Nyheter på ett lätt sätt?

Jamtland

Trådstartare
Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på teve.

Jag har ingen tidningsprenumeration och jag har inte ro att sitta still och läsa nyheter på mobilen eller datorn.

Finns det någon sätt att lyssna på de "viktigaste" nyheterna när man själv vill? Typ dagligen?
 
Ekot finns som poddsändning i de flesta poddappar, om du inte vill ha just SRs app. Lunchekot är en lite längre sändning, de övriga brukar vara extrem kortversion. Jag brukar välja lunchekot om jag inte har tid att lyssna på flera sändningar på en dag.

För en lättbegriplig och inte allt för lång djupdykning i något aktuellt ämne kan man också lyssna på "Dagens eko" där de gör 15-20 min om något aktuellt ämne (inte sällan ger det lite bakgrund till något som tas upp i Ekot).
 
Jag läser lokaltidningen och SVT. Sen lyssnar jag även på SR genom appen, då oftast ekot eller fördjupande program och dokumentärer. På startsidan brukar det även gå att lyssna på en handfull nyheter som liksom spelas upp efter varandra också, på bara några minuter styck.
 
Jag läser lokaltidningen och SVT. Sen lyssnar jag även på SR genom appen, då oftast ekot eller fördjupande program och dokumentärer. På startsidan brukar det även gå att lyssna på en handfull nyheter som liksom spelas upp efter varandra också, på bara några minuter styck.
Det är dem jag kör; först riksnyheter, sedan lokala och har jag tid blir det sport/kultur/vetenskap i valfri ordning.
 
Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på teve.

Jag har ingen tidningsprenumeration och jag har inte ro att sitta still och läsa nyheter på mobilen eller datorn.

Finns det någon sätt att lyssna på de "viktigaste" nyheterna när man själv vill? Typ dagligen?
Känner igen mig! Lyssna har jag tyvärr inget tips men jag använder Omni-appen och får varje morgon en komprimerad version av de viktigaste nyheterna som jag oftast läser på bussen till jobbet eller under dagen medan jag går på toa på jobbet. 😂
 
Jag lyssnar varje dag på ekot. Det är ett väldigt lätt sätt att få in information på och samtidigt göra annat under tiden :)

Tittar inte så ofta på nyheterna numer eftersom det är jobbigt att behöva se allt elände i världen. Att höra om det blir inte lika jobbigt.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 926
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 941
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 455
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 105
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp