Bukefalos 28 år!

Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Blir faktiskt lite besviken! Efter att ha sett alla säsonger av SOA kan jag inte titta på Hunnam utan att se honom som sunkige, skäggige, allmänt ovårdade Jax... :(
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Nej men, inte alls bra i mina ögon. Jag är besviken. :meh:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

kl

Jag är klyven. Inte mina första val, men det kunde väl vara sämre antar jag...
Känner inte igen någon av skådespelarna sen tidigare.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

KL

Som littertur betraktat är 50 Shades böckerna bottenlöst usla. Jag läste dem i somras på engelska och fastnade på ungefär samma sätt som man kan fastna i en tv-såpa. Man tycker inte det är bra, men man vill ändå veta hur det går. För ett par veckor sedan hade jag vansinnig läsklåda en kväll och hade ingen oläst bok hemma, så jag beslutade mig för att utsätta böckerna för det ultimata testet: omläsning. En bra bok tålas att läsas om. En riktigt bra bok kan läsas om många gånger. Jag kom till sidan 100 i 50 Shades och sedan gick det bara inte mer. Det är så jä-la uruselt skrivet. Hur många gånger ska man behöva använda eufemismen "the apex of my thighs" för att beskriva en kvinnas skrev? Och hur många sexscener ska man klämma in? Det blir galet tröttsamt.

Detta sägs av någon som faktiskt inte är överdrivet kinkig. Jag kan med stor behållning läsa Marian Keyes och älskar Jilly Cooper. Deras böcker är hyfsat ok skrivna, befolkas inte i huvudsak av könsroller från 1950-talet och innehåller en hel del humor. Jag drog inte på läpparna en enda gång vid läsningen av 50 Shades. Och tycker någon seriöst att Christian Grey framstår som attraktiv?

Jag kan inte för mitt liv se hur man ska kunna omvandla detta till en bra film. Kan man göra guld av skit?

:bow: :bow:
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Som littertur betraktat är 50 Shades böckerna bottenlöst usla. Jag läste dem i somras på engelska och fastnade på ungefär samma sätt som man kan fastna i en tv-såpa. Man tycker inte det är bra, men man vill ändå veta hur det går. För ett par veckor sedan hade jag vansinnig läsklåda en kväll och hade ingen oläst bok hemma, så jag beslutade mig för att utsätta böckerna för det ultimata testet: omläsning. En bra bok tålas att läsas om. En riktigt bra bok kan läsas om många gånger. Jag kom till sidan 100 i 50 Shades och sedan gick det bara inte mer. Det är så jä-la uruselt skrivet. Hur många gånger ska man behöva använda eufemismen "the apex of my thighs" för att beskriva en kvinnas skrev? Och hur många sexscener ska man klämma in? Det blir galet tröttsamt.

Detta sägs av någon som faktiskt inte är överdrivet kinkig. Jag kan med stor behållning läsa Marian Keyes och älskar Jilly Cooper. Deras böcker är hyfsat ok skrivna, befolkas inte i huvudsak av könsroller från 1950-talet och innehåller en hel del humor. Jag drog inte på läpparna en enda gång vid läsningen av 50 Shades. Och tycker någon seriöst att Christian Grey framstår som attraktiv?

Jag kan inte för mitt liv se hur man ska kunna omvandla detta till en bra film. Kan man göra guld av skit?
Jag instämmer. Och bortsett från att böckerna är uruselt skrivna (eller boken, jag har endast läst Jen Reads 50 Shades som jag för övrigt rekommenderar, stor humor!) tycker jag att det är rent obehagligt hur en man som faktiskt förföljer, hotar och manipulerar en kvinna framställs som attraktiv, och har fått bli någon sorts sexigt ideal för folk ute i den riktiga världen. (Och kom nu inte med "ett nej är inte alltid ett riktigt nej i BDSM", det är knappast en sådan situation t.ex. när han i början av deras bekantskap spårar tjejens mobil och förföljer henne, när hon vill avbryta kontakten men han åker hem till henne och övertalar henne att ändra sig, eller när han flippar på henne för att en killkompis ringer henne, och i något sammanhang jag inte minns, hotar med att låsa in henne i en låda och flyga iväg henne.)

Det är liksom Edward och Bella i Twilight x 50, men den här gången är det inte ens "bara" naiva tonåringar som faller för den sneda bilden av den störda hjältesnubben, utan vuxna kvinnor.
Och jag tänker därtill kallt utgå ifrån att BDSM-folk inte lär vara överlyckliga över hur det framställs som att övergrepp i barndomen är en fullt normal väg in i att börja tända på BDSM.

Jag brukar verkligen inte vara den som reagerar på fiktionella karaktärer och berättelser, men jag tycker verkligen att precis allt med allra minst den första 50 shades-boken är rent vidrigt faktiskt.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

Har inte själv läst böckerna (har läst Jen Reads och känner mig övertygad om att det räcker gott och väl) men de BDSM-folk jag känner som har läst eländet var inte positiva till framställningen. Som jag har förstått det är det väldigt tveksamt om man ens kan kalla relationen för en BDSM-relation eftersom den inte alls är utformad enligt gängse vis - med samtycke och respekt. Snarare är förhållandet att betrakta som ett destruktivt misshandelsförhållande och kopplingen till BDSM är bara olycklig.
 
Sv: Om du fick välja skådisar till filmatiseringen av "50 shades.."

KL

Nu är Charlie Hunnam ersatt av Jamie Dornan.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article17713510.ab

jamie-dornan.jpg


Mums.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp