Tvättproblem

Okej, nu kapar jag denna tråd med våra tvättmaskinsproblem! Vi fick ju med en tvättmaskin med huset och den verkar inte vara skött särskilt väl, för gummilisten är äckel-päckel. Jag har torkat ur den och försökt skrubba med tandborste men jag kommer inte åt. Det är inte i listens stora ”fack”, utan en del i det mindre facket men där kan kan komma åt okej, men det mesta är mellan list och metall. Jag försöker skrubba med liten tandborste men det är hopplöst. Det är svart äckel, gissar mögel blandat med tvättmedelsrester.

Vad göra? Kan man själv montera av, och sedan på, listen utan att vara expert? Kan man köpa en ny list? Måste vi byta hela maskinen? What to doooooooo?!
 
Okej, nu kapar jag denna tråd med våra tvättmaskinsproblem! Vi fick ju med en tvättmaskin med huset och den verkar inte vara skött särskilt väl, för gummilisten är äckel-päckel. Jag har torkat ur den och försökt skrubba med tandborste men jag kommer inte åt. Det är inte i listens stora ”fack”, utan en del i det mindre facket men där kan kan komma åt okej, men det mesta är mellan list och metall. Jag försöker skrubba med liten tandborste men det är hopplöst. Det är svart äckel, gissar mögel blandat med tvättmedelsrester.

Vad göra? Kan man själv montera av, och sedan på, listen utan att vara expert? Kan man köpa en ny list? Måste vi byta hela maskinen? What to doooooooo?!
Rådgör med reparatör?
Vad skulle det kosta om de bytte listen? Vad kan du göra själv?
 
Okej, nu kapar jag denna tråd med våra tvättmaskinsproblem! Vi fick ju med en tvättmaskin med huset och den verkar inte vara skött särskilt väl, för gummilisten är äckel-päckel. Jag har torkat ur den och försökt skrubba med tandborste men jag kommer inte åt. Det är inte i listens stora ”fack”, utan en del i det mindre facket men där kan kan komma åt okej, men det mesta är mellan list och metall. Jag försöker skrubba med liten tandborste men det är hopplöst. Det är svart äckel, gissar mögel blandat med tvättmedelsrester.

Vad göra? Kan man själv montera av, och sedan på, listen utan att vara expert? Kan man köpa en ny list? Måste vi byta hela maskinen? What to doooooooo?!

Ja man kan ta av/byta gummibälgen själv. Det kan fysiskt vara rätt jobbigt att få tillbaka den pga sitter hårt, men det är inte svårt. Finns massor med youtubevideos bland annat.

Är den riktigt äcklig hade jag nog bytt ut gummibälgen mot en ny, är inte så dyrt.

Vi plockade isär nästan hela vår gamla tvättmaskin och rengjorde när den luktade illa. Kan ju skvallra om att det finns MÅNGA ställen i en tvättmaskin som man varken kommer åt utifrån eller med rengöringsmedel som blir ordentligt äckliga 🤢
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 056
Senast: Riru
·
Hemmet Nu har tvättmaskinen börjat krångla och med små barn så blir det stressande för mig.. Tvätten känns inte ursköljd när programmet är...
2
Svar
24
· Visningar
3 762
Senast: Riru
·
Fritid Jag har märkt att ibland luktar min tvätt illa - efter att jag har tvättat den. Speciellt när jag kör på kortprogram (som egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 536
Senast: tanten
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp