Nya dressyrschabrak-tråden!

Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Åh vad jag vill shoppa schabrak! Får ta kort på mina också och slänga in här någon dag :-)

Dock har jag ett problem! Hur gör ni med enkelkåpa på sadeln med fästet på schabraket? Eftersom man inte har någon stropp att fästa det i.. Klippa bort? :confused:
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag klipper bort, annars hänger flärpen där och är ivägen tycker jag.

Det gör lite ont i hjärtat att klippa men nu när jag äntligen köpt en utpassad dressyrsadel så får vi väl tro att jag ska behålla sadel med enkelkåpa tills jag behöver köpa nya schabrak ;)
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag brukar fästa i stigläderna, inte så snyggt men schabraken sitter bättre. Samt att jag brukar tröttna på mina schabrak och sälja dem och då är det inte så snyggt med avklippt flärp :p
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag klipper bort flärpen, de brukar sitta bra ändå. Men du kan ju prova att rida med flärpen löst innan du klipper av den om du är orolig för att schabraket ska glida.
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Dock har jag ett problem! Hur gör ni med enkelkåpa på sadeln med fästet på schabraket? Eftersom man inte har någon stropp att fästa det i.. Klippa bort? :confused:

Jag lägger bara in flärpen under sadeln. Tycker det är tråkigt att klippa bort, man vet ju aldrig om man kommer behöva den i framtiden :)
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

På mina schabrak, både hopp- och dressyr, har jag fäste för D-ringarna. Väldigt smidigt :)

Ska man ändå klippa bort flärpen så kan man ju lika gärna korta av den och sy dit den lite längre upp i höjd med D-ringarna. Då slipper man problemet med att schabraket glider.
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

kl

Jag har ju glömt lägga in mitt BR-schabrak jag köpte i Falsterbo :)

img_4263_502676faddf2b35277000005.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Tog en bild på mitt svarta protector schabrak med orange passpol och benlindor när jag skulle rida idag.
Tycker faktiskt att det är ganska snyggt!

DSC_1194.jpg


DSC_1197.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

kl

Lite trådkap men vill ha lite tips!

Har velat ha ett svart schabrak jättelänge nu, men är som vanligt lite kräsen ;) Passpoil får gärna vara guld eller beige, hur som helst inte grått eller någon annan "kall" färg för pålle passar bättre i varma färger..

Var kan man hitta ett snyggt svart schabrak med bra kvalitet och passform för under 600kr? :D

Såg ett fint eskadron på falsterbo men jag köpte det inte! ångrar det nu..
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Hej! Riktigt snyggt det svarta schabraket med orange passpoal var! Vart har du köpt det? hittar nämligen bara det i allroundmodell men jag vill ha i dressyr ;)
Mvh
// Amanda
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: skiesabove
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 487
Senast: cili
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 936
Senast: BernT
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 721
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp