Om detta må ni berätta

Nänä, den gubben går inte, jag står för mina åsikter och du för dina, så frågan kvarstår, Ja eller nej? ;)

Suck.

1. Jag har aldrig påstått att mottagningen inte innebär kostnader.
2. Jag har alltså inte ändrat åsikt i frågan någonsin.
3. Precis som jag alltid haft, har jag även nu uppfattningen att mottagningen innebär kostnader.

Hänger du med nu?
 
Svammel som vanligt.
Mottagningen har vi aldrig diskuterat, utan vad det kostar i de 7 o uppåt åren innan den får arbete.
Enligt dig var det alltid lönsamt!
 
§
Suck.

1. Jag har aldrig påstått att mottagningen inte innebär kostnader.
2. Jag har alltså inte ändrat åsikt i frågan någonsin.
3. Precis som jag alltid haft, har jag även nu uppfattningen att mottagningen innebär kostnader.

Hänger du med nu?
Ja då är vi överens.
Asylhanteringen kostar resurser
Anhöriginvandring, som utlösts av asylinvandrare, kostar resurser
Massor av människor innebär per automatik inte mer resurser.
Och byggandet av bostäder till dem som kommer kostar resurser
Utbildning, vård o omsorg relaterat till dessa människor kostar resurser.
Allt detta har jag gång på gång framfört, hårt kritiserat av dig.
Ingen kan vara gladare än jag att du äntligen medger att dessa kostnader faktiskt existerar
Vilket i förlängningen betyder att man måste kunna få upp dem till beslutsfattare o folk så att adekvata prioriteringar eller skattehöjningar kan göras.

:)
 
§

Ja då är vi överens.
Asylhanteringen kostar resurser
Anhöriginvandring, som utlösts av asylinvandrare, kostar resurser
Massor av människor innebär per automatik inte mer resurser.
Och byggandet av bostäder till dem som kommer kostar resurser
Utbildning, vård o omsorg relaterat till dessa människor kostar resurser.
Allt detta har jag gång på gång framfört, hårt kritiserat av dig.
Ingen kan vara gladare än jag att du äntligen medger att dessa kostnader faktiskt existerar
Vilket i förlängningen betyder att man måste kunna få upp dem till beslutsfattare o folk så att adekvata prioriteringar eller skattehöjningar kan göras.

:)

Är du helt ute och cyklar? Förstår du enkel svenska? Att du framhärdar i dina dryga dumheter är trist, riktigt trist.

"Förlängningen" har varit här i många år. Beslutsfattare har gjort och gör adekvata prioriteringar varje dag.
 
Är du helt ute och cyklar? Förstår du enkel svenska? Att du framhärdar i dina dryga dumheter är trist, riktigt trist.

"Förlängningen" har varit här i många år. Beslutsfattare har gjort och gör adekvata prioriteringar varje dag.
Nej jag är inte ute och cyklar jag konstaterar bara att du likt många andra nu äntligen börjar inse att vi har talat om verkliga existerande kostnader.
Vilket bara gläder mig :)

Att börjar ta ord som "dryga dumheter" i din text betyder ju bara att du uppvisar frustration över att inte kunna argumentera mot mig utan att tala mot dig själv och du vill inte argumentera med mig för det vore ju en nesa värre än...

;)
 
Nej jag är inte ute och cyklar jag konstaterar bara att du likt många andra nu äntligen börjar inse att vi har talat om verkliga existerande kostnader.
Vilket bara gläder mig :)

Eftersom jag insett det sedan första gången jag började intressera mig för ämnet, runt 1992, så kan du sluta prata om dina argument och "äntligen". Det gör dig bara dummare än vad du förtjänar.
 
Eftersom jag insett det sedan första gången jag började intressera mig för ämnet, runt 1992, så kan du sluta prata om dina argument och "äntligen". Det gör dig bara dummare än vad du förtjänar.

Vad du säger dig ha insett 1992 rimmar inte med vad du fört fram har den senaste tiden. Varje gång jag påpekat de ekonomiska och praktiska problemen har jag erhållit kraftig kritik från dig.
Alltså kan jag bara dra den slutsatsen att det du kritiserade mig för inte var vad du stod för!!
Nu när du äntligen tycks acceptera att hela asylhanteringen medför stora kostnader BÅDE i initialskedet och under många år framöver
Alltså kan jag, oberoende vad du säger dig ha insett för 20 år sedan bara konstatera att du numera ansluter dig till min uppfattning att det kostar stora resurser. Vilket gläder mig.

;)
 
Vad du säger dig ha insett 1992 rimmar inte med vad du fört fram har den senaste tiden. Varje gång jag påpekat de ekonomiska och praktiska problemen har jag erhållit kraftig kritik från dig.
Alltså kan jag bara dra den slutsatsen att det du kritiserade mig för inte var vad du stod för!!
Nu när du äntligen tycks acceptera att hela asylhanteringen medför stora kostnader BÅDE i initialskedet och under många år framöver
Alltså kan jag, oberoende vad du säger dig ha insett för 20 år sedan bara konstatera att du numera ansluter dig till min uppfattning att det kostar stora resurser. Vilket gläder mig.

;)

Alltså lägg ner.

Att vi inte drar samma slutsatser av att mottagningen initialt kostar pengar är en annan fråga.

Du fortsätter att framstå som dumdryg, i inlägg efter inlägg.
 
Alltså lägg ner.

Att vi inte drar samma slutsatser av att mottagningen initialt kostar pengar är en annan fråga.

Du fortsätter att framstå som dumdryg, i inlägg efter inlägg.
Jag har inte dragit några slutsatser förutom just det att hela hanteringen kostar pengar.
Du förkastade först detta, sedan anslöt du begreppet initialt för att sedan hävda att du aldrig sagt att det inte kostar.

Du kan dra vilka valser du vill nu, kalla mig både dum och dryg, bara för att jag med glädje accepterar att du till slut inser vad jag tjatat om så många gånger.

Då uppstår ju den intressanta frågan vad du inbegriper i ordet initialt.
En tanke slog mig, du kanske är lika bred i din värdering av ordet initialt som du tidigare visat dig vara när det gällde ordet rasist.

Då kan ju ordet initialt för dig innebära de första 30 åren för en asylsökande.

Vad vet jag ;)
 
Jag har inte dragit några slutsatser förutom just det att hela hanteringen kostar pengar.
Du förkastade först detta, sedan anslöt du begreppet initialt för att sedan hävda att du aldrig sagt att det inte kostar.

Du kan dra vilka valser du vill nu, kalla mig både dum och dryg, bara för att jag med glädje accepterar att du till slut inser vad jag tjatat om så många gånger.

Då uppstår ju den intressanta frågan vad du inbegriper i ordet initialt.
En tanke slog mig, du kanske är lika bred i din värdering av ordet initialt som du tidigare visat dig vara när det gällde ordet rasist.

Då kan ju ordet initialt för dig innebära de första 30 åren för en asylsökande.

Vad vet jag ;)

Citat tack. Har aldrig hävdat det och det är det som gör dig dumdrygare för varje inlägg, att du inte släpper det.
 
Citat tack. Har aldrig hävdat det och det är det som gör dig dumdrygare för varje inlägg, att du inte släpper det.
Så du har hela tiden hävdat att asylhanteringen kostar mycket stora summor?

Då ber jag om ursäkt, jag som trodde att kritiserade mig när jag hävdade detsamma.
Men det är ju av mindre vikt nu, det viktiga är ju att vi båda inser och är medvetna om de stora aktuella och kommande kostnader som är förbundna med asylhanteringen.

Men om vi är överens varför då frustrerat använda uttrycket dumdryg?

Eller har du som för Rasist och initialt egna värderingar för det ordet med?
:devil:
 
Citat tack. Har aldrig hävdat det och det är det som gör dig dumdrygare för varje inlägg, att du inte släpper det.
Men eftersom du verkar bli frustrerad så kan vi väl stanna där.
Jag vet vad jag sagt, vi kan ju gå tillbaka för att kontrollera av vem och hur kritiken mot mig gestaltade sig.

Jag har inte ändrat mig
Jag är för en fri invandring med den förutsättningen att man kan ordna boende, försörjning och försäkringar själv.
Jag accepterar en viss asylinvandring, på villkor att reglerna för vistelsen här stramas upp.
Jag accepterar naturligtvis anhöriginvandring så länge den man är anhörig till står för eget boende och egna inkomster så att han/hon har råd att själv försörja dem som kommer.

Jag anser att migrationsverket ska bära den fulla kostnaden för asylinvandraren tills denne kan försörja sig själv. Detta skulle ge den genomskinlighet jag efterlyst och möjliggöra för folk o politiker att välja mellan skattehöjningar eller prioriteringar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp