Bukefalos 28 år!

Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Ponnyer har en sista obligatorisk mätning vid åtta års ålder. Däremot är det inte en riktig slutmätning, även om jag och många med mig fortfarande kallar det för just det.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

*kl

Kollade gamla bilder.

Jag har ju köpt två ston från stamma ställe.

Först den här:



Och sen den här:



Ska se om jag kan hitta fler bilder med de i samma ålder.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Jo kontrollmätning kan det bli när som. Men från 8 års ålder behöver du inte göra om det som du får göra vartannat år innan de fyller 8.

Kl
Som jag misstänkte... Vi åkte med en förväntad D och kom hem med en C. 140 cm är nu inskrivet i passet, och det var inte ens något gränsfall. :)
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Tänkte samma som maran, har alltid tänkt att han är större än så. Men så är jag ju van vid min köttbulle också :D

*KL

Vi slåss fortfarande med magproblem här, idag har jag plockat bort all kraft och ska i nästa vecka påbörja behandling med ProEuqo om jag får tag i återförsäljaren. Han har ätit YeaSacc i tre veckor men det verkar inte göra nån skillnad tyvärr :( I övrigt är han dock pigg och glad, synd att vädret är halvstorm och ordentligt med regn bara, han går bara krabba med rumpan mot vinden då.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Idag råkade jag av en händelse (läsning i tråden om Pignon) komma att tänka på en film på min gamla skrutt, han fick ställa upp i kompisarnas bloggutmaning för nåt år sedan; hoppa utan utrustning. Han är bra snäll :love: Tjejen som rider har aldrig suttit på honom innan det här passet.

http://videofy.me/v/519533
 
Sv: Nya Connemaratråden!

KL.
Hög idag igen efter att ha ridit min Rödluva.
Trevlig, lätt i form. Bättre vila på stegen i traven, har fått till längningarna riktigt bra. Visserligen är formen precis hur som helst - det är så pass nytt att jag låter honom ha näsan och halsen hur han vill så länge han tar större travsteg.
Nu verkar han ha full koll på vad jag vill, och det räcker att samla ett par steg med sitsen och sedan släppa iväg, för att han ska sträcka ut stegen ordentligt. Nedsaktningen är inte riktigt lika fin, men man får ta en sak i taget.
När han fått jobba lite till i fri form i längningar, ska jag se till att behålla formen också, så blir det nog fint det där!

Galoppfattningarna ruskigt trevliga, gjort ett par vettiga nedtagningar ur galopp till skritt också.'
LA eller MSV C verkar vara fullt uppnåeligt i sommar.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Tänk vad roligt när det känns så :love:

*KL

Vi har ridit ut idag, äntligen. Han tycker det är SÅ mycket roligare när det är en häst framför som han kan ligga i rumpan på.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Vi var också ute idag. Hästen flaxade värre än fasanerna och en sko flög i farten. Jag som planerat långrunda i morgon! Nåja, vi fick testa gympadojan och den satt bra hela vägen hem, sambon fick köra ut den. 2 km gräsväg var ok men 2 km grusväg + 2 km asfalt på krångelhoven vänster fram hade inte alls varit ok.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Håll koll bara så att det inte blir som med zacke.. Blev uttorkad och förstoppad på noll tid :(
För lite uppdatering här så är vi tillbaka på ruta ett.. Det vill säga att bajset är så gott som normal men han är vattnig i mellan :( precis som det var från början.. Och veterinärerna är inte mycket till hjälp. Väntar fortfarande på det utökade maskprovet som dom skulle göra. Jag har köpt på mig en tub diarsanyl ifall han blir sämre igen..
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Men usch vad tråkigt. Tyvärr har jag inget tips på någon bra vet, men du kan inte ringa någon annan klinik och prata med dom för att få en second opinion? På tisdag är det ju vanlig vecka igen.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Ja, är ganska nojjig efter det som hände stackars Zacke :( Visst var du också skaraborgare? Då finns det ju iaf två kliniker i området, kanske skulle göra som Kjerulfia tipsar och ringa en annan också? Jag har lekt med tanken på att köra in honom för att få hjälp men det verkar på de jag pratat med som att klinikerna ändå inte kan göra så mycket mer än vad man själv kan göra hemma.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Det som händer på klinik är att de står på Box dygnet runt och inte kan äta rötter och annan skit = de blir bättre...

Jag ska testa fiberplex på X och nästa steg blir protexin.
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Ja och så tog jag ju reda på efteråt att dom proppat i honom diarsanyl.. Zacke stod inne här hemma också. Fiberplex hade ingen funktion för oss, nu kör vi protexin..
 
Senast ändrad:
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag ringde den andra kliniken först för den har ju mycket bättre rykte. Men dom tog ej i mot akut men funderar på att åka dit nu på bokad tid.. Allra helst vill jag till strömsholm, åker alltid dit med våra hundar.. Men vill inte köra 18mil med zacke.. :(
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Han är inte 100% med lastningen och spänner sig en del. Vill inte utsätta honom för det. Och jag sitter på helspänn i bilen.. Vi var tillräckligt trötta efter att ha åkt dom ca 7 milen till Skara:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 667
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 043
Senast: lilstar
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
819
Senast: Queen
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp