Nytt utseende på Bukefalos

Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.
 
Jag skiter i hur det ser ut så länge det inte skär i mina ögon men...

Det går sååååååååååååååå långsamt, det laddar knappt :cry: Det fryser, det fastnar, det är som Kentlåten "först kom ingenting, sen kom ingenting, sen kom ingenting"... Frustrerande. :cry: Plus att "kom ihåg mig" inte alls kommer ihåg min inloggning så fort jag tittat åt ett annat håll.

(Har vi en smiley som ser ut som bajs!? :D :turd: )
 
Kankse ska passa på att säga att den rosa färgen som skar sig så förbannat mot det gröna (som jag gnällde om i den andra tråden) ser snyggare ut när den fick luft och inte ligger precis intill det gröna. Vet nu inte om det är exakt samma nyans men ändå.
 
Länkarna till vänster i inlägg skall nu synas även på mindre skärmar.

På mindre och mindre skärmar får inte all text plats synligt i menyn, det finns då en ikon till höger (tre korvar) man kan klicka på för att få fram dessa menyval.
 
När jag skrollar upp på telefonen kommer överigt upp, jättebra funktion. Där står "om bukefalos" "hem & hobby" "nytt" "bevakat". Är verkligen det de två forum under övrigt som är mest besökta? Går det antingen att en kan välja själv vilka som ska visas eller ta de populäraste/mest aktiva?

I övrigt gillar jag det skarpt! :)
 
Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.

Åh vad fint det är! Tummen upp!
Färgerna passar ihop superbra, designen är riktigt snygg och det känns enkelt via mobilen! :)
 
@Gunnar du har gjort det igen :bow: Ungefär när jag undrar om du fått totalt hjärnsläpp och driver en till vansinne med alla ändringar :angel:så dyker detta upp :love: Kanonfint och smidigt i både mobilen och datorn! :bow:

En lite grej bara, när man skrollar ner eller upp på datorn så hackar det/ fastnar det halvvägs. Tror det beror på menyerna ?
 
När jag skrollar upp på telefonen kommer överigt upp, jättebra funktion. Där står "om bukefalos" "hem & hobby" "nytt" "bevakat". Är verkligen det de två forum under övrigt som är mest besökta? Går det antingen att en kan välja själv vilka som ska visas eller ta de populäraste/mest aktiva?

Det där skriver jag under på, @Gunnar!
 
Om jag går till hem o börjar där så får jag ner en meny på övrigt där jag kan välja vilket forum. Om jag är på övrigt så måste jag klicka på övrigt och får ingen meny utan får leta upp forumet i stora fönstret där de finns mera info om forumen.
Går de inte att göra så att menyn funkar överallt??


Det är visst så på alla forumen. Att är du inne på häst så måste man klicka runt för att byta forum. Väldigt störande och tar för lång tid
 
Bra med en rapporteraknapp nu men himla osmidigt med två klick istället för en för att ta sig till vissa forum.
 
Om jag går till hem o börjar där så får jag ner en meny på övrigt där jag kan välja vilket forum. Om jag är på övrigt så måste jag klicka på övrigt och får ingen meny utan får leta upp forumet i stora fönstret där de finns mera info om forumen.
Går de inte att göra så att menyn funkar överallt??


Det är visst så på alla forumen. Att är du inne på häst så måste man klicka runt för att byta forum. Väldigt störande och tar för lång tid
Nu vet jag inte om jag förstår riktigt, när du är inne på en kategori, ex.vis Hästar finns de andra forumen i den vita undermenyn så det bör vara enkelt att byta forum.
 
När jag skrollar upp på telefonen kommer överigt upp, jättebra funktion. Där står "om bukefalos" "hem & hobby" "nytt" "bevakat". Är verkligen det de två forum under övrigt som är mest besökta? Går det antingen att en kan välja själv vilka som ska visas eller ta de populäraste/mest aktiva?

I övrigt gillar jag det skarpt! :)
Det är alltid de sista forumen/valen i undermenyn som visas om inte alla kan ses. I huvudmenyn är det tvärt om.
Jag skall fundera lite runt detta och se på möjliga lösningar. Det finns en med sidomenyer, som jag slagit av då vissa hade problem med den på vissa mobiler.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 526
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 972
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 733
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp