Nya lagen om märkning

Jag registrerade mina tre nu. Det drogs pengar men sidan verkade inte registrera det.
Nåja, nu är det gjort.
Vore kul om man kunde gå in och titta på vad man registrerat men det kommer kanske sen.

Problem med bekräftelsen

När du registrerar din katt får du just nu ingen bekräftelse på din registrering och betalning i e-tjänsten. Om du kan se betalningen via din bank så kan du lita på att registreringen gått igenom. Du kommer att kunna se din katt i registret så småningom men det kan dröja ett tag.

Vi ber om ursäkt för detta och jobbar för att lösa problemet!
 

Problem med bekräftelsen

När du registrerar din katt får du just nu ingen bekräftelse på din registrering och betalning i e-tjänsten. Om du kan se betalningen via din bank så kan du lita på att registreringen gått igenom. Du kommer att kunna se din katt i registret så småningom men det kan dröja ett tag.

Vi ber om ursäkt för detta och jobbar för att lösa problemet!
Ja alltså, sidan laddade inte överhuvudtaget. Inte bara att jag inte fick nån bekräftelse.
Men det kvittar, jag vet ju att pengarna är dragna.

Det finns inte ens nån meny där man kan välja att se sina registrerade djur, men som jag sa, det kanske kommer.
 
Jag registrerade mina tre nu. Det drogs pengar men sidan verkade inte registrera det.
Nåja, nu är det gjort.
Vore kul om man kunde gå in och titta på vad man registrerat men det kommer kanske sen.

Megara kom upp direkt. Men det står att det kan ta ett tag innan man ser att de reggats.
 
Kollade. Loggade in på jordbruksverket med bankid. Gick till e tjänster katt och loggade in. Inget bankid behövs. Kommer upp en sida Mina katter och där står registrerade katter och Megaras namn längst ner. Klicka och all info visas.
 
Kollade. Loggade in på jordbruksverket med bankid. Gick till e tjänster katt och loggade in. Inget bankid behövs. Kommer upp en sida Mina katter och där står registrerade katter och Megaras namn längst ner. Klicka och all info visas.
Jag gjorde lite annorlunda, tror jag. Jag loggade in med bank-id till kattregistret och sedan kom jag till den sidan som jag beskrev ovan.... :)
 
Hm. Loggade in på jordbruksverket.se och det står bara Mina hundar under mina sidor - aktuella ansökningar.
Får se om jag hittar något med katter ... de har iallafall fått 40 kr från mig enligt min bank.
 
Hm. Loggade in på jordbruksverket.se och det står bara Mina hundar under mina sidor - aktuella ansökningar.
Får se om jag hittar något med katter ... de har iallafall fått 40 kr från mig enligt min bank.
Tror att jag råkade komma in på datasidan först, där hittade jag ingenting. Men det fanns en liten ruta "Mina sidor" längst upp till höger, klickade där och då kom jag till en mera mobilanpassad sida. Och där fanns kattregistret på första sidan. Däri finns Alice också :up:
 
Såklart man kan göra så men förstår fortfarande inte varför det är nödvändigt när kattungen bara är hos uppfödaren. Att det blir gjort en ägarregistrering eller ägarändring ligger ju oavsett hos köparen när kattungen tas över.
Det fungerar ju väldigt bra på hundsidan att enbart valpköpare registrerar valpen då ca 95% av alla hundar i Sverige är registrerade där.

På katt är det uppenbarligen väldigt många som inte reggat, ens om de faktiskt chipmärkt. Som uppfödare har jag id-reggat mina ungar och sen gett köparen den påskrivna ägarändringsblanketten. Jag ser hellre att jag står som ansvarig för en katt jag sålt än att den aldrig blir reggad och därmed inte kan komma tillrätta om något händer.
 
På katt är det uppenbarligen väldigt många som inte reggat, ens om de faktiskt chipmärkt. Som uppfödare har jag id-reggat mina ungar och sen gett köparen den påskrivna ägarändringsblanketten. Jag ser hellre att jag står som ansvarig för en katt jag sålt än att den aldrig blir reggad och därmed inte kan komma tillrätta om något händer.

Exakt. Att jämföra med hund går ju inte heller, eftersom hund och katt inte har samma status.
Dessutom skulle det bli ett krav på huskattuppfödare att göra nått alls med sina avkommor. Inte bara föda upp och sälja utan nått ansvar alls.
 

Liknande trådar

Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 840
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 331
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp