Bukefalos 28 år!

"Öppna" föreningar, vilka?

lakrits

Trådstartare
Vilka föreningar finns det som är öppna för andra raser än quarter, paint och appalosa?

Tänkte som Rha, wras, speciella "gren"föreningar osv osv.
Har lite dålig koll på det....
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Hmmm....då ska vi se om jag reda ut vad det är för föreningar du skrivit förkortningar på :D

SRHA = Swedish Reind(Reining) Horse Association?
NRHA = National Reind(Reining) Horse Association ?
NSBA = National ?

Är jag på god väg?
 
Senast ändrad:
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

National Snaffle Bit Association :idea:

Vad vann jag?:rofl:
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Snaffle Bit, det är väl vanligt tränsbett, typ tvådelat va?

Om det är så, finns det en förening för det alltså?
Vad gör dom och vilka är med där(inte namn utan folk i allmänhet, vad gör föreningen)?

Är det inte åldersgräns på häst, 6 år, att ridas på stång på de större tävlingarna?

Eller är jag ute och cyklar? Jag har noll koll på de olika föreningarna..nästan ;)
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Ja, det betyder tränsbett.
Ja, hästar som är 6 år och äldre rids på stångbett (även i NSBA).
Här kan du läsa om vad NSBA gör: www.nsba.se
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Tror du fått åldersgränsen på skänkelbett lite baklänges... Hästar sex år och äldre _ska_ ridas på skänkelbett på A- och B-nivå, yngre hästar _får_ ridas på skänkelbett. På lägre nivå måste ingen rida på skänkelbett men alla får. Detta är åtminstone WRAS-reglerna, andra föreningars regler uttalar jag mig inte om.

/Ida
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Jo...jag skrev inte så tydligt kanske..men åldersgränsen hade jag koll på.
Tack ändå ;)
 
Sv: "Öppna" föreningar, vilka?

Jag trodde man var tvungen till att rida med enhandsfattning och skänkel bett redan på c-nivå... Har jag fattat fel? (De få tävlingar jag sett, har de gjort det...) Hmmm.... ?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 614
Senast: WBanna
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 214
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 486
Senast: ako
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp