Okej att ha innekatt!!??

Sv: Okej att ha innekatt!!??

Jag är fullt medveten om att Pontevecchio pratar om katter som enbart lever inne.

Som jag sagt innan, det är inte optimalt men det är heller inte optimalt enligt mig att riskera att katterna lider till döds av att gå ute som de vill.

För mig blir det sällan optimalt med tamdjur, det gäller att göra så gott man kan och för mig är risken för långt lidande mindre optimalt än ett liv inne.
 
Sv: Okej att ha innekatt!!??

O vilken mening syftar du på?
Samtliga jag känner som har innekatter erbjuder utevistelse, om än kontrollerad sådan.
Vi bor i villa med tomt o är vi hemma får katterna vara ute hur mycket de vill, i sele o långlina.
 
Sv: Okej att ha innekatt!!??

Jag svarade på ursprungsinlägget där jag tolkar det som att innekatt betyder inte ute.
TS skriver ju såhär:
"Kan inte så mycket om just dom olika kattraserna men måste ju bero på vilken raskatt man skaffar?? Hur gör ni om ni skaffar innekatt och den absolut inte trivs inne?? Säljer, utebur ??"
 
Sv: Okej att ha innekatt!!??

För mig med men Pontevecchio menar tydligen katter som aldrig får gå ut öht.

Då skulle alltså definitionen av utekatt vara katter som aldrig någonsin får komma in? :confused:

Jag tror nog att definitionen av innekatt är för de allra flesta handlar om katter som inte släpps ut på fri tass. Och likaså tror jag att definitionen av utekatt för de allra flesta är katter som helt enkelt släpps ut på fri tass. Precis som ni säger :)

Jag känner inte så många kattägare, men de få jag känner som har innekatter har verkligen inte sina katter inomhus jämt. Nästan samtliga har innätad balkong (med fri tillgång till den som jag förstått) och/eller tar ut katten på koppelpromenader. En person har en trädgård där katterna är ute när hon är ute, de håller sig i närheten av henne...

Innätad balkong / uteplats är faktiskt jättevanligt här där jag bor, jag ser det överallt i området när jag är ute och går.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 861
Senast: Sel
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 913
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 578
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp