Om detta må ni berätta

Men eftersom du verkar bli frustrerad så kan vi väl stanna där.
Jag vet vad jag sagt, vi kan ju gå tillbaka för att kontrollera av vem och hur kritiken mot mig gestaltade sig.

Jag har inte ändrat mig
Jag är för en fri invandring med den förutsättningen att man kan ordna boende, försörjning och försäkringar själv.
Jag accepterar en viss asylinvandring, på villkor att reglerna för vistelsen här stramas upp.
Jag accepterar naturligtvis anhöriginvandring så länge den man är anhörig till står för eget boende och egna inkomster så att han/hon har råd att själv försörja dem som kommer.

Jag anser att migrationsverket ska bära den fulla kostnaden för asylinvandraren tills denne kan försörja sig själv. Detta skulle ge den genomskinlighet jag efterlyst och möjliggöra för folk o politiker att välja mellan skattehöjningar eller prioriteringar.

Och jag vill att vi tar emot de som kommer hit efter asylprövning som idag. Kostnaderna hanteras genom en noggrann prognosticering och planering, samt genom aktivt arbete med att förbättra integrationen. Precis som sker i alla partier utom ett sedan årtionden tillbaka.

Lösningen är inte att sätta ett volymtak.
 
Och jag vill att vi tar emot de som kommer hit efter asylprövning som idag. Kostnaderna hanteras genom en noggrann prognosticering och planering, samt genom aktivt arbete med att förbättra integrationen. Precis som sker i alla partier utom ett sedan årtionden tillbaka.

Lösningen är inte att sätta ett volymtak.
Jag har heller inte talat om volymbegränsningar eftersom vi har internationella regler som reglerar asyltillståndsgivandet

Vad vi däremot kan och bör göra är att anpassa det svenska erbjudandets smaklighet till en europeisk norm så bördorna dvs kostnaderna fördelas jämt mellan EU-staterna.

Och för det senare så är det en förutsättning att vi centraliserar utbetalningen så att migrationsverket bär ansvar för asylhantering tills de har egna hem o egna jobb
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp