Bukefalos 28 år!

kkristoferson

Trådstartare
Vad tror ni?

Min häst kommer oftast fram när jag går in i hagen, men ibland kan han till och med gå iväg när jag kommer med grimman, stannar alltid efter några steg.. men ändå..

Hästen kommer till dig när du kommer in in hagen; han tycker att det ni gör/gjort är roligt?

Hästen går iväg när du kommer in i hagen; han tycker det ni gör/gjort är trist?
 
Sv: nyfiken

Min häst kommer alltid i hagen och säger hej!
Men beroende på min sinnestämning så reagerar han på den. Är jag glad så är det bara att trä på grimman och hästen är på toppen humör, men kommer jag in i hagen och släpar fötterna efter mig då viker han örat och går iväg ett par steg innan han stannar och kollar läget igen.

Jag tror att min häst tycker att när jag är glad är jag rolig att vara med men när jag är trött/sur så vill han inte vara med mig alls.

Så som svar på frågan: jag tror hästen reagerar på vilken energi man sänder ut :)
 
Sv: nyfiken

Min häst kommer alltid i hagen och säger hej!
Men beroende på min sinnestämning så reagerar han på den. Är jag glad så är det bara att trä på grimman och hästen är på toppen humör, men kommer jag in i hagen och släpar fötterna efter mig då viker han örat och går iväg ett par steg innan han stannar och kollar läget igen.

Jag tror att min häst tycker att när jag är glad är jag rolig att vara med men när jag är trött/sur så vill han inte vara med mig alls.

Så som svar på frågan: jag tror hästen reagerar på vilken energi man sänder ut :)

Roligt! och jag som är så noga med att "lägga undan allt skit" när jag kommer och ska greja med hästen, men har inte tänkt på sinnesstämning i hagen. Måste kolla detta imorrn!
 
Sv: nyfiken

haha jag brukar också göra det, men på nått vis så ser han igenom mig och inser att jag innerst inne är sur och grinig haha :)
 
Sv: nyfiken

min häst kommer för det mesta till mej i hagen med huvudet sänkt och mullrar fam en gnäggning.
MEN, jag har märkt att känner jag mej stressad eller orolig så läser hon av mej tvärt!
Då står hon och avvakta, ska jag eller ska jag inte komma...?
 
Sv: nyfiken

Min häst vill alltid umgås när jag kommer till hagen. Nästan lite för mycket, omöjligt att mocka med henne i hagen tex för då ska hon stå på mig och kramas och vara med! :grin::love:
 
Sv: nyfiken

min häst kommer fram när man är på andra sidan staketet = kanske ska få mat :idea:
men går bort ibland när jag kommer in,= kanske ska behöva jobba :o
men oftast så står hon kvar när man kommer = mjä.. kan väll komma då ... men utan större entusiasm.
ibland kommer hon galoperande mot en = busa med matte!! attack!

hon är ingen mys häst så att bara komma fram för att bli klappad skulle aldrig falla henne in.
 
Sv: nyfiken

Samma här , gammelvalacken ska alltid vara med och mocka .. det tar liksom så lång tid att bli färdig när det ska kelas hela tiden :D
Mina ställer sej på kö vid grinden när jag kommer med grimmorna ..
antagligen för att det alltid ligger ngt gott inne i krubborna :grin:
 
Sv: nyfiken

Hästar tänker inte så långt ... De kan visseligen koppla ihop att ex: på em ska jag gå in - i boxen finns mat då = hästen står vid grinden och kanske har "bråttom" in. Men det krävs då att man har samma rutin varje dag under längre tid. Ex. min förra häst stod alltid vid grinden vid 9-10 tiden eftersom jag alltid red honom vid den tiden. Resten utav dygnet höll han sig där flocken var (gick på lösdrift).

Hästar som kommer fram i hagen tolkar jag som att de antingen gör det på rutin, eller helt enkelt är "sällskapliga" och endel utav personligheten.
Hästar som inte kommer fram tolkar jag som att de inte är intresserade av mig.
Hästar som är svårfångade tolkar jag som antingen spända hästar med mkt flykt eller hästar som helt enkelt lärt sig att det går att komma undan
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 173
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 748
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 992
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp