Ogräsättika

Pilot

Trådstartare
Jag har några dunkar ogräsättika, hur skiljer den sig från vanlig ättika?
Framförallt så undrar jag om jag kan använda den och tvätta ett gäng kläder som varit undanstoppade och luktar sunkigt.
 
Jag har några dunkar ogräsättika, hur skiljer den sig från vanlig ättika?
Framförallt så undrar jag om jag kan använda den och tvätta ett gäng kläder som varit undanstoppade och luktar sunkigt.
Mer koncentrerad tror jag? Men det
bör väl stå en procentsats på etiketten. Det bör väl även stå eventuella tillsatser i någon form av innehållsförteckning.
Själva ättikan (ättikssyra) i sig är det mig veterligen ingen som helst skillnad på.
 
Mer koncentrerad tror jag? Men det
bör väl stå en procentsats på etiketten. Det bör väl även stå eventuella tillsatser i någon form av innehållsförteckning.
Själva ättikan (ättikssyra) i sig är det mig veterligen ingen som helst skillnad på.
Det är 12% så lika mycket som i den vanlig svaga.
Det jag kan komma på är att det inte är livsmedelsäkrad tillverkning och förvaring?
Läste igenom säkerhetsbladet och som jag förstod är det bara ättika.
 
Som sagt är ättikan kemiskt lika i båda preparaten, det är ev tillsatser och renhet som skiljer dem åt. Jag brukar köpa billig matättika på 10-liters dunk och använda till ogräs, mycket billigare än "ogräsättikan". Ogräsättikan som heter "plus" och diverse annat är ättika med såpa/diskmedel tillsatt för att bryta ytspänningen. Dvs jag tillsätter lite såpa i ättikan också.
 
Som sagt är ättikan kemiskt lika i båda preparaten, det är ev tillsatser och renhet som skiljer dem åt. Jag brukar köpa billig matättika på 10-liters dunk och använda till ogräs, mycket billigare än "ogräsättikan". Ogräsättikan som heter "plus" och diverse annat är ättika med såpa/diskmedel tillsatt för att bryta ytspänningen. Dvs jag tillsätter lite såpa i ättikan också.
Var hittar du matättika på dunk? :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Zacci
·
Hemmet Så, kära bukefalister. Ni brukar ha svar på det mesta. Tvättmaskinen blev stående (med stängd lucka 😬) innehållandes äckliga, svettiga...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 935
Senast: Breaktown
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
279
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp