Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Seabaz

Trådstartare
Eftersom den senaste blivit låst så skapar jag här med en ny och börjar tråden med en bild på min älskade vita, fotad av Jenny Hagenblad på RIKS i somras!

jennyhz.jpg
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Ha ha, men han är ju så otuff man kan bli! Det hade inte varit karaktäristiskt. Ett hjärta till Braveheart (som är ett synnerligen ironiskt smeknamn han fått av min ena tränare...) passade liksom bättre ;)

Men flames hade ju vart sjukt nyskapande!
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Hoppas ni hann se min klinikbesöks-rapport i andra tråden.

I alla fall så verkar pålle inte speciellt sjuk eller ha speciellt ont, tusse-mannen :love:

här med bästa polarn Calle

PB268391.jpg


PB268387.jpg


PB268392.jpg
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag har nog dessvärre missat hur det gick på kliniken men jag hoppas att det gått bra.



Idag har jag fått rida övergångar igen - med det underlaget som börjar bli nu när det börjar frysa på så vågade jag mig inte på något ordentligt pass utan vi travade på ställen där det gick att trava och sen red vi i skritt där det var knöggligt och lite halare.
Brodden åker nog på som senast nästa helg när hovslagaren kommer.


Jag kan dessutom konstatera att min lilla madam numera fyller ut stl 145 i täcken från HW....när hon kom så hängde de...och jag fick därför byta ut hela garderoben till 140 i stället...kändes ju så där lagom skoj nu när jag får byta ut garderoben IGEN...
:angel:
eller alltså, jag älskar ju täcken så det är ju inga problem bara jag får några av de gamla sålda också...
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Här är det inte fruset öht. När jag satt på bussen från jobbet lite efter 21 var det fortfarande 6 eller 7 plusgrader. Ganska tacksamt! Var inte roligt med underlaget förra året!
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Ikväll red jag på pållen för första gången på en vecka. Han har ju fått skrittas från dag 1 men av olika anledningar så har det inte blivit av. Jisses vad suget det var att sätta honom i trav när han gick där och var så fin så fin. Men nej, det får vi ju inte förrän medicinkuren är över!

Men sen började det knäppa i benet igen på honom :cool:
Jag ska filma några dagar när jag rider för att se om jag kan fånga det på film. Om det inte försvann med tuppkam+buttakur så blir det återbesök och då ville hon gärna se film på det.
Tyvärr blev det ju ingen röntgen eller ultraljud när vi var inne pga att han "visade för lite" på böjprov.

Å andra sidan har jag aldrig trott att detta är medicinskt eller vad man ska säga...
Någon som hört talas om karpaltunnelsyndrom?
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Hört talas om, ja, men är definitivt inte insatt (knappt ens efter att ha läst på vårdguiden, men så sitter jag väldigt illa till också). Funderar du på om Z har något åt det hållet?
 
Sv: Nya Connemaratråden!

*KL

På iFokus efterlyses lite bilder till Aramennoc.se då det bara är 56 bilder kvar tills det finns 4000 i databasen. Jag ska definitivt försöka fota (huvudet på) min krake i helgen och bidra med en bild. Om det är någon mer som har en bildlös ponny så får ni gärna göra detsamma :)
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Vad trist att inte min lilla Tingeling är renrasig! Då hade jag gärna bidragit med foton!
Däremot uppskattade jag länken eftersom jag gillar att studera stamtavlor....
:angel:


*kl*

Hur gör ni som inte har tillgång till ridhus för att hålla motivationen uppe nu? Nu är det ju stenhårt i backen och brodden har inte kommit på ännu (funderar på att be hovslagaren sätta dit det på lördag när Tingeling ska skos - snösulor vet jag att han ska få sätta på denna gången).
Jag vet att skrittjobb är underskattat och egentligen är superbra för hästarna och det är väl det jag kommer att få ägna stora delar av tiden med att göra ett tag nu.
Jag känner mig dock lite uppgiven över att de framsteg vi har gjort hittills nu kommer att gå tillbaka när vi inte kan fortsätta träna så som vi gjort. Eller ja, jag tjatar ju på tränaren att få komma och rida i hennes ridhus en gång i veckan eller varannan vecka....Och så ska jag försöka ta mig i kragen och åka till något ridhus i närheten också, men rent ärligt - hur orkar man och känner lust för det på kvällarna när man kommer till stallet och det redan är mörkt?


Ge mig inspiration!!


En sak som gjorde mig superglad var i alla fall att igår när vi hade ridit ut i månskenet tillsammans med några andra i stallet så tittade en av tjejerna i stallet på hur Tingeling sadel ligger (hon utbildar sig till sadelutprovare och hästmassör) och jag har ju själv tyckt att den har legat bra efter vad jag har kollat och klämt och känt etc. Och vet ni??? Jag har haft rätt!!
Den ligger jättebra på henne!
Jag kan ju säga att jag hade lite lätt magknip innan hon tittade, för tänk om hon skulle säga att den var helt fel så att jag skulle behöva byta ut min älskade sadel? Jag hade gråtit blod....
Men nu kan jag med gott samvete rida vidare med den! Och jag har dessutom köpt mig en svängd gjord i läder och den verkar ligga bättre än den tidigare gjorden, så förhoppningsvis kommer vi att undvika skav i framtiden också! ;)

Och nästa vecka är det dags för rakning av min långhåriga övervuxna mammutponny igen...Och det är fascinerande hur mycket vitare hon är i år mot förra året - det blir nog som jag tror att om två år är hon helt vit...
 
Sv: Nya Connemaratråden!

din häst får mig att bli sugen på en vit häst! dom är ju så sjuuuukt fina men jag bara kräks på alla kiss, bajs, gräs, lerfläckar! men åh.. han e ju så söt att jag nästan hinner glömma bort alla äckliga fläckar!!

Faktiskt så tror jag att jag blivit resistent mot att tycka fläckar är jobbiga.
Nu går han med täcke så han är ju alltid vit och ren på den regionen där täcket täcker. Knän och huvud brukar däremot kunna bli väldigt leriga men vadå, det ä ju bara att borsta bort?

Min pålle har sällan kissfläckar. Ska vara nån gång då och då (en varannan månad?) då halva låret är täckt men då tar jag en fuktig svamp och gnussar lite så är det borta :)

Han är ju aldrig så vit annars som han är när vi är på riks men inte så att någon någonsin skulle säga "fy vad smutsig han är".

Han är renlig och jag håller hans box i pedantskick :laugh:

Men ja, skulle jag vilja ha en skimmel igen? Nej inte om man kunde välja. MEN. Vill man hålla på med connemaror är det svårt att inte ha en skimmel ;)

Bild på färgen "riks-vit" :D

zt1mindre.jpg
 
Sv: Nya Connemaratråden!

jag kan inte göra annat än att lyfta på hatten...
min är ju bara till hälften vit och jag får nervsammanbrott på bara det :D

när jag letade häst förut... så var ett av kriterierna (helt allvarligt) -inte en vit :angel:
 
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag har sagt i flera år nu "aldrig mer en vit". Men så blev jag erbjuden en brun för inte så länge sen och min första tanke var "en brun. så tråkigt" :rofl:

Jag antar att man aldrig blir nöjd!

Jag sitter just nu och kollar runt på connemara-bebisar och blir det en sån så blir det nog en skimmel faktiskt.... Jag börjar förlika mig med tanken ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 737
Senast: Nixehen
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 650
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp