Bukefalos 28 år!

Nya KS tråden

+ @Fislisa och @fourlegs tack, vad ni är gulliga!

Om jag förstått det hela rätt så opererades ligament mellan tornutskotten bort för att göra mer plats på de trånga ställena, försäkringsbolaget betalade allt utan att misstycka. Efter op var det boxvila med promenader i runt 14 dagar, sedan longering och tömkörning runt en månad och efter totalt sex veckor var det dags att börja rida lite smått igen. Mycket i skogen/backar, lite bomarbete och så varvat med arbete från marken. Gick bra, han var lite väl ivrig och blev överansträngd, så fick ta något steg tillbaka men sedan gick allt väldigt bra tycker jag.
 
Vad tråkigt för er att det inte är någon förbättring... Det kan inte vara så att 3 veckor är för lite tid, att det behövs mer vila/avsuttet arbete?

Jag har också en KS-häst. Alltid varit känslig i ryggen och behövt lite extra täcken vid dåligt eller kallt väder, men när han sedan även drog på sig upprepade knäledsinflammationer bak, som inte gav med sig eller kom tillbaka så fort jag började sitta på honom igen, så upptäcktes KS:en. Hör väl till saken att jag har en travare, överbyggd, kort rygg och som alltid har haft mer eller mindre svårt för att jobba rätt. Både jag och tränaren har dock tänkt att det berodde på hans bakgrund, inte att han var skadad.

Började hösten 2011 med behandling av båda bakknäna, som upprepades tre gånger med tre veckors mellanrum varje gång. Mycket skritt under vintern och sen återkom inflammationerna i februari 2012. Behandlades och skrittades enbart avsuttet tills återbesöket, då han var betydligt bättre. Behandlades igen och skrittades uppsuttet till nästa återbesök, då han var sämre igen. Röntgade ryggen och då hittades pålagringar i 3 eller 4 mellanrum mellan kotorna i ländryggen. Behandlades i ryggen och fick ridförbud. Skrittades enbart för hand och på rakt spår i ca 6 månader innan vi testade köra honom istället, (tur man hade en redan inkörd pålle ;-) ), vilket visade sig funka finfint. Jag tror att han behövde längre återhämtningstid än de tre veckorna som klinikerna gärna har till återbesök.

Nu börjar han bli till åren kommen (21 år) och körs 1-2 dagar i veckan, resten vila eller promenader för hand. Jag har provat sitta på honom några gånger och han visar ingenting så länge han får gå rakt fram. Han har å andra sida aldrig visat något över huvud taget förutom på böjt spår. Tar jag in honom på volt eller formar honom i en sväng så tar han kortare steg med ena bakbenet. Vid longering så vill han gå väldigt utåtställd i höger varv, medan vänster är mer okej. Så länge han får gå där han vill så är han inte halt och visar inget obehag alls. Ingen reaktion i ryggen, så länge han hålls varm och inte står och spänner sig. Ett för tunt täcke resulterar direkt i spänd och öm rygg.

Jag resonerar som så, att så länge han är nöjd med våra körturer (springer med spetsade öron och bestämmer själv när han vill trava) och kan röra sig fritt i alla gångarter så tror jag inte han har ont. Den dagen han inte kan ta ett galopp-race i hagen eller inte vill trava när vi kör, så får det vara över för hans del. Men jag hoppas han hänger med ett tag till.
 
Håller med Ingela.... Kan vara så att tre veckor är för kort för att det ska bli någon skillnad. Har du en tid för återbesök eller hur ser planen ut?
Hoppet är ju absolut inte ute bara för att hon inte känns bättre redan, det tar tid att ändra ett invant beteende hur man ska röra sig/vilka muskler man använder... :)
 
Jag kikar in då jag har en häst jag misstänker har ryggproblem. Rider en valack sedan i höstas som tidigare i sitt liv varit extremt omusklad, en stor häst som gått på ridskola i några år utan passande sadel = fanns lite att jobba med kan man säga. Tidigare har han mest hoppats men jag började skola om till dressyr och det har funkat bra. När han väl började lägga på sig i hull och muskler i höstas så såg jag att han var extremt sned över höftknölarna, det såg ut som att han vilade på ett av bakbenen fast han stod jämnt uppställd... Då ville jag ta honom till en fysioterapeut för att kolla ryggen, men då h*n är väldigt duktig så är det snart sagt omöjligt att få en tid. Hästen jobbade iaf på bättre och bättre även om han hade problem med vissa grejor, men de som har sett honom trodde bara att det är en muskulär grej.

Då hästen är till salu och har bytt både ryttare, stall och träningssätt tyckte jag att en förbesiktning kunde vara på sin plats, för att kolla allmänstatusen. Sagt o gjort, i slutet på februari var vi nere i Skåne hos min veterinär och kollade honom, då var han fullt igång och fin. Jag fick beröm för skicket på honom efter att ha berättat om hans bakgrund. Dock hittade vi en liten markering lågt i ena frambenet som bara syntes vid böjning. Vi bedövade bort sidoligament + hovled och då försvann det. Vet. trodde på vrickning p.g.a underlag osv men jag sa att jag tror det kommer bakifrån/uppifrån. Men i stort sett var prognosen väldigt god och jag skulle skritta en vecka och sedan rida på. Hästen skrittades en vecka och sedan red jag på ungefär som vanligt, fast på raka spår ute och ingen hoppning, då höll sig hästen ändå OK i mitt tycke, märkte ingen större skillnad än innan vi åkte ner till Skåne.

Vid ÅB tre veckor senare för en annan veterinär var det första benet vi behandlade nästan bra, men då hade hältan gått över till nästa ben, något vi inte såg vid första besöket. Behandlade bägge fram, ordinerades boxvila en vecka och därefter skritt i 10 dagar för att sedan joggas igång. Efter det besöket tycker jag hästen har gått från OK till direkt dåligt, och nu är han sämre än vad han varit någon gång innan. Han ömmar över ryggen, blir vansinnig när man ska lägga på sadel (utprovad för ett par år sedan men inte direkt dålig), vill inte länga steget utan byter gångart, protesterar om man "kräver" lite, dvs kortar tyglarna och vill att han jobbar rakt under sig (går gärna på dubbla spår som en banan). Då har vi satt igång honom lugnare än vad som ordinerats, och är nu uppe i ett par minuter trav på rakt spår/pass.

Nu har jag äntligen efter 4 månader fått tid för fysioterapeuten och tänker kolla med henne först (hon samarbetar med en av de mer välrenommerade klinikerna i landet) och så får h*n säga vart hon tror felet kan sitta om det är något fel i ryggen, därefter blir det ny resa ner till Skåne. Känns som att om problemet satt i benen så borde han bli bättre av att gå mindre/vila, men nu är han hundra resor värre än när han gick som mest?
 
Jag kikar in då jag har en häst jag misstänker har ryggproblem. Rider en valack sedan i höstas som tidigare i sitt liv varit extremt omusklad, en stor häst som gått på ridskola i några år utan passande sadel = fanns lite att jobba med kan man säga. Tidigare har han mest hoppats men jag började skola om till dressyr och det har funkat bra. När han väl började lägga på sig i hull och muskler i höstas så såg jag att han var extremt sned över höftknölarna, det såg ut som att han vilade på ett av bakbenen fast han stod jämnt uppställd... Då ville jag ta honom till en fysioterapeut för att kolla ryggen, men då h*n är väldigt duktig så är det snart sagt omöjligt att få en tid. Hästen jobbade iaf på bättre och bättre även om han hade problem med vissa grejor, men de som har sett honom trodde bara att det är en muskulär grej.

Då hästen är till salu och har bytt både ryttare, stall och träningssätt tyckte jag att en förbesiktning kunde vara på sin plats, för att kolla allmänstatusen. Sagt o gjort, i slutet på februari var vi nere i Skåne hos min veterinär och kollade honom, då var han fullt igång och fin. Jag fick beröm för skicket på honom efter att ha berättat om hans bakgrund. Dock hittade vi en liten markering lågt i ena frambenet som bara syntes vid böjning. Vi bedövade bort sidoligament + hovled och då försvann det. Vet. trodde på vrickning p.g.a underlag osv men jag sa att jag tror det kommer bakifrån/uppifrån. Men i stort sett var prognosen väldigt god och jag skulle skritta en vecka och sedan rida på. Hästen skrittades en vecka och sedan red jag på ungefär som vanligt, fast på raka spår ute och ingen hoppning, då höll sig hästen ändå OK i mitt tycke, märkte ingen större skillnad än innan vi åkte ner till Skåne.

Vid ÅB tre veckor senare för en annan veterinär var det första benet vi behandlade nästan bra, men då hade hältan gått över till nästa ben, något vi inte såg vid första besöket. Behandlade bägge fram, ordinerades boxvila en vecka och därefter skritt i 10 dagar för att sedan joggas igång. Efter det besöket tycker jag hästen har gått från OK till direkt dåligt, och nu är han sämre än vad han varit någon gång innan. Han ömmar över ryggen, blir vansinnig när man ska lägga på sadel (utprovad för ett par år sedan men inte direkt dålig), vill inte länga steget utan byter gångart, protesterar om man "kräver" lite, dvs kortar tyglarna och vill att han jobbar rakt under sig (går gärna på dubbla spår som en banan). Då har vi satt igång honom lugnare än vad som ordinerats, och är nu uppe i ett par minuter trav på rakt spår/pass.

Nu har jag äntligen efter 4 månader fått tid för fysioterapeuten och tänker kolla med henne först (hon samarbetar med en av de mer välrenommerade klinikerna i landet) och så får h*n säga vart hon tror felet kan sitta om det är något fel i ryggen, därefter blir det ny resa ner till Skåne. Känns som att om problemet satt i benen så borde han bli bättre av att gå mindre/vila, men nu är han hundra resor värre än när han gick som mest?
Det låter lite som vår häst. Hon var en fullt ut tävlande hopphäst när vi köpte henne och fungerade bra. Men så här i efterhand så kan vi ju se att vissa saker fanns där även då men som sagt, hon fungerade.
Hos oss fick hon det lugnare, skogsmullades mest så det var ju jättekonstigt när alla symtom dök upp.
Vi hade också ute en equiterapeut, hästen reagerade oerhört starkt när han kom till ländryggen och han sa att om hon inte blir bättre av behandlingen så bör hon kollas upp på klinik. Hon blev sämre, så det ihop med allt annat gjorde att vi åkte in och kollade upp henne.
 
Det låter lite som vår häst. Hon var en fullt ut tävlande hopphäst när vi köpte henne och fungerade bra. Men så här i efterhand så kan vi ju se att vissa saker fanns där även då men som sagt, hon fungerade.
Hos oss fick hon det lugnare, skogsmullades mest så det var ju jättekonstigt när alla symtom dök upp.
Vi hade också ute en equiterapeut, hästen reagerade oerhört starkt när han kom till ländryggen och han sa att om hon inte blir bättre av behandlingen så bör hon kollas upp på klinik. Hon blev sämre, så det ihop med allt annat gjorde att vi åkte in och kollade upp henne.

Precis, vissa grejor har funnits där som jag har observerat och påtalat, men hästen har inte varit halt och hela tiden blivit bättre med träning så vi har kört på. Innan besiktningen hade han tävlat i hoppning 2 dagar innan och gått en tuff dressyrträning ytterligare några dagar tidigare så jag blev ärligt talat inte förvånad att vi hittade en reaktion.

Hästen hade inte ont i ryggen vid första veterinärbesöket men igår när jag kände reagerade han starkt i området runt ländrygg/sadelläge. Jag har dessutom varit bortrest och bara hunnit rida ca 3 ggr sedan förra ÅB, men märkte redan andra passet att nåt inte stämmer. Det är som att han har "soppatorsk", när man försöker länga/stretcha tar det tvärstopp.

Enligt min medryttare har han känts lite småseg (inget konstigt för att vara honom då han är rätt bekväm i vanliga fall), men jag upplever att han inte kan göra det jag ber om och då vill jag inte tjafsa, så nu får han vila fram tills lördag. Om problemet sitter i ryggen kan det förklara varför han upplevs som sämre nu då han tappat mycket muskler eftersom han inte gått lika intensivt som innan.

Visst kan hältan byta ben om han överkompenserat mellan ÅB 1-2, men jag är tveksam... Fysioterapeuten gör inget om h*n tror problemet är veterinärt, men jag vet av erfarenhet att hen kan ge väldigt värdefulla tips om vart vi ska leta på nästa vet.besök.
 
Precis, vissa grejor har funnits där som jag har observerat och påtalat, men hästen har inte varit halt och hela tiden blivit bättre med träning så vi har kört på. Innan besiktningen hade han tävlat i hoppning 2 dagar innan och gått en tuff dressyrträning ytterligare några dagar tidigare så jag blev ärligt talat inte förvånad att vi hittade en reaktion.

Hästen hade inte ont i ryggen vid första veterinärbesöket men igår när jag kände reagerade han starkt i området runt ländrygg/sadelläge. Jag har dessutom varit bortrest och bara hunnit rida ca 3 ggr sedan förra ÅB, men märkte redan andra passet att nåt inte stämmer. Det är som att han har "soppatorsk", när man försöker länga/stretcha tar det tvärstopp.

Enligt min medryttare har han känts lite småseg (inget konstigt för att vara honom då han är rätt bekväm i vanliga fall), men jag upplever att han inte kan göra det jag ber om och då vill jag inte tjafsa, så nu får han vila fram tills lördag. Om problemet sitter i ryggen kan det förklara varför han upplevs som sämre nu då han tappat mycket muskler eftersom han inte gått lika intensivt som innan.

Visst kan hältan byta ben om han överkompenserat mellan ÅB 1-2, men jag är tveksam... Fysioterapeuten gör inget om h*n tror problemet är veterinärt, men jag vet av erfarenhet att hen kan ge väldigt värdefulla tips om vart vi ska leta på nästa vet.besök.

Känner också igen det du säger, hästen blir sämre efter mindre arbete. Vad säger din vet om att hältan bytt ben? Jag hade kanske åkt till någon annan om jag upplevt att vet inte vill kolla upp mer vart det kommer ifrån, eller bett dom kolla upp och ev röntga ryggen om jag misstänkt något där. :)
 
Det har varit två olika veterinärer som kollat honom, först min nere i Skåne, sedan en annan väldigt duktig veterinär som skötte återbesöket för att vi skulle slippa åka 30 mil ToR. Min veterinär tyckte det var så "lite" första gången att hästen borde vara OK vid ÅB, om den inte var det borde vi utreda vidare. Veterinär nr 2 tyckte det var "bättre" att han var dubbelsidigt halt, vilket jag inte håller med om förvisso...

I min värld är det inte aktuellt att ledbehandla mer utan en grundligare koll av ryggen då jag trott att problemet kommer därifrån från början. Har fullt förtroende för min veterinär som hjälpte mig hitta felet på min häst i somras trots att inget syntes på varken röntgen eller böjprov och hon hade samma underliga, diffusa symptom. Hon kollades först av samma fysioterapeut som nu ska kolla valacken också, hen pekade ut exakt vad vi skulle kolla efter, och det var också där vi gjorde fynd.
 
Som jag misstänkte var det en hel del i ryggen på honom, främst muskulärt. Om jag tolkade fysioterapeuten rätt så var bäckenet lindrigt roterat (?), och hela muskulaturen dras åt vänster, höger bak ser ut att sitta på en annan häst om man jämför med vänster. Syns extra tydligt nu när han stått så mycket, vid första besöket var han nästan jämn... Tydlig muskelömhet över hela ryggen trots att han vilat nästan hela veckan.

H*n ville inte göra några större grejor då hästen fortfarande är ett veterinärmedicinskt fall men h*n lossade väldigt försiktigt på en del saker och sen fick han mjukdelsmassage som han svarade väldigt bra på. Vi ska ner till Skåne igen i slutet på april (pratade med dem i morse och fick klartecken) och fram tills dess så ska han fortsätta sättas igång försiktigt och röra på sig lugnt men mycket, det är väldigt viktigt på en så stor häst tyckte h*n också. Han har ju aldrig varit regelrätt halt och så länge han inte är det var det bättre att rida tyckte h*n, ska be min stallägare ha koll också så det ser OK ut.

Väl nere i Skåne blir det antagligen en mer djupgående undersökning av främst bäckenpartiet och ryggen. Är så nöjd att jag fick denna tiden, nu har vi mycket mer "matnyttigt" att gå på vid nästa besök, istället för att bara sekundärbehandla, som det känts som att vi har gjort hittills...
 
Som jag misstänkte var det en hel del i ryggen på honom, främst muskulärt. Om jag tolkade fysioterapeuten rätt så var bäckenet lindrigt roterat (?), och hela muskulaturen dras åt vänster, höger bak ser ut att sitta på en annan häst om man jämför med vänster. Syns extra tydligt nu när han stått så mycket, vid första besöket var han nästan jämn... Tydlig muskelömhet över hela ryggen trots att han vilat nästan hela veckan.

Det där låter ju som ett klockrent SI-ledsproblem. Jag skulle definitivt se till att få ultraljudat SI-leden vid nästa veterinärbesök.
 
Tack för tipset, h*n nämnde inte specifikt SI-leden men h*n ville väl heller inte hålla på att diagnosticera en häst under pågående utredning, men något är det i området länd/kors. Jag ska absolut ta upp SI-leden med veterinären när vi åker ner. När man ser honom bakifrån så ser man att höftknölarna sitter något ojämnt, dock är det till största delen muskulaturen som gör att han ser helt skev ut...
 
I måndags var det dags för åb. Vi kom överens om att vi skulle bedöva ryggen och prova rida. Skulle det bli bättre då så hade vi vetat säkert att det var där hon har ont och då skulle hon remittera oss till operation.

Ryggen bedövades på 8 ställen och jag fick sitta upp, ingen skillnad. Hon vill inte ens skritta, går jag på henne sparkar hon eller stegrar. Så nu står jag här igen och har ingen aning om vad som är fel. Veterinären säger att vi kan utesluta att hon har ont av sin KS, hade det "bara" varit det hon har ont av skulle det blivit iaf en liten förbättring. Hon tror att det är något mer akut som har hänt, men vad har vi ingen aning om.. Vi åkte hem ännu mer förvirrade än när vi åkte dit.
Fick hög dos butta utskrivet och ska prova rida med det, sen ringa och bestämma hur vi ska gå vidare.

Någon som har någon ide?!
Hon trodde inte det är SI leden eftersom hon rör sig obehindrat utan ryttare och har inga problem med galoppen. Hon är röntgad i alla ben i augusti, så inget där heller
 
I måndags var det dags för åb. Vi kom överens om att vi skulle bedöva ryggen och prova rida. Skulle det bli bättre då så hade vi vetat säkert att det var där hon har ont och då skulle hon remittera oss till operation.

Ryggen bedövades på 8 ställen och jag fick sitta upp, ingen skillnad. Hon vill inte ens skritta, går jag på henne sparkar hon eller stegrar. Så nu står jag här igen och har ingen aning om vad som är fel. Veterinären säger att vi kan utesluta att hon har ont av sin KS, hade det "bara" varit det hon har ont av skulle det blivit iaf en liten förbättring. Hon tror att det är något mer akut som har hänt, men vad har vi ingen aning om.. Vi åkte hem ännu mer förvirrade än när vi åkte dit.
Fick hög dos butta utskrivet och ska prova rida med det, sen ringa och bestämma hur vi ska gå vidare.

Någon som har någon ide?!
Hon trodde inte det är SI leden eftersom hon rör sig obehindrat utan ryttare och har inga problem med galoppen. Hon är röntgad i alla ben i augusti, så inget där heller

Jag hade kollat SI-leden ändå. Ultraljudat. Min häst som jag fick ta bort i februari rörde sig obehindrat utan ryttare -med kraftig artros i SI-lederna samt en fraktur.
 
Jag hade kollat SI-leden ändå. Ultraljudat. Min häst som jag fick ta bort i februari rörde sig obehindrat utan ryttare -med kraftig artros i SI-lederna samt en fraktur.

Gick den att galoppera på töm?
Hur ultraljudar man si leden?
Det veterinären misstänker är en trasig disk, men det finns ingen som kan göra ett sådant ultraljud fören om en vecka
 
Gick den att galoppera på töm?
Hur ultraljudar man si leden?
Det veterinären misstänker är en trasig disk, men det finns ingen som kan göra ett sådant ultraljud fören om en vecka

Ja han gick att galoppera på töm. Kunde dock slå om bak ibland i ena varvet. Han visade bara när man satt på (fram tills precis i slutet), och visade genom att bromsa -svårt att byta gångart uppåt, och kickade mot skänkeln om man gick på honom. Man ultraljudar inifrån, går in rektalt. Vet inte var du håller till, men Husaby var jag på och de är duktiga.

Såhär rörde han sig i November.
http://websta.me/p/844901877980889909_195651823
 
Ja han gick att galoppera på töm. Kunde dock slå om bak ibland i ena varvet. Han visade bara när man satt på (fram tills precis i slutet), och visade genom att bromsa -svårt att byta gångart uppåt, och kickade mot skänkeln om man gick på honom. Man ultraljudar inifrån, går in rektalt. Vet inte var du håller till, men Husaby var jag på och de är duktiga.

Såhär rörde han sig i November.
http://websta.me/p/844901877980889909_195651823


Det låter precis som min :(
Men dom ska ju kolla diskarna rektalt
, så då kan dom ju kolla si leden med?

Jag har ridit henne nu, fortfarande lite protester men kunde till och med trava! Hon äter alltså butta nu, och jag skulle prova rida med det.
 
Det låter precis som min :(
Men dom ska ju kolla diskarna rektalt
, så då kan dom ju kolla si leden med?

Jag har ridit henne nu, fortfarande lite protester men kunde till och med trava! Hon äter alltså butta nu, och jag skulle prova rida med det.

Ja, be dem kika lite extra på det med när ni ändå är igång.
 
I måndags var det dags för åb. Vi kom överens om att vi skulle bedöva ryggen och prova rida. Skulle det bli bättre då så hade vi vetat säkert att det var där hon har ont och då skulle hon remittera oss till operation.

Ryggen bedövades på 8 ställen och jag fick sitta upp, ingen skillnad. Hon vill inte ens skritta, går jag på henne sparkar hon eller stegrar. Så nu står jag här igen och har ingen aning om vad som är fel. Veterinären säger att vi kan utesluta att hon har ont av sin KS, hade det "bara" varit det hon har ont av skulle det blivit iaf en liten förbättring. Hon tror att det är något mer akut som har hänt, men vad har vi ingen aning om.. Vi åkte hem ännu mer förvirrade än när vi åkte dit.
Fick hög dos butta utskrivet och ska prova rida med det, sen ringa och bestämma hur vi ska gå vidare.

Någon som har någon ide?!
Hon trodde inte det är SI leden eftersom hon rör sig obehindrat utan ryttare och har inga problem med galoppen. Hon är röntgad i alla ben i augusti, så inget där heller

Jag tänker också UL direkt av SI-led och bäckenområdet. Mitt sto röntgades igenom från nacke till svans utan några större konstigheter, ett par småsaker som inte skulle påverka henne nämnvärt enligt veterinären. Ändå var hon SÅ dålig, gick knappt att få henne att trava på volten. Det sista vi gjorde var att ultraljuda bäckenområdet och där hittade vi en gammal skada från ett fall som 3-åring. Det tog två vändor ner till Skåne och en hel dag i 30 graders värme vid sista besöket men jag vägrade åka hem innan vi hade hittat felet, och det gjorde vi ju till slut..
 
Har börjat jobba igång valacken försiktigt medan vi inväntar veterinärbesöket. Han svarade väldigt bra, över förväntan på de små grejor som fysioterapeuten gjorde, skillnaden som jag alltid har hört i islaget mellan vänster och höger fram, även efter de båda ledbehandlingarna, är borta och han har börjat bete sig mer som en "normal" konvalescenshäst, dvs bockar järnet och krummar ryggen. Trodde aldrig jag skulle bli så glad över en bockande häst... Har plockat bort sadeln dessutom då jag misstänker att den är en stor bidragande orsak till spänningarna i ryggen.

Var ute och red för ett par dagar sedan på en uppharvad väg med mycket sten. Tänkte inte så mycket på det, han trampade till en gång och då fick han skritta i vägkanten resten av biten. Självklart lyckades han dra på sig en stengalla eller en hovböld av det. Stallägarna var bortbjudna igår så jag får kika på honom noggrannare nu på morgonen... Har haft två hovbölder på mina hästar, den första upptäcktes på midsommaraftons kväll, och den här lagom till påsk. Har fantastiskt flyt med mina djur för tillfället.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
18 587
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp