Om detta må ni berätta

Centerpartiet måste ha läst en del av mina trådar ;)
Jag har ju länge hävdat att det både vore ärligare och mer kontrollerbart om Migrationsverket stod för alla kostnader vad det gällde asylhantering och kostnaderna för dessa människor under en betydligt längre tid än idag.

Nu föreslår ju centern att kommunerna ska avlastas denna (icke) kostnad
Eller så har de lyssnat på Migrationsverket själva ;) Sen måste staten driva boendena, inte privata aktörer. Då är jag (mer) nöjd.
 
[QUOTE="landsbygdsbo, post: 16822212]

Nu föreslår ju centern att kommunerna ska avlastas denna (icke) kostnad[/QUOTE]

Jag har aldrig någonsin på detta forum hört någon påstå att det är en ickekostnad? Är det du själv som tvekar i ämnet? Annars kan du gärna påvisa att åtminstone någon framfört det.
 
Jag befinner mig ofta i debatt med både företrädare, anhängare och väljare till detta parti. Så ja, min kunskap om partiet överstiger nog vida den genomsnittlige SD-väljarens.

En intressant detalj är just det extrema hyckleriet kring yttrandefrihet, där man direkt censurerar, blockerar och ignorerar någon som anför en avvikande åsikt i sakfrågan.
Om du är politiskt aktiv så bör du ju känna till att partipiskan viner i alla partier.
 
sjöberga/

Jag har aldrig någonsin på detta forum hört någon påstå att det är en ickekostnad? Är det du själv som tvekar i ämnet? Annars kan du gärna påvisa att åtminstone någon framfört det.[/QUOTE]


Nej jag förstår ju att du inte lyssnar på dig själv eller läser den text du själv skriver. ett tips, gör det ngn gång ibland ;)
 
sjöberga/

Jag har aldrig någonsin på detta forum hört någon påstå att det är en ickekostnad? Är det du själv som tvekar i ämnet? Annars kan du gärna påvisa att åtminstone någon framfört det.


Nej jag förstår ju att du inte lyssnar på dig själv eller läser den text du själv skriver. ett tips, gör det ngn gång ibland ;)[/QUOTE]

Jag har aldrig påstått något sådant. Ingen annan heller vad jag vet.

Visa gärna att jag har fel eller släpp de dryga kommentarerna du framhärdar i.
 
Om du är politiskt aktiv så bör du ju känna till att partipiskan viner i alla partier.

Den funkar annorlunda i SD-kretsar. Där är censuren stenhård. Man får inte ens framföra avvikande åsikter, utan att bli mordhotade, kallad landsförrädare och blattekramare. Det är en helt annan värld än inom de andra partierna.
 
Den funkar annorlunda i SD-kretsar. Där är censuren stenhård. Man får inte ens framföra avvikande åsikter, utan att bli mordhotade, kallad landsförrädare och blattekramare. Det är en helt annan värld än inom de andra partierna.
Nej i de andra partierna har de andra beskrivningar för det de inte gillar.
Rasister, fascister, SD-anhängare är ord man använder i samma syfte där.
Du har ju själv använt den tekniken i försök att smutskasta mina åsikter när dina argument inte räckt, då började jag ju enligt dig gå SD;s ärenden.

;)
 
Nej i de andra partierna har de andra beskrivningar för det de inte gillar.
Rasister, fascister, SD-anhängare är ord man använder i samma syfte där.
Du har ju själv använt den tekniken i försök att smutskasta mina åsikter när dina argument inte räckt, då började jag ju enligt dig gå SD;s ärenden.

;)

Nej, i de andra partierna för man då öppna och engagerade diskussioner i sakfrågor och om värderingar. Den diskussionen tystas direkt i SD. Det är en helt annan värld.
 
Jag har aldrig påstått något sådant. Ingen annan heller vad jag vet.
Visa gärna att jag har fel eller släpp de dryga kommentarerna du framhärdar i.



Så du har äntligen insett att asylinvandringen är en kostnad, inte bara initialt utan för många år framåt.
Bra! då har ju min argumentering gått hem. Då ska jag inte belasta dig med en massa citat. Välkommen in i gänget ;)
 
Så du har äntligen insett att asylinvandringen är en kostnad, inte bara initialt utan för många år framåt.
Bra! då har ju min argumentering gått hem. Då ska jag inte belasta dig med en massa citat. Välkommen in i gänget ;)

Jag har alltid haft den uppfattningen. Helt utan några argument från din sida. Det är därför det är så fånigt när du framhärdar.
 
Jag har alltid haft den uppfattningen. Helt utan några argument från din sida. Det är därför det är så fånigt när du framhärdar.
:) jättebra att du framhärdar. Då har du verkligen insett att det handlar om kostnader och att massor av folk inte per automatik betyder massor av resurser.
Bra. :)
 
:) jättebra att du framhärdar. Då har du verkligen insett att det handlar om kostnader och att massor av folk inte per automatik betyder massor av resurser.
Bra. :)

Nej och som tur är trodde ingen annan det heller. Det är därför så stora resurser och mycket tankemöda ägnas åt hur vi kan förbättra integrationen och tiden till arbete. Liksom lösa rätt problem.
 
Nej och som tur är trodde ingen annan det heller. Det är därför så stora resurser och mycket tankemöda ägnas åt hur vi kan förbättra integrationen och tiden till arbete. Liksom lösa rätt problem.
Men vänta ett tag nu, nyss sade du att "Jag har aldrig påstått något sådant" om att det inte var en kostnad, och nu svarar du Nej när jag hävdar att du ändrat åsikt.
Hur ska du ha det?
Är det en kostnad ? Ja eller Nej? ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp