Bukefalos 28 år!

Nyårslöfte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju länge tänkt ta tag i mitt mående. Men tänkt att jag klarar det själv.
Men ensam är inte stark.

Det har varit ett genomvidrigt år och jag är verkligen nere på botten nu.

Idag ringde jag! (Det tog mig bara flera år) och jag fick en tid på måndag.
2020 vill jag må bra!
 

Det där var ett osedvanligt bra och meningsfullt nyårslöfte! Häng i nu och behåll fokus målbilden för 2020 (och framåt!) i stunder när det känns tyngre. Första steget kan vara det svåraste, så tillåt dig själv att vara jäkligt stolt över det. :up:
 
Tack alla, vad fina ni är :love:
Känner mig redan nervös! Vet ju inte alls hur sånt här går till....
 
Jag är så nervös!! Sökte på henne jag ska till. Det är visst kbtterapi jag ska på.

Borde jag skriva upp stödord eller så? Har tyvärr väldigt svårt att prata med nya människor...
 
Jag är så nervös!! Sökte på henne jag ska till. Det är visst kbtterapi jag ska på.

Borde jag skriva upp stödord eller så? Har tyvärr väldigt svårt att prata med nya människor...
Det skadar inte att skriva upp stödord. Men du får säkert en hel del frågor och kanske ”hemläxa” på första mötet som antagligen blir lite orienterande inför hur resten av timmarna ska läggas upp. (Så det kommer nog att gå lite av sig själv).

Så himla bra att du tagit tag i det!
 
Jag är så nervös!! Sökte på henne jag ska till. Det är visst kbtterapi jag ska på.

Borde jag skriva upp stödord eller så? Har tyvärr väldigt svårt att prata med nya människor...

Du behöver inte skriva upp något speciellt. Hon kommer att fråga dig massor av frågor :)
 
Återkommer på måndag hur det gått!
Har ordnat hundvakt då jag inte vill att min mamma ska veta något :)

Tycker att det är så jäkla bra att du går!
Jag var också nervös när jag skulle gå första gången i år men det gick jättebra för hon frågade mig väldigt mycket så det var inte som om jag behövde sitta där med en monolog. Första mötet var mest för att lite ”lära känna varandra”, prata lite om vad som gör att man är där, och för att hon skulle kolla om hon trodde att hon kunde hjälpa mig och för att jag skulle känna att det kändes bra. Sen till nästa gång blev det mer börja nysta i grundproblemen så att säga. Fick lite små läxor till varje gång att göra hemma och de är jätteviktiga att du gör även om det känns konstigt eller svårt. Sen pratar man om det nästa gång osv. Ibland kändes det tufft att gå dit, för det är jobbigt att inse och ta tag i sina problem och ändra sitt tanke- och beteendemönster men oftast kändes det så mycket bättre när jag gick därifrån. Det bästa var att jag kunde ta upp saker med henne som hänt sedan sist, kanske en konflikt med någon eller något som hänt på jobbet och det kändes alltid så bra efter att vi pratat om det för hon lärde mig verkligen att se på saker på ett annat sätt.
Det är helt okej förresten att säga att du är nervös, och inte riktigt vet vad som ska hända eller hur det går till :)
 
Det gick okej. Bröt såklart ihop totalt.
Vi måste börja att ta itu med mina alkohol(o)vanor först och jag ska gärna ha varit nykter i iallafall 2 månader tyckte hon.

Hon har pratat med en läkare, så de kommer kalla in mig senare för att ta prover, kolla vikt osv så jag kanske kan få börja med något läkemedel.
Fick en ny tid hos henne den 21/1.

Detta är en kortfattad version. Känner mig väldigt grötig i huvudet just nu.
 
Det gick okej. Bröt såklart ihop totalt.
Vi måste börja att ta itu med mina alkohol(o)vanor först och jag ska gärna ha varit nykter i iallafall 2 månader tyckte hon.

Hon har pratat med en läkare, så de kommer kalla in mig senare för att ta prover, kolla vikt osv så jag kanske kan få börja med något läkemedel.
Fick en ny tid hos henne den 21/1.

Detta är en kortfattad version. Känner mig väldigt grötig i huvudet just nu.
Heja dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 307
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 467
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp