Bukefalos 28 år!

Nyårslöfte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju länge tänkt ta tag i mitt mående. Men tänkt att jag klarar det själv.
Men ensam är inte stark.

Det har varit ett genomvidrigt år och jag är verkligen nere på botten nu.

Idag ringde jag! (Det tog mig bara flera år) och jag fick en tid på måndag.
2020 vill jag må bra!
 

Det gick okej. Bröt såklart ihop totalt.
Vi måste börja att ta itu med mina alkohol(o)vanor först och jag ska gärna ha varit nykter i iallafall 2 månader tyckte hon.

Hon har pratat med en läkare, så de kommer kalla in mig senare för att ta prover, kolla vikt osv så jag kanske kan få börja med något läkemedel.
Fick en ny tid hos henne den 21/1.

Detta är en kortfattad version. Känner mig väldigt grötig i huvudet just nu.
Du är grym @pepp 🤗
 
Igår var jag extremt sugen på vin, men höll mig i skinnet och köpte aldrig hem nåt. Tröståt massor istället och tog en promenad :)

Inget riktigt sug idag (ännu) tack och lov. Ska sysselsätta mig och göra storkok och baka bröd 😊

Jättebra av dig! Bröd och storkok låter som en ypperlig sysselsättning.
Vad ska du laga? :)
 
Jättebra av dig! Bröd och storkok låter som en ypperlig sysselsättning.
Vad ska du laga? :)

Det känns ju helt stört att man ska behöva sysselsätta sig såpass ändå.. men men. Har ju fått börja om helt med att känna mig bekväm med att vara ensam mycket.

Det blir min kikärtscurry och så quornfilé grytan :) även handlat hem så jag kan göra pannbiffarna nu!
 
Det känns ju helt stört att man ska behöva sysselsätta sig såpass ändå.. men men. Har ju fått börja om helt med att känna mig bekväm med att vara ensam mycket.

Det blir min kikärtscurry och så quornfilé grytan :) även handlat hem så jag kan göra pannbiffarna nu!

Jag tycker inte alls att det är stört, snarare helt normalt. När en går igenom något jobbigt, oavsett vad, så behövs det ibland aktivt sysselsättning för att få tankarna på annat tycker jag!
Dina klassiker :love:
Pannbiffarna är bra för de går så bra att frysa in och äta till annat också!
 
Tack :heart
Det känns väldigt bra att hon verkligen tog mig på allvar (kändes som att jag inte fick fram så mycket vettigt i allt hulkande.)

Fick även numret till öppen ingång till socialen(?) som hon tyckte jag skulle kontakta.

Fick ju som sagt numret. Men hatar att ringa jobbiga samtal, så jag mailade och frågade om jag kunde få boka en tid hos dom på den vägen.

Fick svar igår :)
"Du är välkommen att boka in tid hos oss.
Vilken sort samtal tänker du att du är i behov av?"

Så jag ska ta och svara nån dag. Just nu känns det bara jobbigt att ta och prata med ännu en person.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 307
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 467
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp