Nya bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte med bästa vilja få saker att fastna i mitt hår allt glider ur, kammar är bara att glömma, hårspännen glider ofelbart, hårsnoddar glider också ur om det inte är sådana rena gummisnoddar etc. Jag är verkligen avis på alla med lockar.
Inget att vara avis på, jag lovar, som när det tovat sig och man måste kamma/reda ut det och det blir fluff allan (blev kallad syster fluff av mobbarna i skolan pha håret, inget jag bryr mig om idag men).
fluff.jpg
 
Inte kamma när det är blött, det vet tom jag som har jätte rakt hår!
Har man rakt hår funkar det oftast. Håret är mer skört när det är blött, men har man självlockigt hår kan det ofta bli ännu värre att reda ut när det är torrt och då sliter det mer att ta det i torrt tillstånd.

Det man däremot ska göra om det lätt trasslar är att kamma "nedifrån och upp", så man reder ut en liten bit i taget istället för att få allt trassel i en klump i topparna.
 
Inget att vara avis på, jag lovar, som när det tovat sig och man måste kamma/reda ut det och det blir fluff allan (blev kallad syster fluff av mobbarna i skolan pha håret, inget jag bryr mig om idag men).
Visa bifogad fil 12987
Nä jag tycker fortfarande det är coolt :). Faktiskt ju fluffigare desto coolare, men man vill väll alltid ha det man inte har. Men jag förstår att de saker som mobbare pekade ut är svåra att bli sams med.
 
Nä jag tycker fortfarande det är coolt :). Faktiskt ju fluffigare desto coolare, men man vill väll alltid ha det man inte har. Men jag förstår att de saker som mobbare pekade ut är svåra att bli sams med.
Anledningen att jag inte gillar mitt hår så mycket hänger inte direkt ihop med mobbarna. Jag var den som stack ut i klassen, hade annorlunda hår och var inte som de andra. Tror de mobbade mig delvis pga avundsjuka och dels för att jag var annorlunda. Det är inget som påverkar, jag kan gå till jobbet med håret utsläppt och lockigt, men det känns som om vardagen hade varit enklare med platt hår, men det är ju min erfarenhet. :p
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag kan inte med bästa vilja få saker att fastna i mitt hår allt glider ur, kammar är bara att glömma, hårspännen glider ofelbart, hårsnoddar glider också ur om det inte är sådana rena gummisnoddar etc. Jag är verkligen avis på alla med lockar.
Precis så är mitt hår också :mad:
 
Jag har provat att låta bli, men jag tycker mina tovor blir hemska då, sen brukar jag väldigt sällan ha det utsläppt , oftast uppsatt i tofs.

Jag kammar som sagt igenom med gles träkam i duschen med balsam i.
Sen reder jag ut mig fingrarna och har i en utslätande, fuktgivande creme eller en lockcreme om jag vill förstärka mina naturliga lockar. Då slipper jag tovor, bra produkter är viktigt :)
 
Jag kammar som sagt igenom med gles träkam i duschen med balsam i.
Sen reder jag ut mig fingrarna och har i en utslätande, fuktgivande creme eller en lockcreme om jag vill förstärka mina naturliga lockar. Då slipper jag tovor, bra produkter är viktigt :)
Jag använder mig av Lanza healing oil schampoo, balsam och inpackning. I duschen är det bara fingrarna som gäller, när jag duschat klart brukar jag vrida ur så mycket vatten som möjligt ur håret, drar händerna mjukt genom håret. Väl ute ur duschen, tar jag en bred/gles kam och kammar igenom håret, sen tar jag en annan kam och kammar igenom och sätter upp i tofs.

Aldrig varit några problem för mig, när jag klippte mig kammade alltid frisören i nytvättathår. Senaste gången jag var hos frisören använde de sprayflaska med vatten direkt på håret när det var torrt och kammade sedan.
 
Inget att vara avis på, jag lovar, som när det tovat sig och man måste kamma/reda ut det och det blir fluff allan (blev kallad syster fluff av mobbarna i skolan pha håret, inget jag bryr mig om idag men).
Visa bifogad fil 12987
Ser ut så som mitt hår var förut (och även jag blev kallad för "fluff" i skolan :p ).
Det enda som fungerar på mitt hår är att inte borsta det öht. Blir det tovigt, då är det för att det börjar bli för långt och slitet. Det bästa jag gjort för mitt hår var att klippa av en hel del och sedan låta bli att borsta. I början redde jag ut det med fingrarna då och då, men nu behövs inte ens det. Enda nackdelen nu är att jag bara hittat ett enda schampomärke och balsammärke som fungerar (Dove), men det gör inte sådär jättemycket kan jag tycka ;)

Och justja, om jag inte minns fel så var det @tornblomma som någon gång kom med en kommentar om att jag var snudd på dum i huvudet som misshandlade mitt hår när jag borstade det :D (hon uttryckte sig såklart inte så, men fy vad irriterad jag blev först. Nu fattar jag ju vad hon menade...)
 
Ser ut så som mitt hår var förut (och även jag blev kallad för "fluff" i skolan :p ).
Det enda som fungerar på mitt hår är att inte borsta det öht. Blir det tovigt, då är det för att det börjar bli för långt och slitet. Det bästa jag gjort för mitt hår var att klippa av en hel del och sedan låta bli att borsta. I början redde jag ut det med fingrarna då och då, men nu behövs inte ens det. Enda nackdelen nu är att jag bara hittat ett enda schampomärke och balsammärke som fungerar (Dove), men det gör inte sådär jättemycket kan jag tycka ;)

Och justja, om jag inte minns fel så var det @tornblomma som någon gång kom med en kommentar om att jag var snudd på dum i huvudet som misshandlade mitt hår när jag borstade det :D (hon uttryckte sig såklart inte så, men fy vad irriterad jag blev först. Nu fattar jag ju vad hon menade...)
För mig var det snarare att jag blekte mitt hår rätt saftigt som gjorde att det förstördes rätt rejält, nu är det nästintill återhämtat efter det, duschar inte speciellt ofta, eller tja duschar inte håret så ofta, minst en gång i veckan i alla fall, ibland någon gång till.

Om jag borstar det brukar jag alltid börja i topparna och arbeta mig uppåt.

Efter blek-episoden var jag tvungen att borsta mitt hår eller reda ut det varje dag, det tovade sig som fasen, vet jag klippte av det i perioder, men fick inte bort allt, var nästan inne på att raka av allt bara för att börja om.

Jag hade en regel under tiden, som gick ut på att jag inte fick färga håret, mest för jag skulle se vart det blekta slutade. Vet jag blev less på att topparna hela tiden trasslade sig och jag visste att om jag inte skulle klippa av det skulle trasslet klättra uppåt. Klippte av lite, som syns på första bilden, sen tänkte jag "äh lika bra att klippa av allt det blekta", så det slutade som andra bilden... var inte lika fint sen när det blev lockigt dock... gömde håret mest under keps tills det växte ut såpass att jag kunde ha det i tofs igen.
short hair.jpg
 
Ser ut så som mitt hår var förut (och även jag blev kallad för "fluff" i skolan :p ).
Det enda som fungerar på mitt hår är att inte borsta det öht. Blir det tovigt, då är det för att det börjar bli för långt och slitet. Det bästa jag gjort för mitt hår var att klippa av en hel del och sedan låta bli att borsta. I början redde jag ut det med fingrarna då och då, men nu behövs inte ens det. Enda nackdelen nu är att jag bara hittat ett enda schampomärke och balsammärke som fungerar (Dove), men det gör inte sådär jättemycket kan jag tycka ;)

Och justja, om jag inte minns fel så var det @tornblomma som någon gång kom med en kommentar om att jag var snudd på dum i huvudet som misshandlade mitt hår när jag borstade det :D (hon uttryckte sig såklart inte så, men fy vad irriterad jag blev först. Nu fattar jag ju vad hon menade...)

:angel:

Sorry! :laugh:

Jag tror på att klippa bort nött hår, regelbundna besök hos frisören, inga hemmablekningar och misslyckade hemmafärgningar. Och så bra produkter som du säger!
Har du testat Fudge schampo och inpackning? Älskar detta. Kör silver-varianten och det känns så vårdande!

Jag har inte färgat håret på ett år snart efter att jag återgick till min naturliga hårfärg. Plus att jag kapade typ en halvmeter :p Känns såååå skönt!
 
:angel:

Sorry! :laugh:

Jag tror på att klippa bort nött hår, regelbundna besök hos frisören, inga hemmablekningar och misslyckade hemmafärgningar. Och så bra produkter som du säger!
Har du testat Fudge schampo och inpackning? Älskar detta. Kör silver-varianten och det känns så vårdande!

Jag har inte färgat håret på ett år snart efter att jag återgick till min naturliga hårfärg. Plus att jag kapade typ en halvmeter :p Känns såååå skönt!
Alltså, det var ju inget dumt du skrev, men jag fattade ju verkligen inte då :p Nu går jag aldrig(!) till frisören utan klipper själv, men jag har ju lärt mig hur håret känns när det börjar kännas lite slitet och klipper då. Nu har jag inte färgat det på ungefär ett år heller, men vet inte om jag märker någon direkt skillnad av det. Att jag slutade färga det berodde enbart på att jag blev less på att behöva göra det ofta för att inte se skallig ut (färgade mörkare). Gissar att Fudge schampo osv är något som finns hos frisörer? Kan inte minnas att jag sett det i hyllorna i mataffärerna :angel:
 
Alltså, det var ju inget dumt du skrev, men jag fattade ju verkligen inte då :p Nu går jag aldrig(!) till frisören utan klipper själv, men jag har ju lärt mig hur håret känns när det börjar kännas lite slitet och klipper då. Nu har jag inte färgat det på ungefär ett år heller, men vet inte om jag märker någon direkt skillnad av det. Att jag slutade färga det berodde enbart på att jag blev less på att behöva göra det ofta för att inte se skallig ut (färgade mörkare). Gissar att Fudge schampo osv är något som finns hos frisörer? Kan inte minnas att jag sett det i hyllorna i mataffärerna :angel:
Finns på Lyko iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 332
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 699
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 577
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Är begonia farlig för katter?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp