Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Vad för sjal har du fått hem då?


/nyfiken sjalgalning!

Sjalgalning. Perfekt ju. :D
Då kan kanske du tipsa om en bra sjal att bära en 9½ kilos bebis i. :) Och hur man knyter för att få bäst stöd för länd- och korsrygg. :)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Vad fin han är, och så glad på paketbilden! Han passar väldigt bra i den blåa färgen:love:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Min lilla väger snart 11 kilo, och honom bär jag mest i MeiTai, eller min nya fina Manducasele. Men en vävd långsjal är väl ett alldeles utmärkt alternativ med, den ger stadga och stöd åt både barn och bärare. Ska jag gå långt i den vävda långsjalen knyter jag med omslutet kryss, det ger jättebra stöd åt min puckade rygg!

Lydia, är du här? *ropar på experten*
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Helt Off Topic men när jag läste DN igår var den bilden du har på JD med på en sida och jag assosierade (stavas?) direkt till dig :rofl: Vart lixom i mitt huve "Men...vad gör nevin i DN?"

Och för att bli On Topic igen...

Rasmus gillar ockå presenter :D
phpmjedfp.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Fast, det är inte så elakt som det verkar. Jag hade kameran på mitt nattygsbord, eftersom jag fotat barnkläder till Tradera. Så det var inte så att jag sprang omkring och letade kamera medan Alvin satt i spyorna, utan den låg bredvid mig.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Testa dubbelt omslutet kryss, knytinstruktioner finns på sjalbarn.se.
Är han stadig nog kan du sätta honom på ryggen. Min babe väger visserligen bara 7.5 kg än så länge, men det är inga problem att ha honom på magen i två timmar.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Nu när ni ändå är OT på sjalar smiter jag också in en fråga.

När kan man vända barnet utåt? Och hur knyter man då? :)
Han tycker det är sååå trist att bara se gamla mamma när han är pigg, är han trött somnar han direkt.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Yay, så rund och go hon är nu! Cool tröja på sista! Visst ser deras rumpor fåniga ut utan blöjor, helt oproportionerliga? :D

kpist, jag knyter likadant som vanligt, dubbelt omslutet kryss fast jag drar upp magstycket så att benen hänger och dinglar. Det är inte lika bekvämt som när man har dem mot sej, tyngdpunkten blir liksom fel, men de tycker det är klart roligare.

 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

En liten bildserie på vår "lilla" klimp. :love:
Han är nu 2 månader, väger 7115 g och är 61 cm lång. :D

Blir så less på den bannade kameran som tar såna suddiga bilder.. ska nog införskaffa en bättre variant inom väldigt kort.


19686761.jpg


19686758.jpg


19686759.jpg


19686760.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Visst har hon. :D Hon väger ca 4,5 kg nu. :)
Rumpan är ju så fasligt gullig. Och benen. Dom blir ju lisom bara mindre och mindre ju längre ner på kroppen man kommer. :rofl:
Jag älskar när dom liksom spärrar ut fingrarna och ändå täcker handen bara typ ett öra. :rofl:
Eller när dom sträcker armarna uppåt och fingrarna hamnar i höjd med huvudet. :rofl:

Åhh, dom är så fina våra små barn! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 389
Senast: Sirap
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 110
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp