Bukefalos 28 år!

Nya Amigo Hero

Beeboppe

Trådstartare
Någon som hunnit testa den nya knäppningen och vad tyckte ni?

Jag undrar hur hållbar den är och om den är utav plast eller vad? Gillar dock att man försöker tänka på att utveckla täckena.
 
Jag har inte provat den men är positivt inställd. Framförallt till lägre vikt. Att den är hållbar förutsätter jag, Horseware kan inte offra sitt rykte hursomhelst.

Jag har hört att många gnäller på att det är kardborre för att det tydligen inte håller för slitage, men jag vet inte riktigt vad folk gör med sina kardborrar, mina är då fräscha trots slit och användning.
 
Tycker knäppningen ser trevlig ut!

Hw har säkert testat anordningen en tid 'på riktigt' också, tror inte heller de vill riskera sitt rykte.

Ang kardborren tycker jag deras kardborre är riktigt bra, ser ju ut att vara samma anordning som på halsarna också. :up:
 
Jag är jättenyfiken men letar och letar utan att hitta något :( Kan någon länka till nån sida där jag kan läsa om dem och se hur knäppningen ser ut? Eller tipsa om vad jag ska googla på?
 
Jag är jättenyfiken men letar och letar utan att hitta något :( Kan någon länka till nån sida där jag kan läsa om dem och se hur knäppningen ser ut? Eller tipsa om vad jag ska googla på?
Sök på "Horseware disc front" så ska du nog se någon bild. Finns även bilder på de nya täckena på Strömsbergsgården.
 
Jag är jättenyfiken men letar och letar utan att hitta något :( Kan någon länka till nån sida där jag kan läsa om dem och se hur knäppningen ser ut? Eller tipsa om vad jag ska googla på?

Google "disc front closure" Eller kolla Horsewares egen hemsida.

Ändring : såg nu när sidan uppdaterades att du redan fått svar.
 
Jag har inte provat den men är positivt inställd. Framförallt till lägre vikt. Att den är hållbar förutsätter jag, Horseware kan inte offra sitt rykte hursomhelst.

Jag har hört att många gnäller på att det är kardborre för att det tydligen inte håller för slitage, men jag vet inte riktigt vad folk gör med sina kardborrar, mina är då fräscha trots slit och användning.

Ja lägre vikt är en positiv fördel! Tänkte först att den kommer att trycka när hästen äter men det gör den kanske inte.. Samma här ang kardborre. Men tror att folk knäpper för slarvigt och det fastnar skit och pälstrån och då blir ju kardborren kass till slut.
 
Visste ej att man fick länka men har du hittat det nu? :)

Ja, nu har jag hittat! :)
Jag vet inte vad jag tycker riktigt, tror att mina ponnyer skulle känna den mot halsen och bli irriterade när de äter men jag vet inte riktigt. Sen vet jag inte om det går snabbare att knäppa än den "vanliga" knäppningen, eller om det tar längre tid?
Just att det är så sjukt snabbt är en av anledningarna till att nästan alla hästar i stallet har Amigo :p
 
Blir nog ett sådant täcke för oss. Hästen har idag ett vanligt Amigo men fastnar med bogspännerna i hönätet. Tror det blir svårt att fastna med deras nya täcken :idea:
 
Ja, nu har jag hittat! :)
Jag vet inte vad jag tycker riktigt, tror att mina ponnyer skulle känna den mot halsen och bli irriterade när de äter men jag vet inte riktigt. Sen vet jag inte om det går snabbare att knäppa än den "vanliga" knäppningen, eller om det tar längre tid?
Just att det är så sjukt snabbt är en av anledningarna till att nästan alla hästar i stallet har Amigo :p
Om de skulle känna av plattan skulle jag tro att de också känner av de vanliga spännena.

Den vanliga v-knäppningen är anledningen till att jag har rambo så jag är glad att det nu finns ett billigare alternativ. Det är så skönt att se hästarna äta utan att halsen knölas ihop på bogspännena.

Angående snabbhet så känner jag samma som med kardborrar. Vad är det som tar sån tid för folk? (inte främst riktat till dig, jag har hört det från flera håll) Men så har jag ju bara 18 hästar att täcka. Det kanske märks skillnad om man har 30.
 
Om de skulle känna av plattan skulle jag tro att de också känner av de vanliga spännena.

Den vanliga v-knäppningen är anledningen till att jag har rambo så jag är glad att det nu finns ett billigare alternativ. Det är så skönt att se hästarna äta utan att halsen knölas ihop på bogspännena.

Angående snabbhet så känner jag samma som med kardborrar. Vad är det som tar sån tid för folk? (inte främst riktat till dig, jag har hört det från flera håll) Men så har jag ju bara 18 hästar att täcka. Det kanske märks skillnad om man har 30.

På mina hästar knölas det inte ihop något alls vid bogspännena. Antar att det är olika från häst till häst hur täcket sitter på just dem :)

Jag tycker bara det känns långsammare med kardborre, när den ska igenom den lilla "öglan" och sen spännas. Känns som att när jag klär på pållarna som har halstäcke, så tar halsen lika lång tid som resten av täcket :cautious: Men jag har förstås aldrig klockat mig, så det kanske bara är en känsla.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Ja, nu har jag hittat! :)
Jag vet inte vad jag tycker riktigt, tror att mina ponnyer skulle känna den mot halsen och bli irriterade när de äter men jag vet inte riktigt. Sen vet jag inte om det går snabbare att knäppa än den "vanliga" knäppningen, eller om det tar längre tid?
Just att det är så sjukt snabbt är en av anledningarna till att nästan alla hästar i stallet har Amigo :p

Jag tycker spännet ser ut att sitta högre upp än tex Amigo Bravo v-frontknäppningen men torr inte det tar längre tid, man knäpper ju bara på ena sidan. :)
 
Blir nog ett sådant täcke för oss. Hästen har idag ett vanligt Amigo men fastnar med bogspännerna i hönätet. Tror det blir svårt att fastna med deras nya täcken :idea:

Har du dom "gamla" bogspännen eller Amigo Bravo v-frontknäppningen? Återkom gärna med vad du tycker om täcket om du köper ett :)
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 002
Senast: villhöver
·
Utrustning Vet att den kombon inte är "kompatibel" med fastsättningen av linern i täcket, men funkar det ändå utan att fästa täckena i varandra...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: peperoni2
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
396
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp