Bukefalos 28 år!

Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

har lyckats fast med lite fusk ibland pa tre veckor har jag vandrat fran ca 93 till 83 och ja e kort bara 164 mitt mal är att i aug väga ca 73 vilket e bra sen far ja hem hästen efter sommarbetet och häst och jag skall arbeta upp förlorade muskler.
hur jag gör gröt med grovt bröd pa morgonen, sen sallad och frukt kväll fisk elelr kött med sallad till inget ris potatis eller pasta överhuvudtaget ska inte ge upp ska bli smalare efter 3 veckor har jag nästan inget söt sug alls kvar till och med mitt cola beroende e puts väck jippy
 
Sv: Ny viktutmaning

BRA JOBBAT :banana:

vägde mig idag, -1.5 sen i torsdags, inte så mycket att hurra förr, men skötte inte helgen helt okej, så där finns nog svaret.
 
Sv: Ny viktutmaning

-1,5 sen i torsdags är jättemycket.
Man måste också tänka på att det faktiskt är ohälsosamt att gå ner för fort också!

bra jobbat
 
Sv: Ny viktutmaning

10kg på 3 veckor är ju otroligt bra!
Grattis även till Jassica -1,5kg på några dagar är mkt!
Själv lyckades jag bara med -0,5kg på den tiden!
Jag tar nog en "mellanvägning" på torsdag,då jag har hållt på 1 vecka.
Hoppas på bra resultat.
Jag har i alla fall simmat 2000m idag,så borde ha bränt 6-700kalorier:D
Nu åka och rida de fyrbenta!
 
Sv: Ny viktutmaning

+ Eve

ja, det är sant, är väl mest att det låter lite, men tänker man antal dagar är det ju bra.

Äter alltid havregrynsgröt till frukost, oftast även ägg.

Har svårt att få i mig mellanmål osv, men försöker och äter då en frukt.

Till middag äter jag sallad, typ tonfisksallad/skinksallad osv. Äter jag någon annan mat, byter jag ut pastan / potatisen mot sallad och äter endast köttbiten.

Är ute och går, kan ta några dagar jag minns:

Torsdag: 8.5km
Fredag: En timme, vet ej hur långt det är den rundan. Även en timme på kvällen.
Lördag 8.5km, och en halvtimme på kvällen.
Söndag och måndag har jag inte gått alls.
Idag blir det en timme här snart.

Utöver detta är jag i stallet varje dag, dock har jag travhästar, så sitter i vagn och rör inte på mig just;)

men blir ju lite motion iaf, eftersom det ska mockas och allt det där-
 
Sv: Ny viktutmaning

Kl Vägning idag 70,1 kg -0,8kg sen förra vägningen :bump:
Metod viktväktarna ,med mycket slarv förra veckan men en hel d el motion .
Denna veckan blir det strikt enligt propointsen och helst minimalt med bonuspoints.
Ska ner till 66-67 kg då är jag normalviktig enligt BMI ,inte smal men det är inget mål för mig.
 
Sv: Ny viktutmaning

*KL*

Idag har jag haft möte med min cambridge konsult.

Jag väger nu 70,9, har from idag ett normalt BMI:banana::banana::banana:!!

MEN,,,,jag vill fortfarande gå ner 5 kg till, så jag kommer fortsätta på ren kur och ta 1 vecka i taget. Är inne på min 5:e vecka nu på cambridge, så varför ge upp när jag nästan är nöjd? Hoppas kunna väga 65 kg och sedan trappa upp på en vecka och sedan byta ut 1 påse succesivt mot 1 mål mat.

Från början hade jag midjemått på 105 cm, nu är de på 92 cm
Min stuss (höfterna) var på 110 och är nu på 101 cm och halsen var från början 36 cm och nu 33,5 cm

Jag har 4 cm mot normalt midjemått, 88 cm och jag hoppas jag kan få det på dom här 2 veckorna:bump:

Alla är verkligen duktiga!!!!! Fortsätt kämpa och vi kommer klara det, jag lovar!!!!!:banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

Oj u har jag varit lite frånvarade i tråden... det beror mest på att jag har panikat över mitt viktiga matteprov idag, så jag har slarvat i några dagar nu. Drack lite cola igår... men idag blev det gymmet direkt efter provet. :) 174 cm, 72 kg, bröst: 96cm, midja: 74cm, höft: 93cm, rumpa: 102cm. Idag har jag fått svårt att andas vid iallafall 4 tillfällen, det måste förändras! ;) Hejja, Hejja! :bump:
 
Sv: Ny viktutmaning

Inga dåliga rundor du tar.
Imponerad:banana:
Skönt när slitet ger resultat!:bump:
 
Sv: Ny viktutmaning

Duktigt jobbat!
Skönt att vara så nära målet.
Själv har jag svårt att sätta målet.
Jag vill ner minst 10kg till,men sedan vet jag inte.
Är inte ung längre(46) och har inte varit under 70kg på över 20år:cry:
 
Sv: Ny viktutmaning

Skönt med normalt BMI,GRATTIS:bump:
Tillhör du samma gäng som mig med mkt i midjan?
Jag har 91cm i midja just nu med BMI på 30,5,men när jag började i oktober var midjemåttet 103cm(hu) ,BMI 34,4:cry:
Var nere på 85cm för 2,5 månad sedan,sen spårade det ur.
Men,nu jäklar är jag på G igen!
 
Sv: Ny viktutmaning

Nu är den här tjockisen trött och om inte hungrig,så i vart fall så sugen på något gott:mad:
Dessutom rejält ont i rygg och armbåge:devil:

Men,jag ska inta horisontalläge nu och inte ge efter.
Idag har varit mkt motion,simmat 2000=80längder(1/kg)!
Ridit igenom två damer,så vi var genomsvettiga både de och jag.
Hållt mitt matschema idag med frukost 2 grova mackor med skinka och keso,lunch på 3 riskakor,1äpple till mellanmål och middag fullkornspasta med hemmagjord ostsås.Kanske lite mkt kalorier till middag,men jag har varit rejält aktiv idag och totala intaget är inte så högt.
Inget godis eller kakor alls!:bump:
Vet att jag kommer att behöva äta bättre lunch framöver,men kör denna hårdstart några dagar/vecka.Måste komma igång ordentligt och snabbt se resultat.
 
Sv: Ny viktutmaning

:bow:tycker ni är duktiga allihop, :bump:

hoppar på tåget när jag är frisk och får börja träna igen om ca 10 dagar när jag varit duktig och ätit upp min pillerask. just nu lever jag mestadels på glass, honung och soppa och cola (ont i halsen mat) får se hur mycket jag gått upp:o


:banana:join the movement move your ass:banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

Porfyr! Det låter absolut som att du har någon slags brist. Jag har varit i din sits, kunde dö för en chokladkaka varje dag. Tog kromtabletter och suget försvann direkt. Värt att prova.

Mvh/Gg
 
Sv: Ny viktutmaning

Porfyr! Det låter absolut som att du har någon slags brist. Jag har varit i din sits, kunde dö för en chokladkaka varje dag. Tog kromtabletter och suget försvann direkt. Värt att prova.

Mvh/Gg

Intressant!
Kanske ska ta och inhandla kromtabletter.De kan ju inte skada i varje fall!
Själv tror jag dessvärre att det mesta bottnar i dålig karaktär.
Jag hittar hela tiden bra anledningar till att unna mig choklad och kakor.
Kanske som någon form av tröst........
När jag väl bestämt mig som nu tex klarar jag ju av suget,men sedan börjar jag äta godis igen och mängden trappas snabbt upp:devil:

Vilken sort har du använt?
 
Sv: Ny viktutmaning

Hoppas du är frisk snart och kan börja ditt nya liv!
Håller tummarna för att det inte blir för mkt plus på vågen,aldrig skoj:devil:
Välkommen och krya på dig!
 
Sv: Ny viktutmaning

duktigt att både simma och rida igenom två hästar!!

Jag är också den som gärna hårdstartar för att se resultat. Ska alldeles snart ge mig iväg på 8.5 rundan, drar mig lite då regnet hänger i luften. Måste också införskaffa mig ett måttband..
 
Sv: Ny viktutmaning

*kl*

Jag hänger också på!!!

Starvikt: 86,2 kg idag
Längd: 165 cm
Målvikt: under 60

Jag kommer att använda mig av LCHF och av mycket motion.

Ska på lillsyrrans bröllop den 30/6 och hoppas att ha gått ned en del till dess...

Idag ska jag röra på mig! :banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

Japp, det mesta som finns kvar nu sitter på brösten och midjan:crazy: och det har alltid gjort det så det fylls liksom där först:grin:

Men jag har gett mig fan på att jag skall klara det!!

Igår blev det powerwalk morgon, red 2 hästar på em. Idag har jag tagit en powerwalk och skall sedan jobba, vilket innebär mycket gåing eftersom jag jobbar i en matbutik;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Välkommen!!!

Härligt med sommarbröllop:love:

Om du hinner så är en powerwalk på morgonen guld värd!:laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp