jag declinade och han fick stanna kvar. De 3 som var från samma guild lämnade då puggen. Suck.

Kom tänka på efteråt, när de började kommentera warriorns dps, så skulle jag verkligen kört nåt med "yeah, your dps certainly suck as well." :devil:


*skriver upp till nästa gång det behövs i en pug*
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Visst är det kul med pug's?! ;)

Allt ska gå så förbaskat fort hela tiden! Denna stress..för ingenting. O jag retar mig fett på när man ska göra en dungeon fort..för någon har en raid sedan. Varför ställer man sig i kön om man ändå inte har tid???

Det finns en annan klockren sak att säga OM du är tank eller heal. Börjar det klagas så är det bara o säga att; tja..lämna du..det är du som får vänta i kön.. (som alla vet så har dps alltid en enorm väntetid mot heal/tank, iaf där på de realmer jag är van vid) ;)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

precis, har aldrig förstått det - har man otur och hamnar i en grupp nybörjare på hc's, så tar det ännu längre tid att rusha sig fram, förmodligen wipa ett par gånger, för att hinna med den raiden/mötet/annat.

är tyvärr inget av det (till skillnad från Wrath, så kunde jag stå i en halvtimme i kö, nu blir det knappa 10min, som dps), så det blir också enklare för oss att lämna och stå i kö med :p

men healers/tanks har det alltid lättare, klart :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Låter great det där..10 min i kö som dps. Jag hade 40 min lätt som dps innan jag lade kontot på is. Sjukt frustrerande.

Alla är vi nybörjare i början..så någon gång måste man ju göra sin första hc. Väldigt många tycks ha glömt det. På tal om nybörjare..jag kom just på mitt absout första möte med ordet noob. Jag fick för mig o lvl fiske.. o står o fiskar i en liten sjö utan för Stormwind. Förbi mig rider två stycken o säger ordet 'Noob'. O jag har inte den blekaste vad det betyder..
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

omg.. hade en liknande upplevelse ...
stod och fiskade i SW kanelen, för att levla upp mitt fiske. Och så var det en som sprang förbi mig, stannade upp och viskade "noob" till mig.

tror jag viskade tillbaka "so?" eller nåt liknande.


(alltid lika kul dock, att bli kallad noob när man har varit med från vanilla, och varit i guilden som var först på servern som dödade Nefarion, back in the days :angel: )
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

omg.. hade en liknande upplevelse ...
stod och fiskade i SW kanelen, för att levla upp mitt fiske. Och så var det en som sprang förbi mig, stannade upp och viskade "noob" till mig.

tror jag viskade tillbaka "so?" eller nåt liknande.


(alltid lika kul dock, att bli kallad noob när man har varit med från vanilla, och varit i guilden som var först på servern som dödade Nefarion, back in the days :angel: )

Oh ja..det är riktigt kul o platta till folk ibland. :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nu kör inte jag så mycket pve längre då jag blivit lite less på det, dock mycket pvp som healer och det är lite samma sak där.

Tex igår kom jag in i wsg, vår grupp sticker iväg mot andra basen och en rogue tar flaggan. Blir tunneln på väg ut och fc tar sprint buffen... Jag slänger på alla hot's jag har då jag inte direkt kan hålla samma fart samt vet inte vad som väntar när han väl kommer ut. Såklart så möter vi alla horde i en stor klump och vad gör roguen? Jo han tar SPRINT och rusar rakt in i dem och är långt ifrån oss andra vid det här laget så ingen kan heala eller något. Självklart dör han varpå jag får genomgå en lång tids utskällning och L2P...
Jag blir bara så frustrerad :(
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl på mig själv

Har ni här förresten börjat förbereda er för transmogrification? :) Jag skulle så gärna vilja ha Bloodfang setet :love: till min rogue men har inte börjat farma detta ännu. Ska börja kolla upp nu vad jag ska skaffa till min pala också :bump:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

jag har min (nästan) hela stormrage sete från bwl, bortsett från skorna sen vanilla tiden - ärligt talat tycker jag faktiskt inte Druider har någon bra, utseendemässigt, tier gear alls :crazy:

mina alts bryr jag mig inte så mycket om vad de har :p


Tyckte jag även läste nånstans, i den nya Darkmoon Fair som ska komma, så ska man kunna köpa gammalt gear eller nåt :bump:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

man kan skräddarsy sin gear, typ :p

"Visiting a Transmogrifier will present players with a new interface that will allow them to change the appearance of an item while retaining its original stats. This means that you can raid in your paladin tier 12 Immolation set, but look like you’re wearing Lightbringer, while priests can bring Benediction back – at least in spirit."

http://eu.battle.net/wow/en/blog/2808997
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

man kan skräddarsy sin gear, typ :p

"Visiting a Transmogrifier will present players with a new interface that will allow them to change the appearance of an item while retaining its original stats. This means that you can raid in your paladin tier 12 Immolation set, but look like you’re wearing Lightbringer, while priests can bring Benediction back – at least in spirit."

http://eu.battle.net/wow/en/blog/2808997

Aha...tack!

Men..jag fattar nog inte vitsen riktigt?
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

det är väl mer nostalgi, eller att man inte gillar hur ens utstyrsel ser ut. (för druider är det ändå lite tråkigt, eftersom man shapeshiftar till sin form och mister utstyrseln, som vanligt.)

För dem som kör RP är det nog skoj :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Känns som det är tillagt för just spelaren..för att kanske behålla en o annan spelare mer. Vad jag vet är det väl många som hoppat av. *bara en reflektion*
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

självklart, säg nåt spel som inte gör allt för att få sina spelare att stanna kvar? ;)

Tycker det är lite skoj, så inget negativt från min sida :D

Förutom då.. som druid.. :(
*Leyara's Locket används flitigt*
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Tja..druid har jag aldrig förstått mig på. :) Jag har provat 2 gånger och båda har dött runt lvl 30. Jag är sådan där 'tråkig' hunter/mage-spelare.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

jag har min (nästan) hela stormrage sete från bwl, bortsett från skorna sen vanilla tiden - ärligt talat tycker jag faktiskt inte Druider har någon bra, utseendemässigt, tier gear alls :crazy:

Vad nice, men jo du har nog rätt. Druider var ju alltid shapeshiftade förut så dom la väl inte ner någon energi på att fixa något snyggt till dem. =/



Tyckte jag även läste nånstans, i den nya Darkmoon Fair som ska komma, så ska man kunna köpa gammalt gear eller nåt :bump:

Det har jag helt missat :eek: Eller så har jag glömt bort det. Vore SÅ skönt att slippa farma bwl, mc och sunwell :banana:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Det har jag helt missat :eek: Eller så har jag glömt bort det. Vore SÅ skönt att slippa farma bwl, mc och sunwell :banana:

"....and even replicas of long-lost suits of armor that we’re offering for your Transmogrification needs."

dock antar jag man behöver en viss rep för det, skulle inte förvåna mig :crazy:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

så lär det säkert vara =/ Darkmoon Faire är ju inte heller den lättaste att skaffa rep med.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

så, en ny expansion är på gång: "Mists of Pandoria"

vet faktiskt inte hur jag känner för det, är inte så involverad i Warcraft Loren alls, så vet i 17 hur pandor passar in :p

Vissa saker låter rätt bra, andra är lite meh. Det lär nog dröja ett tag innan i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp