Bukefalos 28 år!

Nya bilder på hopphästarna 2011!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Åh, vilken hingst har du tänkt dig?

Hihi tack!! Ja en del, men har inte tävlat mycket alls det senaste. Men till våren kommer jag ner och tävlar desto mer! :D




Diana
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Jag tänkte lägga dressyrhingst på henne den här gången :D men naturligtvis ska han kunna hoppa oxå eftersom det är en bra fälttävlanshäst jag är ute efter. Hingsten jag spanat in är Hampton (e: His Highness - Rotspon). Finns en liten film på honom HÄR och kolla speciellt när de löshoppar honom :love:
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Han såg ju riktigt käck och okomplicerad ut!! Blir nog väldigt bra på din dam! :)
Har du betäckt henne innan? Med vilken hingst i sådana fall? :)




Diana
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Japp! hehe det är på SSRF, kul att du såg det! Jag har flyttat till Malmö för att plugga :)
Vart bor/står du ngnstans?


Diana: Tack, med hårt arbete har hon blivit det! :)

RebeccaJoli: Ja sen dressyrtävlingen i Skarbersjö har vi har bara ridit en 110 med 4 fel. Ngt övertaggad häst som sprang på en bom!
Blev inga mer starter då jag satsar på att bygga upp styrkan och lydnaden inför våren ist! Men nu letar jag en bra hopptränare...Har du tips?
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Är juh min hemmaklubb sen nästan 20 år tillbaka så man har bra koll på hur där ser ut ;)
Jag har en egen gård mellan Malmö o Staffanstorp men kör till Sallerups ridhus o rider lite då o då, mer nu på vintern när man inte kan rida hemma lika mkt.
Vem står du hos där ute?
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Vi tränar för Tord Larsson hos Lotta Hamilton utanför Staffanstorp, du är såklart välkommen om du vill prova rida för honom :) Annars har jag inte så bra koll på tränare här nere i södern :D Jag är oxå nyinflyttad i Malmö :p

Va typiskt med nedslaget! Men du har rätt inställning, nu får man lägga vintern på att träna! :)


Diana: Kul att du tycker det! :) Japp hon fick ett föl iår e: Algot 1182 (Cardento - Corland) :) En fin liten hingstunge som flyttar till sitt nya hem på fredag förhoppningsvis! :)


Förresten, senaste bilderna du la upp, är det från Halmstads RF? :)
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Moffsan: Jag står i det "nya" stallet precis i närheten, tar väll 7 min att skritta till ridhuset.

RebeccaJoli: Ahh, med det fina ridhuset? (och enormt fina gården öht). Ja det verkar intressant. Annars funderar jag på Leif Nilsson?
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Japp precis där :) kanonbra underlag!! Honom har jag aldrig ridit för, men gör du det får du gärna avlägga rapport :D
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Åh vad trevligt! Men om hon fick föl i år så måste du ju faktsikt rida och tävla ett år, så skjut upp betäckningen!! ;)

Nej, dom är från Billdals Ridklubb!





Diana
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Ah det är därför jag känner igen det :D haha! Du skrev säkert det tidigare, men jag är lat, så hur gick det? :)

Ja, jag är lite sugen på att skjuta upp det ett år, men får se hur hon känns nu på våren, känns hon fin så tävlar jag nog vidare, men annars betäcker jag henne i maj eller juni :) Dagens i-landsproblem :D Haha! Har två hästar till jag kan tävla, men hon är bättre, de dagar hon är med på noterna, när hon inte är det så är hon helt klart värst :D haha!
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

KL

Har ju äntligen köpt hästen jag drömt om i några år :)
Prinsen_3_Sa_jakla_glad_Han_hoppade_super_duper_fint_och_var_sa_duktig_idag.jpg


Längtar efter att få komma ut på tävlingsbanorna tillsammans med honom igen.
Har ridit honom och tävlat honom det senaste året men nu blir det ju lite mer.
Förhoppningsvis kommer det lite mer nya bilder snart.

Men här är två från senaste träningen så länge iaf.
Fina_prinsen_Han_har_sa_fin_uppsyn_3.jpg


fs_499067601_43365_1322418848.jpg

(ignorera kråkan på ryggen.. :P)
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Annars funderar jag på LN?

Jag har ridit mkt för LN på tiden jag faktiskt var hoppryttare. Han har bra övningar och det är bra ridning-men ibland måste man verkligen dra ur honom vad man ska göra bättre:p. Rekomenderar honom helt klart!
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Ah det är därför jag känner igen det :D haha! Du skrev säkert det tidigare, men jag är lat, så hur gick det? :)

Ja, jag är lite sugen på att skjuta upp det ett år, men får se hur hon känns nu på våren, känns hon fin så tävlar jag nog vidare, men annars betäcker jag henne i maj eller juni :) Dagens i-landsproblem :D Haha! Har två hästar till jag kan tävla, men hon är bättre, de dagar hon är med på noterna, när hon inte är det så är hon helt klart värst :D haha!


Det gick helt ok, hästen hoppade för högt i 140 och gick inte riktigt fram, så hon blev osäker.

Men i 130 så fick vi ett stopp (2:a hindret, osäkerheten satt fortfarande i) men efter det gick det riktigt bra, tror det var den bästa känslan på hela året!! Så det fick bli vår säsongsavslutning! :)


Haha ja det var ett äkta I-landsproblem, men jag tror du kommer att lösa det bra när det väl blir aktuellt! ;)





Diana
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Ja jag får ju hoppas det iaf :D

Men det ska du ju vara jättenöjd med! Skönt att få ett bra avslut på året! Så har man positiv energi med sig in i det nya :)
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Verkligen superfin!! :) Var är ni och hoppar?? :) Kollade bara snabbt på bilderna när ni hoppade, sen såg jag dressyrbilderna och tänkte "vafan, kan hon hoppa i dressyrsadel?!" :D Sen såg jag att du hade annan sadel på hoppbilderna haha! :)
 
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Vilken är den tredje hästen!?

Remaining: Snyggpålle! :) Grattis! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 400
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 729
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 823
Senast: Mia_R
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 707
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp